![]() |
Ik mis mijn studententijd
Oh, wat mis ik mijn studententijd. Het is vreemd om zo door de stad te lopen en niemand meer tegen te komen die je kent. Allemaal nieuwe studentjes, een compleet nieuwe generatie. En ze nemen alles over, roofdieren zijn het: ze gaan over mijn straten, naar mijn café's, mijn fakbar, mijn studentenvereniging... Het is er allemaal nog, maar eigenlijk ook niet.
Het was een heerlijke tijd. Dan eens om 11u beginnen, dan eens een vrije namiddag. De vrijheid om alles zo'n beetje zelf te bepalen. Wat is het 'werkend leven' toch anders. :| Ik mis mijn studiemakkers die nu over heel Vlaanderen en ver daarbuiten zijn uitgezwermd, onze nachtelijke filosofie- en discussiemomenten, onze jogging op 't sportkot, het gezamenlijk douchen waar we al onze verdrongen homoseksuele gevoelens de vrije loop konden laten gaan ;-) , ja zelfs de lessen, de aula's, de Bicky's om 3u 's nachts en de occasionele Kinder Bueno. 't Komt nooit meer terug. Ik word oud. Moet gaan kindjes maken. |
ja ik ken dat (behalve die homofiele gevoelens dan), het eerste jaar nadat ik weg was uit Gent heb ik het daar ook lastig mee gehad. Nu veel minder, hoewel het toch ook steekt op de weinige keren dat ik nog es in de Gentse studentenbuurt passeer (en zeker als er een paar knappe studentinnekes mij kruisen).
|
O jerum, jerum, jerum,
O quae mutatio rerum! Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben eigenlijk nog half student, heel raar gevoel...
|
Citaat:
|
Ik mis de kleuterjuf.
:-( |
Citaat:
Die is nu 80;-) |
Ik ben zo slim geweest om een studierichting van zeven jaar te kiezen.8-)
|
Citaat:
N. was me nogal eens een kleuterjuf. Nu maken ze die zo niet meer, met de vervuiling en the global climate change en die slechte dingen allemaal. |
Citaat:
|
wat heb ik dat opgefokte studentikoze prosit corona-gedoe gehaat.
ik ben blij dat ik daar niet meer tussen zit. |
Citaat:
|
jep, ik mis het ook. maar aangezien ik nog niet werk, kan ik nog alle studentenfeesjes gaan, dus valt nog wel mee.
|
Citaat:
Het studentenleven is veel zwaarder dan wat sommige mensen denken... |
Citaat:
|
hmm bij mij niet
voor het slapen gaan, een goei glas cola en een half litertje water drinken samen met een lekkere kebap of dergelijke. Ge gaat u veel beter voelen smorgens :) |
Citaat:
|
Citaat:
IK ben onlangs een stagiaire terug tegengekomen en ik moet zeggen die 6 jaar leeftijdsverschil deden er niet toe :p |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be