![]() |
Lessen voor de 21e eeuw te Leuven
Ik heb dit net allemaal gepost onder het klimaatsveranderingsforum. Maar gezien de thematiek veel veelzijdiger is dan dat zijn er hier misschien ook geïnteresseerden:
In Leuven wordt er ieder jaar (ttz: voor de 14e keer nu) een lesprogramma 'lessen voor de 21e eeuw gegeven'. Het gaat om een reeks van lessen die relevant zijn voor de 21e eeuw, het thema verschilt per keer. Iedereen mag deze bijwonen. Ze bijwonen is gratis. Je kan je inschrijven, maar dat moet bij mijn weten niet. Als je je inschrijft wordt er vanuitgegaan dat je alle lessen zal bijwonen. Je kan je gewoon inschrijven via internet. [Dat is voor de organisatie makkelijker omdat ze dan een idee hebben van het aantal slides en folders dat ze moeten drukken. Maar inschrijven is dus zeker niet verplicht. Zover ik weet word dat ook niet gecontroleerd bij de ingang ofzo. (De vorige jaren toch niet.)] Voor degenen die ver wonen, de lessen worden ook per video-conferentie uitgezonden in de campus Sint-Michiel van Brugge van de KHBO. En last but not least: tegen het einde van het academiejaar komt er ook een boek uit waarin alle lessen gebundeld staan. Dit zal verkrijgbaar zijn bij ACCO. Dit is het programma voor dit jaar: Citaat:
![]() De lessen (met aansluitende discussie) worden gegeven op maandagavond, telkens van 19u30 tot 21u30 in Aula Pieter De Somer (PDS), Deberiotstraat 24, te 3000 Leuven. Op deze website vind je meer informatie (navigeren door te klikken op de witte woorden in de oranje balk): http://www.hiw.kuleuven.be/ned/lessen/programma.htm Voor het eerst is er ook een Engelstalig programma. Dat gaat door op dinsdagavond van 19u30 tot 21u30. Deze beginnen op 13 november 2007 en worden het eerste semester gegeven in 't Stuk, Auditorium Arenberginstituut, Naamsestraat 96 te Leuven. Het tweede semester in Auditorium J. Monnet,op de Parkstraat 71 te Leuven. Maar dit laatste staat nog niet vast. De website even checken als je hiernaar gaat dus. Citaat:
http://www.hiw.kuleuven.be/eng/lectures/programme.htm Jammer dat ik geen les heb van de professoren die het allemaal organiseren. Ik zou nogal punten scoren anders. :( ;) |
18.02.2008 Freddy Delvaux
Bierbrouwen, verleden, heden en toekomst sign me in plz :D |
Citaat:
|
Ik kon dat vak nemen als keuzevak, maar heb er uiteindelijk niet voor gekozen.
|
Citaat:
|
daar zitten precies wel wat interessante dingen tussen
|
Citaat:
Maar ik ga sowieso een deel volgen uit interesse. |
Citaat:
|
Bwoa. Ik denk dat dat wel meevalt. Het gaat meestal ook niet om stof met een hoge moeilijkheidsgraad. Als er wel een achtergrond vereist is dan wordt er in het college zelf aandacht aan besteed zodat iedereen mee kan (dat moet natuurlijk wel, als je het voor iedereen toegankelijk wilt maken).
Maar misschien dus eens een leuk idee voor een forummeetingkje? ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be