Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Spelconsoles (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97515)

Kay_ 7 november 2007 18:02

Spelconsoles

Ik heb een playstation 2, toch al enkele jaren met een 25-tal spelletjes.

Maar meestal koop ik een spelletje, speel het twee keer en laat het dan liggen. (Geïnteresseerde kopers kunnen mij altijd contacteren :-) ).

Maar ik heb nu sinds enkele weken de WII en ben er echt aan verslaafd.

Welke spelconsoles heb je, wil je kopen...?

Zwartengeel 7 november 2007 18:12

Geen. Ik speel enkel games op PC. Momenteel nog altijd druk bezig met 'Medieval II: Total War' en zijn uitbreiding 'Kingdoms'. Niet bepaald een spel dat je al na twee keer langs de kant legt.

Derk de Tweede 7 november 2007 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 3053972)

Maar meestal koop ik een spelletje, speel het twee keer en laat het dan liggen. (Geïnteresseerde kopers kunnen mij altijd contacteren :-) ).

Mijn dochter Julia zou maandag (dan wordt ze 12) een PS2 krijgen.
Dank zij die mislukte palingroker Bart Smit gaat dat niet door.....:-(

DaBlacky 7 november 2007 18:25

De Sega 16-bit met cd uitbreiding. Dat ding wordt nog steeds gemiddeld tweemaandelijks boven gehaald als er vrienden of kameraden op bezoek zijn om dat samen Mortal Kombat I of II, Toejam & Earl, Lemmings of Sonic2 te spelen.

StevenNr1 7 november 2007 18:37

Iemand die toevallig nen xbox aan mij wil verkopen?

berre 7 november 2007 19:27

heb niets daarvan, nooit gehad
altijd gewoon met de pc

Jazeker 7 november 2007 20:12

Sorry, PC-speler. Maar ik moet stilaan eens een nieuwe pc kopen. De deze heeft zijn 4-jaar grens al een tijdje zien passeren (en draait eigenlijk nog goed). Maar de meest recente software wordt wat trager en dat is voor een zenuwpees als ik wat ergerlijk.

Bovenbuur 7 november 2007 20:20

Ik heb geen consoles. Van traditionele consoles zoals de xbox en de playstation 3 zie ik het nut ook niet zo in, je besteed een hoop geld en krijgt er weinig extra's voor, je hebt tenslotte al een goede PC. Om als console een waarde te hebben moet je iets anders bieden dan de PC, en nintendo heeft dat gelukkig gesnapt. De wii is een stuk speelgoed, relatief goedkoop en simpel, maar het is nog iets. Er wordt al een tijd geprobeerd om via allerlei virtual reality toepassingen de game ervaring echter te maken, dat is echter nooit aangeslagen. Voordat je iemand echt het gevoel kan geven dat hij zich in de spelomgeving bevindt moet je hem namelijk een manier geven om ook te bewegen alsof hij in de spelomgeving staat, en de wii zet hier een bescheiden eerste stapje in, wat je doet lijkt meer op wat het moet voorstellen, en daarvan wordt de beleving echter en leuker. Maar zoals ik al zei, het is een bescheiden eerste stapje en het meeste wat er mee gedaan wordt is een beetje flauw en onzinnig. Ik ben dan ook niet van plan een wii aan te gaan schaffen, maar ik ben wel benieuwd naar de besturing van de wii too, mocht een dergelijke opvolger er ooit komen. Wie weet krijg je me daar wel aan...

Voodoo Child 7 november 2007 20:24

PC + controller = enkele weken ontdekt, wel leuk voor fifa en dergelijken, helaas amper tijd
Sony PSP = leuk voor op de trein etc, graphs op het niveau van PS1
XBOX = te grote controler maar leuk om halo op te spelen
Sony PS2 = gran turismo machine :)
Sony PS1 = oud gran turismo machine :D
Sega GameGear = voorganger van de PSP, dubbel zo dik en ondertussen al retro, maar sonic ruled nog altijd daarop.
Sega Mega Drive II = Retro :D
Super Nintendo = Donkey Kong en Zelda machine
Game Boy = Tetris brick ;)
Comodore 64 + old skool joystick = cadeautje van een maat van mij, om af en toe is space invaders etc op te spelen.

