Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Radiouitzendingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97402)

Garry 5 november 2007 16:49

Radiouitzendingen

Kan een openbare radiozender openlijk standpunten in nemen of is dat niet eerder te beschouwen als machtsmisbruik.

Deze namiddag hoorde ik een oproep op de radio tot het stemmen van een petitie voor het behoud van België met daarbij op de achtergrond het Belgisch volkslied.

Het is nog niet erg genoeg dat hun nieuwsvoeringen meestal al partijgetint zijn , dat ze nu ook nog het volk wat gaan aanzetten tot......

Pietje 5 november 2007 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3048657)
Kan een openbare radiozender openlijk standpunten in nemen of is dat niet eerder te beschouwen als machtsmisbruik.

Deze namiddag hoorde ik een oproep op de radio tot het stemmen van een petitie voor het behoud van België met daarbij op de achtergrond het Belgisch volkslied.

Het is nog niet erg genoeg dat hun nieuwsvoeringen meestal al partijgetint zijn , dat ze nu ook nog het volk wat gaan aanzetten tot......

Er is niks mee als een Belgisch (Nederlandstalig) Radiostation haar land verdedigt.

Eddy B 5 november 2007 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3048657)

Normaal zou dat niet mogen. Het heet niet BRT maar VRT en wordt dus betaald met§ Vlaamse centen, niet met Nelgische centen.

Maar lach er maar eens mee. Als men na zo een lange tijd nog altijd oproept om die petitie te stemmpen, wil zeggen dat het niet echt gaat zoals ze gedroomd hadden. Een poging van de losers dus :lol:

Garry 5 november 2007 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3048663)
Er is niks mee als een Belgisch (Nederlandstalig) Radiostation haar land verdedigt.

Vergeet niet dat die zender mee betaald wordt door die die dat er niet zo over denken

Pietje 5 november 2007 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3048672)
Vergeet niet dat die zender mee betaald wordt door die die dat er niet zo over denken

So ?? Ik kan er mij ook niet in vinden dat een deel van mijn geld naar een partij als het VB gaat.

Zwartengeel 5 november 2007 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3048697)
So ?? Ik kan er mij ook niet in vinden dat een deel van mijn geld naar een partij als het VB gaat.

Krijgen partijen geen subsidies in verhouding tot hun behaalde aantal stemmen? Dus als jij niet voor partij X stemt, gaat jouw geld ook niet naar hen.

Jazeker 5 november 2007 17:20

Citaat:

Dat gebeurt dan ook niet.

Savatage 5 november 2007 17:21

Citaat:

De VRT is als zender wel nooit democratisch verkozen :roll:

Zwartengeel 5 november 2007 17:22

Citaat:

Het is niet de taak van een nationale omroep om de bevolking politieke standpunten op te dringen.

Pietje 5 november 2007 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3048718)
Het is niet de taak van een nationale omroep om de bevolking politieke standpunten op te dringen.

Vaderlandsliefde hoeft niet noodzakelijk een politiek standpunt te zijn.

Daimanta 5 november 2007 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3048725)

Maar in België is dat het WEL!

Zwartengeel 5 november 2007 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3048725)

In dit geval wel, aangezien de bewuste petitie gericht is aan het adres van de partijen die aan de onderhandelingstafel zitten.

Pietje 5 november 2007 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3048728)
Maar in België is dat het WEL!

Nee, enkel voor hen die dat er willen van maken.

Pietje 5 november 2007 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3048733)
In dit geval wel, aangezien de bewuste petitie gericht is aan het adres van de partijen die aan de onderhandelingstafel zitten.

Die partijen moeten dan ook een Belgische regering vormen. Een extra steuntje zal dan welkom zijn.

Daimanta 5 november 2007 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3048737)
Die partijen moeten dan ook een Belgische regering vormen. Een extra steuntje zal dan welkom zijn.

Dus u geeft toe dat het politiek getint is. Immers, als je de huidige vorming ondersteund ondersteun je dus ook oranje-blauw. En dan moet je niet gaan zeuren over het woord ondersteuning want daar doe ik niet aan. ;)

Zwartengeel 5 november 2007 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3048737)

Nochtans zit geen enkele van de partijen die momenteel aan de onderhandelingen deelnemen daar met de intentie om België te splitsen.

Herr Oberst 5 november 2007 17:41

Als Pietje dezelfde redenering blijft volgen wat betreft de radiostations in een onafhankelijk Vlaanderen, ben ik een tevreden man.

Eddy B 5 november 2007 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3048749)
Als Pietje dezelfde redenering blijft volgen wat betreft de radiostations in een onafhankelijk Vlaanderen, ben ik een tevreden man.

Ik ook. Dat ze maar niet teveel over samengaan met Nederland gaan lullen. Vlaanderen kan best ONafhankelijk blijven.8-)

Garry 5 november 2007 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3048754)
Ik ook. Dat ze maar niet teveel over samengaan met Nederland gaan lullen. Vlaanderen kan best ONafhankelijk blijven.8-)

MOET onafhankelijk blijven.

lomeanor 5 november 2007 17:54

Citaat:

Een "belgisch" radiostation bestaat er niet.

De openbare omroep is verantwoording verschuldigd aan de Vlaamse regering, niet aan de federale.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be