Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Chapeau voor N-VA! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97480)

leeuwenhart 7 november 2007 01:46

Chapeau voor N-VA!

Dit bekomen voor een partij van 5 mensen in de kamer 2 in de senaat, en nog eens 5 in het Vlaams parlement. Respect!
Alle Vlaamse partijen zitten vast dankzij N-VA met Bart De Wever. Dit is ongezien!
Wanneer de vijand begint te schelden in de 7de dag op BDW; is dit een teken dat de N-VA als luis in de pels zijn werk doet!

Bij deze een oproep aan alle Vlaams Nationalisten deze figuren te steunen in hun werk tot een ONAFHANKLIJK VLAANDEREN.

filosoof 7 november 2007 02:16

The tail wagging the dog: hoe lang zal dat duren:?::lol:

born2bewild 7 november 2007 04:34

ja, vind ik ook wel mooi gedaan van BDW. Respect.

The Blackadder 7 november 2007 07:44

Mooiste is zelf als er ooit een oranje-blauwe regering komt dat er nog enkele N-VA'ers als eerste opvolger in de kamer komen wanneer enkele CD&V'ers minister worden

Kortaf 7 november 2007 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart (Bericht 3052397)
Dit bekomen voor een partij van 5 mensen in de kamer 2 in de senaat, en nog eens 5 in het Vlaams parlement. Respect!

Extra instrumenten voor Frans-Brussel om invloed uit te oefenen in de zes faciliteitengemeenten op cultureel, onderwijs- en electoraal vlak: respect!

Inkrimping van de Vlaamse macht in de Rand in plaats van uitbreiding: respect!

Een de facto annexatie van de zes bij Brussel, zoals De Standaard vanochtend terecht schrijft, en geen poot meer om op te staan bij een uiteenvallen van België: respect!

Kortaf 7 november 2007 07:52

Citaat:

Bij deze een oproep aan alle Vlaams Nationalisten deze figuren te steunen in hun werk tot een ONAFHANKLIJK VLAANDEREN.

Inderdaad: u kan uw verzoek om het vieze akkoord van gisterenavond af te schieten en een propere stemming in de kamer te eisen, nu nog doormailen aan:

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

maarte 7 november 2007 09:01

Citaat:

Alle Vlaamse partijen zitten vast dankzij N-VA met Bart De Wever. Dit is ongezien!
Wanneer de vijand begint te schelden in de 7de dag op BDW; is dit een teken dat de N-VA als luis in de pels zijn werk doet!

Men zit niet vast door de nva wel door de franstalige partijen zolang die niet door hebben dat vlamingen even gelijk zijn voor de grondwet.

stab 7 november 2007 09:21

Citaat:

Chapeau voor n-va.
Briljacte tactiek.
Ja, ja.
Vlamingen geven niet toe ... omwille vh non vd Franstaligen.
Wat als ze straks ja zeggen?

Dan zijn we pas 'gerold'.

Cyrano 7 november 2007 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 3052552)
Chapeau voor n-va.
Briljacte tactiek.
Ja, ja.
Vlamingen geven niet toe ... omwille vh non vd Franstaligen.
Wat als ze straks ja zeggen?

Dan zijn we pas 'gerold'.

Een beetje echte politieke aanpak, a.u.b. Je moet durven doorknijpen ohne Rücksicht.

Als de 'zuidelijken' op de valreep toch nog JA zeggen dan kan elke vlaamse onderhandelaar nog voor de stemming in de commissie altijd NEEN of JA, MAAR zeggen. Dan is er geen basis en gaat de stemming door. Politiek is geen optelsom.

Patje48 7 november 2007 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3052466)
Extra instrumenten voor Frans-Brussel om invloed uit te oefenen in de zes faciliteitengemeenten op cultureel, onderwijs- en electoraal vlak: respect!

Inkrimping van de Vlaamse macht in de Rand in plaats van uitbreiding: respect!

Een de facto annexatie van de zes bij Brussel, zoals De Standaard vanochtend terecht schrijft, en geen poot meer om op te staan bij een uiteenvallen van België: respect!