Jazeker 7 november 2007 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 3054348)
Ik heb geen consoles. Van traditionele consoles zoals de xbox en de playstation 3 zie ik het nut ook niet zo in, je besteed een hoop geld en krijgt er weinig extra's voor, je hebt tenslotte al een goede PC.

Ik ben ook een PC liefhebber. Maar hier moet ik je ongelijk geven naar mijn gevoel. Stel dat ik 2 of 3 kids heb, dan heb ik liever low end pc's voor mijn kinderen (als ze studeren of willen msn'en) en koop hen 1 spelconsole waarmee ze tezamen of alleen kunnen spelen voor pakweg 300 euro dan elk een dure PC te geven met een videokaart die op zich al 300 euro kost. En bovendien heeft zowat iedereen wel een TV in huis dus de kids kunnen op de spelconsole spelen terwijl de computer vrij blijft.

Enfin... in mijn visie is het beter dat de pc-liefhebber voor de rest van het gezin (als ze niet pc minded zijn) een spelconsole koopt aan ongeveer de prijs van een stevige videokaart. Daar doen ze ook drie jaar mee.

nubian 7 november 2007 20:47

PS1,2,3
SuperNintendo
Oldskool Gameboy Nintendo
PS portible

Derk de Tweede 7 november 2007 21:21

Wat zijn jullie allemaal rijk....8O

Bovenbuur 7 november 2007 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3054366)
Ik ben ook een PC liefhebber. Maar hier moet ik je ongelijk geven naar mijn gevoel. Stel dat ik 2 of 3 kids heb, dan heb ik liever low end pc's voor mijn kinderen (als ze studeren of willen msn'en) en koop hen 1 spelconsole waarmee ze tezamen of alleen kunnen spelen voor pakweg 300 euro dan elk een dure PC te geven met een videokaart die op zich al 300 euro kost. En bovendien heeft zowat iedereen wel een TV in huis dus de kids kunnen op de spelconsole spelen terwijl de computer vrij blijft.

Enfin... in mijn visie is het beter dat de pc-liefhebber voor de rest van het gezin (als ze niet pc minded zijn) een spelconsole koopt aan ongeveer de prijs van een stevige videokaart. Daar doen ze ook drie jaar mee.

Ja, oké, op zo'n fiets. Mijn redenatie komt nog iets meer vanuit het kind in mij. Maar voor meerdere mensen in een huis kan een concole wel grappig zijn ja, vooral de multiplayer.

Mitgard 7 november 2007 22:53

platform: PC

juiced, need4speed most wanted, mohaa, mohpa, vietcong2, far cry, dark messiah.
meestal cracks natuurlijk.
en dan speel ik zo een paar levels gewoon tot ik het beu ben altijd dood te gaan en daarna raas ik in god_mode door het hele spel. :angel:

Savatage 8 november 2007 01:12

Vroeger sega 16 bit. Vorig jaar speelde ik SOF2 redelijk veel, maar ben daar nu ook mee gestopt.

Dronkoers 8 november 2007 06:25

PS2

Gisteren trouwens Moto GP07 gekocht ;-)

Johan217 8 november 2007 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3053988)
Geen. Ik speel enkel games op PC. Momenteel nog altijd druk bezig met 'Medieval II: Total War' en zijn uitbreiding 'Kingdoms'. Niet bepaald een spel dat je al na twee keer langs de kant legt.

Idem hier!

Eens er kinderen in huis komen zal dat misschien veranderen, die Wii ziet er wel leuk uit om samen te spelen. Zelf speel ik liever strategiespellen en simulaties, en die vind je niet op consoles...

sn00py 8 november 2007 08:43

geen consoles en geen spelletjes op PC. Speel liever echt schaak, kolonisten van Catan,...

Monocle 8 november 2007 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 3053972)

Aha... interessante topic Kay :cheer:

Thx...

Eens kijken welke console er als beste uitkomt...

Andro 8 november 2007 08:46

Ps 2

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be