Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   1 miljoen euro voor een internetpagina (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97350)

Winterhamer 4 november 2007 01:27

1 miljoen euro voor een internetpagina

Buitenlander Kaya gooit tonnen over balk

ROTTERDAM - Wethouder Kaya blijkt vele tonnen te hebben uitgegeven aan zijn prestigeproject ‘RotterdamIdee’, maar van controle op de financiën is nauwelijks sprake.

Onder verantwoordelijkheid van de GroenLinks-wethouder hebben dit jaar tientallen Rotterdammers duizenden euro’s op hun bankrekening ontvangen, om hun eigen ideeen om de stad te verbeteren uit te voeren. Wat de burgers daarna met het geld doen, blijkt niet of nauwelijks te worden getoetst.

Het gaat in totaal om een half miljoen euro, die Kaya dit jaar beschikbaar heeft gesteld voor het plan. Ook stopte hij nog eens een miljoen euro in het ontwikkelen van onder meer een website, promotie en de inzet van ambtenaren voor RotterdamIdee.

Met het project beoogt Kaya (participatie en cultuur) de betrokkenheid van de burgers bij de stad te vergroten. Om Rotterdammers over de streep te trekken, is besloten de drempel zo laag mogelijk te maken. Zo is een begroting voor de uitvoering van een idee niet vereist.

Een jury die de plannen beoordeelt, kent lukraak bedragen toe tot maximaal 5000 euro. „We hebben de kosten vaak zelf maar door de oogharen geraamd als de indieners geen begroting hadden bijgeleverd,’’ zegt juryvoorzitter Herman Meijer.

Tot hun eigen verbazing kregen veel idee-indieners prompt enkele duizenden euro’s op hun bankrekening gestort. Van enig toezicht op de besteding van dat geld is nauwelijks sprake. „Want werk je met accountants, dan wek je geen vertrouwen bij de burger en haakt die af,’’ zegt projectleider Gre Brakenhoff van RotterdamIdee.

Veel indieners van een idee blijken geen burgers te zijn, maar verbonden aan welzijnsinstellingen. Die proberen geld in de wacht te slepen voor projecten waarvoor zij normaal gesproken geen subsidie zouden ontvangen. „Het ging als een lopen vuurtje door het welzijnswerk,’’ zegt Alamina Etahlali, een van de indieners.

Een getergde Kaya stelt dat hem geen blaam treft. „We geven helemaal geen geld weg. Frauderen met RotterdamIdee zou inderdaad kunnen, maar we gaan juist uit van vertrouwen. We zijn vernieuwend bezig. Daar hoort een zeker risico bij. Zie je dat niet in, dan ben je een conservatief denker.’’

Dat hij tonnen gemeenschapsgeld over de balk gooit, doet de wethouder af als ‘stemmingmakerij’.

Kaya ligt al langer onder vuur bij een groot deel van de gemeenteraad. Die verwijt hem geen haast te maken met zijn participatie-agenda. Kaya kreeg deze week bovendien kritiek op zijn optreden bij de inburgeringsproblemen in de stad.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1789537.ece

Winterhamer 4 november 2007 01:28

En dan zijn de communisten, linksen/extreem linksen en zelfbenoemde anti-kapitalisten ineens heel erg stil

opvallend heh.

Jeronimo 4 november 2007 01:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer (Bericht 3045330)
En dan zijn de communisten, linksen/extreem linksen en zelfbenoemde anti-kapitalisten ineens heel erg stil

opvallend heh.

Het is half twee 's nachts. :lol:

Hashiwokakero 4 november 2007 01:37

Ok die gast is dom dom dom dom, zelfs de domste japanner verslaat hem nog!:|

Hashiwokakero 4 november 2007 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3045349)
Het is half twee 's nachts. :lol:

Die liggen nu in de goot een jointje te paffen in het beste geval.

Jeronimo 4 november 2007 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3045351)
Ok die gast is dom dom dom dom, zelfs de domste japanner verslaat hem nog!:|

Jij woont dus in Japan... Spreek je Japans?

Hashiwokakero 4 november 2007 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3045358)
Jij woont dus in Japan... Spreek je Japans?

Je suis un japonais monsieur!

Jeronimo 4 november 2007 01:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3045361)
Je suis un japonais monsieur!

Tel eens tot tien in het Japans... (Gewoon een testje om te zien dat je geen bedrieger bent...)

Hashiwokakero 4 november 2007 01:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3045365)
Tel eens tot tien in het Japans... (Gewoon een testje om te zien dat je geen bedrieger bent...)

ichi ni shan shi go roku shichi hachi kyu ju

Hashiwokakero 4 november 2007 01:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3045371)

Btw heb ik in romaji geschreven eh.;-)

Jeronimo 4 november 2007 01:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3045371)

hmmm... :?
*denkt nog eens argwanend na*
kzal u maar geloven zeker. :-D

Hashiwokakero 4 november 2007 01:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3045375)
hmmm... :?
*denkt nog eens argwanend na*
kzal u maar geloven zeker. :-D

Het is u geraden! Of ik zal je eens snel komen halen daar in dat prutsland!!! (shit wij zijn pacifisten!:evil::evil:)

Jeronimo 4 november 2007 01:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3045379)
Het is u geraden! Of ik zal je eens snel komen halen daar in dat prutsland!!! (shit wij zijn pacifisten!:evil::evil:)

Tsss, pas maar op of ik laat nonkel Sam nog een paar kleine jongentjes sturen. :twisted:

Hashiwokakero 4 november 2007 01:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3045381)
Tsss, pas maar op of ik laat nonkel Sam nog een paar kleine jongentjes sturen. :twisted:

Me love uncle sam, he hero!:lol:;-)

Jeronimo 4 november 2007 01:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3045384)
Me love uncle sam, he hero!:lol:;-)

Hoe komt het dan eigenlijk dat je ook Nederlands kent? :? Weeral een reden die argwaan wekt!

Hashiwokakero 4 november 2007 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3045386)
Hoe komt het dan eigenlijk dat je ook Nederlands kent? :? Weeral een reden die argwaan wekt!

Denk jij dat er geen vlamingen in japan ofzo wonen?:-) (Ik ben daar wel geboren dus spreek beide talen vloeiend)

Mais tu ne dois pas me croire, je suis un saint! (aan mijn frans kan nog gesleuteld worden:lol:)

Zal je een goede raad geven, leer zoveel mogelijk talen als je kan, je zal er later ver mee komen!!!

Jeronimo 4 november 2007 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3045388)
Denk jij dat er geen vlamingen in japan ofzo wonen?:-) (Ik ben daar wel geboren dus spreek beide talen vloeiend)

Mais tu ne dois pas me croire, je suis un saint! (aan mijn frans kan nog gesleuteld worden:lol:)

Zal je een goede raad geven, leer zoveel mogelijk talen als je kan, je zal er later ver mee komen!!!

Hmmm...:?

Hashiwokakero 4 november 2007 02:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3045390)
Hmmm...:?

Pero no tienes que pensar que habla la verdad, hombre!

the outlaw torn 4 november 2007 03:05

20.000 euro vr deze site :

http://www.colvenier.be/dp/zakenlunc...nch-antwerpen/

Hashiwokakero 4 november 2007 03:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3045404)

Ik begrijp al die torenhoge bedragen voor websites toch niet, kost dat allemaal zoveel.:roll: Je kan daarop besparen maar dan moet je het wel zelf kunnen natuurlijk!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be