![]() |
Maingain is bang van de Vlamingen!
06/11 Maingain is bang van de Vlamingen : Bron
![]() Op de oproep van 26 september stroomden tientallen reacties binnen van de surfers. De voorstellen waren zeer verscheiden. Iemand stelde voor Brussel op een nieuwe plaats opnieuw te bouwen, een andere surfer wilde Maingain zelf premier maken. Tien voorstellen werden geselecteerd en naar Maingain doorgestuurd. U kan ze hier allemaal nalezen. Via zijn woordvoerder liet hij weten dat hij daar snel een antwoord op zou geven. Het bleef echter muisstil aan de andere kant van de taalgrens en pas na veel aandringen kregen we gisteren te horen dat hij niet wou antwoorden op vragen van Vlamingen. Zijn woordvoerder Guy de Bisschop stuurde ons volgende mail: ![]() Leuk artikel van GVA, eindelijk wat ambiance, het werd hoge tijd! |
Uit de mail is op te maken dat Franstaligen ook echt moeite doen om Nederlands te leren ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
WAAR hebben we dat nog gehoord... zoals de taalgrensafspraken. De fasciliteiten voor Vlamingen in Wallonie, zoals ZOVEEL... Salu meneer de burgemeester : BHV zal je ontnomen worden... :lol: |
Ik snap het probleem niet met BHV. De VLAAMSE rand is toch vlaanderen, dus nederlandstalig.
Ze gaan voor mij op het gemeentehuis bij ons toch ook geen papierkes in het nederlands opmaken omdat ik nu toevallig nederlandstalig ben? Ik bedien mij dan daar toch ook van het frans??? Faciliteiten afschaffen! NU! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat Nederlands is trouwens op niveau van een 11-jarige. Zo iemand is dan woordvoerder... |
Dat hij hier niet op antwoorden is heel begrijpelijk, en ik denk dat geen enkele politici hier op zou antwoorden.
Niet dat er geen goede oplossing bij zitten, er zitten er ook bij die reeds door de Waalse politic waren voorgesteld, maar door de Vlaamse politici afgeketst. Zoals het voorstel van één federale kieskring. Maar de meesten onder ons, vergeten blijkbaar dat er in Belgie geen landelijke politiek gevoerd word juist omdat de politici zich niet tegenover heel het land moeten verantwoorden, maar enkel in hun eigen kieskring verantwoording moeten afleggen. Het is dus niet alleen hij, maar het zijn alle Belgische politici die schuld hebben aan de huidige problemen. Blaas het huidige kiessysteem gewoon op en werk met 1 kieskring per te verkiezen bestuur en men zal in Belgie eindelijk deftig kunnen werken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is vooral het negeren dat me stoort, het niet antwoorden. Nu goed, ik beschouw dit eerder als een fait d'hiver, kwestie van eens te lachen. T'is al ernstig genoeg de situatie. Liever dit dan geweld! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het zal wel fait divers zijn. :-D Bedankt, weer iets geleerd. |
Zou het zo ver komen dan het morgen eindelijk over is met de onderdrukking van de Vlaamse Nederlanders na 177 jaar? Ik hoop het!
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet er dan wel de regel bij nemen dat iemand uit de fererale politiek, geen regionale politiek mag doen en omgekeerd. De stoelendansen zoals ze nu bij iedere verkiezing plaatsvinden zouden dan ook in éénkeer gedaan zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be