Kunnen we de zaken ook eens positief bekijken : er zijn in de nota (geen voorstel) over BHV heelwat punten NIET opgenomen waarover zelfs niet meer gedacht wordt. BDW en NVA (èn CD&V) stijgen nog meer in mijn achting door hun onverzettelijkheid. Als de franstaligen de suikerklontjes niet willen moeten ze het maar zelf weten.

Overigens weer typisch bekrompen Vlaams : de pianospelers in de rug schieten ipv een groot Vlaams front te maken.

Kortaf 7 november 2007 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 (Bericht 3052576)
Als de franstaligen de suikerklontjes niet willen moeten ze het maar zelf weten.

Electorale, culturele en eductatieve integratie van de zes in Brussel is geen suikerklontje, maar komt neer op een quasi-annexatie die haar naam niet durft noemen.

Citaat:

Overigens weer typisch bekrompen Vlaams : de pianospelers in de rug schieten ipv een groot Vlaams front te maken.
Graag een Vlaams front rond versterking van de Vlaamse greep op de Rand. Als zoals nu quasi-annexatie bij Brussel nagestreefd wordt, dan zal het een front tegen de Vlaamse onderhandelaars zijn.

Akkoord of geen akkoord, het Vlaamse splitsingsvoorstel moet vandaag gestemd worden in de Kamercommissie.

Knuppel 7 november 2007 10:02

Arme burgemeesters.....

fox 7 november 2007 10:07

Ik ga akkoord met Kortaf. Het probleem bij die gemeenten is de al jaren aan de gang zijnde verfransing. Die Vlaamse gemeenten moeten we opnieuw Vervlaamsen. Door hen meer impact te geven op Cultuur en door hen toch nog te laten stemmen op Franstalige politici gaat dit duidelijk niet lukken en wat nog belangrijker is. Het gaat compleet voorbij aan wat nu exact de bedoeling is van de splitsing van BHV. Extra geld voor Brussel is het enige waar ik mee kan leven. De rest is voor mij gewoon zever.

stab 7 november 2007 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 (Bericht 3052576)
Kunnen we de zaken ook eens positief bekijken : er zijn in de nota (geen voorstel) over BHV heelwat punten NIET opgenomen waarover zelfs niet meer gedacht wordt. BDW en NVA (èn CD&V) stijgen nog meer in mijn achting door hun onverzettelijkheid.

Als Vlamingen ja zeggen en Franstaligen neen, wie is er dan onverzettelijk?

Hans1 7 november 2007 11:33

Citaat:

U stelt het goed: Vlaams-nationalisten zijn luizen. Niet meer of niet minder.
:-D

DebianFox 7 november 2007 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 3052799)
U stelt het goed: Vlaams-nationalisten zijn luizen. Niet meer of niet minder.
:-D

En uw partij is zelfs nog geen ééndagsvlieg :lol:

santos 7 november 2007 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 3052607)
Ik ga akkoord met Kortaf. Het probleem bij die gemeenten is de al jaren aan de gang zijnde verfransing. Die Vlaamse gemeenten moeten we opnieuw Vervlaamsen. Door hen meer impact te geven op Cultuur en door hen toch nog te laten stemmen op Franstalige politici gaat dit duidelijk niet lukken en wat nog belangrijker is. Het gaat compleet voorbij aan wat nu exact de bedoeling is van de splitsing van BHV. Extra geld voor Brussel is het enige waar ik mee kan leven. De rest is voor mij gewoon zever.

En wie zegt dat alle die gemeentes dat zomaar zouden willen.
Ik was toch verschoten van die enquete van de VRT waaruit bleek dat er toch veel genegen zijn om bij Brussel aan te sluiten.

DebianFox 7 november 2007 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3052965)
Ik was toch verschoten van die enquete van de VRT waaruit bleek dat er toch veel genegen zijn om bij Brussel aan te sluiten.

Gemeenten kunnen zich niet éénzijdig afscheuren, da's ongrondwettelijk. Auf Wiedersehen Brüssel

santos 7 november 2007 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3052970)
Gemeenten kunnen zich niet éénzijdig afscheuren, da's ongrondwettelijk. Auf Wiedersehen Brüssel

Dat is prima, maar had ik dat dan gezegd?

straatrue 7 november 2007 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3052965)

Dan kom je daar niet zo vaak.
Tussen Brussel en de (dichte) Rand zie je nog amper verschil.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be