Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Waarom België behouden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97315)

another brick 3 november 2007 00:53

Waarom België behouden?

Persoonlijk zie ik geen enkele reden om de Belgische staat nog langer te behouden.
Misschien zijn er mensen op het forum die mij met doorslaggevende argumenten van het tegendeel kunnen overtuigen?

AdrianHealey 3 november 2007 01:00

Ik ook niet. Maar ik zie ook geen reden om de Vlaamse staat te stichten.

another brick 3 november 2007 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3043389)
Ik ook niet. Maar ik zie ook geen reden om de Vlaamse staat te stichten.

Alternatieven zat, maar persoonlijk hou ik het bij uw voorstel.;-)

AdrianHealey 3 november 2007 01:03

Ik ga mijn werkelijk voorstel hier niet neerpennen. 't zou een beetje offtopic gaan. :)

another brick 3 november 2007 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3043395)
Ik ga mijn werkelijk voorstel hier niet neerpennen. 't zou een beetje offtopic gaan. :)

Kan ik mij voorstellen...:-D:-D

another brick 3 november 2007 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3043395)

Alhoewel...

Starkan 3 november 2007 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 3043385)
Persoonlijk zie ik geen enkele reden om de Belgische staat nog langer te behouden.
Misschien zijn er mensen op het forum die mij met doorslaggevende argumenten van het tegendeel kunnen overtuigen?

We hebben een sociaal systeem waar de krachtsverhoudingen tov zij die dit willen breken nationaal georganiseerd is. Dat is wat mij betreft het hoofdargument. Het gewicht dat in de schaal kan gelegd worden om ons sociaal systeem te verdedigen is bij een heel België groter. Het kaptalisme daarentegen is internationaal georganiseerd en blijft na een splitsing internationaal georganiseerd en wordt verhoudingsgewijs groter tov de mogelijk weerstand.

Ik kan veel emo argumenten geven, zoals veel nationalisten dat ook doen, maar ik meen dat het sociale argumenten moeten zijn die in deze discussie de doorslag moeten geven.

another brick 3 november 2007 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 3043419)
We hebben een sociaal systeem waar de krachtsverhoudingen tov zij die dit willen breken nationaal georganiseerd is. Dat is wat mij betreft het hoofdargument. Het gewicht dat in de schaal kan gelegd worden om ons sociaal systeem te verdedigen is bij een heel België groter. Het kaptalisme daarentegen is internationaal georganiseerd en blijft na een splitsing internationaal georganiseerd en wordt verhoudingsgewijs groter tov de mogelijk weerstand.

Ik kan veel emo argumenten geven, zoals veel nationalisten dat ook doen, maar ik meen dat het sociale argumenten moeten zijn die in deze discussie de doorslag moeten geven.

En waarom zou Vlaanderen geen gelijkwaardig sociaal systeem kunnen aanbieden?

the outlaw torn 3 november 2007 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 3043385)

vr de fun, zekers :-P

en ja, eens belgie uiteen is, waarover kunnen we dan nog discussieren en ten strijde trekken ?

tegen de andersgekleurden mss ? :-P

the outlaw torn 3 november 2007 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 3043393)
Alternatieven zat, maar persoonlijk hou ik het bij uw voorstel.;-)

allen staatloos dan maar ?

another brick 3 november 2007 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3043427)

Ik bedoelde de Vlaamse staat.

AdrianHealey 3 november 2007 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3043427)

:cheer: :)

Jeronimo 3 november 2007 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 3043419)

België is juist een middel waardoor dit misschien goedbedoelde sociale systeem uitgebuit kan worden door werkonwilligen en politici met kleverige handjes.

the outlaw torn 3 november 2007 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3043434)
België is juist een middel waardoor dit misschien goedbedoelde sociale systeem uitgebuit kan worden door werkonwilligen en politici met kleverige handjes.

de vraag is alleen of vlaamse politici ook niet zo kunnen zijn, is ergens mss wel eigen aan politiek .... corruptie en co.

jammer mr helaas.

zolang er soccen zijn, zal er corruptie zijn.

Starkan 3 november 2007 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3043434)

Heb je het nu over die VLD schepen? Of Moerman?
Dat waren Nederlandstalige Belgen hé ;)

another brick 3 november 2007 01:31

België bestaat nog dankzij de vakbonden. Iedere normale mens zou er allang de stekker uit getrokken hebben.

Starkan 3 november 2007 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 3043425)
En waarom zou Vlaanderen geen gelijkwaardig sociaal systeem kunnen aanbieden?

Ik heb mijn bedenkingen dat dat zou gebeuren.
Waarom, legde ik net uit in mijn post waar je op reageerde.

Jeronimo 3 november 2007 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 3043440)
Heb je het nu over die VLD schepen? Of Moerman?
Dat waren Nederlandstalige Belgen hé ;)

Belgicistische Nederlandstalige Belgen hé ;-)
Serieus nu: het is toch duidelijk dat er in Wallonië véél meer geprofiteerd wordt dan in Vlaanderen. :?

another brick 3 november 2007 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 3043444)
Ik heb mijn bedenkingen dat dat zou gebeuren.
Waarom, legde ik net uit in mijn post waar je op reageerde.

Ik denk niet dat een groter land garant staat voor een beter sociaal beleid.

the outlaw torn 3 november 2007 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 3043442)
België bestaat nog dankzij de vakbonden. Iedere normale mens zou er allang de stekker uit getrokken hebben.

idd, afschaffen die vakbonden ( of mss wel verbieden) land uiteen en daarna weer oprichten.

vakbonden zijn nodig, mr ze hebben veel te veel macht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be