Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Speciaal voor Jazeker :een muis zonder angst voor katten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97561)

Diplomatius 8 november 2007 14:49

Speciaal voor Jazeker :een muis zonder angst voor katten.

Wetenschappers creëren muis zonder angst voor kat
Uitgegeven: 8 november 2007 10:10
Laatst gewijzigd: 8 november 2007 14:17

TOKIO/LONDEN - Liefhebbers van de tekenfilmserie Tom en Jerry zullen zich achter de oren krabben als ze horen welke resultaten wetenschappers van een universiteit in Tokio hebben bereikt met een genetisch gemanipuleerde muis.

De onderzoekers hebben een muis gecreëerd, die zijn instinctieve angst voor katten heeft verloren en zich rustig laat besnuffelen door zijn voormalige aartsvijand.

De resultaten van het onderzoeksteam van Hitoshi Sakano zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Nature van donderdag.
Vluchten
De muizen hebben geen angst voor katten, omdat de dieren door een genetische verandering van het reukzintuig niet langer door de geur van een kat de prikkel krijgen die hen voor het roofdier doen vluchten.
De wetenschappers brachten de genetisch gemanipuleerde muizen in contact met een speciaal uitgekozen kat. Ze wisten dat de kat de muizen niet zou opeten.
Aversie
Tegen de Britse krant The Independent zei Sakano dat het onderzoek van groot belang is, omdat het duidelijk maakt dat de aangeboren aversie van zoogdieren, inclusief mensen, tegen bepaalde geuren kan worden weggenomen.
(c) ANP

Geen muis om zonder handschoenen aan te pakken dus... :lol:

sn00py 8 november 2007 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius (Bericht 3055986)

TOKIO/LONDEN - Liefhebbers van de tekenfilmserie Tom en Jerry zullen zich achter de oren krabben als ze horen welke resultaten wetenschappers van een universiteit in Tokio hebben bereikt met een genetisch gemanipuleerde muis.

De onderzoekers hebben een muis gecreëerd, die zijn instinctieve angst voor katten heeft verloren en zich rustig laat besnuffelen door zijn voormalige aartsvijand.

De resultaten van het onderzoeksteam van Hitoshi Sakano zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Nature van donderdag.
Vluchten
De muizen hebben geen angst voor katten, omdat de dieren door een genetische verandering van het reukzintuig niet langer door de geur van een kat de prikkel krijgen die hen voor het roofdier doen vluchten.
De wetenschappers brachten de genetisch gemanipuleerde muizen in contact met een speciaal uitgekozen kat. Ze wisten dat de kat de muizen niet zou opeten.
Aversie
Tegen de Britse krant The Independent zei Sakano dat het onderzoek van groot belang is, omdat het duidelijk maakt dat de aangeboren aversie van zoogdieren, inclusief mensen, tegen bepaalde geuren kan worden weggenomen.
(c) ANP

kunnen ze geen VB-er creëren die geen angst heeft van homo's/islam/...?
Of moslims met een fobie voor springstoffen?

Ovidius 8 november 2007 15:02

Fijn, nu nog katten die bang zijn van muizen.

duveltje382 8 november 2007 15:02

Toch zou ik nu de muis eens willen zijn zonder angst,want angsten zijn een pasmunt in realatie's

Daimanta 8 november 2007 15:31

Is al een jaar oud, wist ik al lang. Maar het blijft komisch.

Jazeker 8 november 2007 15:43

:lol:

Bovenbuur 8 november 2007 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 3056007)
kunnen ze geen VB-er creëren die geen angst heeft van homo's/islam/...?
Of moslims met een fobie voor springstoffen?

Wat betreft die angst voor homo's mag je eerst christenunie leden behandelen.

BigF 8 november 2007 21:09

Iets in mij zegt dat zo'n muizen geen lang leven beschoren zijn in de vrije natuur.

Dus; zorg voor de verspreiding van dat gen onder allerlei muizen ten lande en binnen de korste keren zijn we van die rotknagers af.

Graaf van Vlaanderen 8 november 2007 21:18

en wat is het nut voor de mensen
weer weggesmeten geld

filosoof 8 november 2007 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius (Bericht 3055986)

Vluchten
Aversie
(c) ANP

Jazeker 8 november 2007 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3057063)

Ik weet dat je het niet bent... maar de vraag of je franstalig bent dringt zich op. Of wil je liever franstalig zijn? Is dat je neurose?

Kim 8 november 2007 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3057071)
Ik weet dat je het niet bent... maar de vraag of je franstalig bent dringt zich op. Of wil je liever franstalig zijn? Is dat je neurose?

Met alle respect maar wat is er de laatste tijd met jou aan de hand zeg??

Zelfs in K&K zit je voortdurend steken onder water te geven... en steken die nergens opslaan maar zeer zichtbaar een vorm van frustratie zijn.

:?

largo_w 8 november 2007 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3057105)
Met alle respect maar wat is er de laatste tijd met jou aan de hand zeg??

Zelfs in K&K zit je voortdurend steken onder water te geven... en steken die nergens opslaan maar zeer zichtbaar een vorm van frustratie zijn.

:?

Wat scheelt er met de mensen jazeker is altijd zo geweest :-o ... Laatste tijd veranderde er niks! Zelf niet in k&k...

Kim 8 november 2007 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3057452)
Wat scheelt er met de mensen jazeker is altijd zo geweest :-o

Het valt me op dat hij de laatste tijd nogal "rap op z'n paard zit".

Je ziet het he, we hebben nood aan een nieuwe federale regering. Zelfs Jazeker is niet meer de oude... :twisted:

largo_w 8 november 2007 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3057458)
Het valt me op dat hij de laatste tijd nogal "rap op z'n paard zit".

Goh echt das altijd geweest (bij mij) hoor... Misschien was hij wat hypocrieter met anderen vroeger ;-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3057458)
Je ziet het he, we hebben nood aan een nieuwe federale regering. Zelfs Jazeker is niet meer de oude... :twisted:

En een vrouwmens denk ik :lol: .

Edina 9 november 2007 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3056012)
Fijn, nu nog katten die bang zijn van muizen.

Daar is geen genetische manipulatie voor nodig. Dat lukt al met LSD. Het Amerikaanse leger (surprise surprise) kwam ooit op het idiote idee om dat te testen. Daar bestaat een filmpje van.

Ovidius 9 november 2007 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 3057504)
Daar is geen genetische manipulatie voor nodig. Dat lukt al met LSD. Het Amerikaanse leger (surprise surprise) kwam ooit op het idiote idee om dat te testen. Daar bestaat een filmpje van.

Bedankt voor de info, ik hou van zo'n weetjes. ;-) Ik heb er hier tien rondlopen, ik zal eens wat experimenteren sie.

Neen hoor, ik krijg dat niet over mijn hart, ze zijn zo lief mijnheer!

Duvelke 9 november 2007 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graaf van Vlaanderen (Bericht 3057051)
en wat is het nut voor de mensen
weer weggesmeten geld

moet het altijd rondom u eigen gaan
egoist :roll:

lantjes 9 november 2007 13:09

Diegene die geen schrik hebben krijgen ook slagen....meestal zelfs nog sneller.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be