![]() |
Vlamingen geven premierschap aan Didier Reynders
Vooruit, de stemming in de kamercommissie is erdoor. Wat zal het netto-resultaat zijn? We krijgen een franstalige liberaal als eerste minister.
Bravo voor de Vlamingen! |
Citaat:
tuurlijk goed. Dan mogen de franstaligen eens alles uit de kast halen om een regering op poten te krijgen en te houden. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Dan kunnen ze een duizendjarig dwergenrijkje stichten en hun Vlaams-nationale goden aanbidden.
|
Citaat:
En daar zie ik noch in de wetstraat, noch in de pers, noch hier veel inspanningen voor gebeuren. Maar ja, lege slogans roepen en denken dat daarmee alles beter zal worden is natuurlijk makkelijker dan op lange termijn denken en compromissen zoeken. |
hmmm door Reynders premier te maken, kan je de MR wel politiek een veel zwaardere prijs laten betalen; deze rekening ligt nu bij CD&V die Leterme als premier wenst. De partij, die de premier levert, betaalt namelijk vaak de zwaarste prijs van alle coalitiepartners....
|
Wat is er mis met een franstalige premier?
Ik zie er geen graten in, hoor. Uiteindelijk zijn we, tegen wil en dank misschien, nog steeds Belgen! |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan wel een zonder al die drang om maar rap van een apenland een bananenrepubliek te maken. |
Citaat:
Ik denk dat een noodregering tot de verkiezingen in 2009 met den Den Didier als premier hem perfect zal uitkomen. Zo kan hij de PS weer aftroeven in 2009. Van Parijs zei op de RTBF anders wel dat Leterme absoluut de premier moet worden. Maar Deborsu, die Vlaanderen perfect aanvoelt en wel begrijpt waarom BHV zo belangrijk is voor VL, vroeg zich af of Leterme (qui travaille comme un fou) op den duur niet te moe zal zijn (il a pris 1 seul jour de vacances, zei hij). Enfin, zelf (ex-)West-Vlaming zijnde, weet hij misschien wel niet hoe lang West-Vlamingen kunnen doorgaan. Leterme is nog van de generatie die de verhalen kent van de West-Vlamingen die voor weeeeken slavenarbeid gingen verrichten in Noord-Frankrijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De verfransing rond Brussel een halt toeroepen is nog wat anders: faciliteiten niet uitbreiden is één ding, maar met geen enkele wet kan je franstalige inwoners van de rand dwingen om nederlandstalig te worden. Je zal dus moeten leren samenleven met franstaligen en omgekeerd - net zoals je dat met migranten moet doen. En dan tenslotte die tweederangsburgers: ik vrees dat dat meer zegt over jouw zelfbeeld dan over de realiteit. Ik woon al bijna 40 jaar in de Brusselse rand, heb lang in Brussel gewerkt en ik heb mij nog geen seconde tweederangsburger gevoeld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be