![]() |
Roosdaal tegen anderstalige borden
![]() Citaat:
Enerzijds een goed intiatief van de gemeente Roosdaal, dat alleen maar toe te juichen valt. Wanneer je echter ziet waar de gemeente precies ligt (naast de provinciegrens met Oost-Vlaanderen), is het wel verontrustend dat men zelfs daar al voor het Vlaams karakter moet waken. |
allemaal zever. Alsof aannemersbordjes de verfransing gaan tegenhouden. In tegendeel, dat is enkel de gemoederen doen oplaaien.
Vreemd dat de tweetalige reclame en straatnaamborden in brussel het aantal vlamingen in brussel toch nog steeds doet dalen, terwijl in het straatbeeld de helft van de opschriften in het nederlands is! (private ondernemingen niet altijd meegerekend natuurlijk) |
Citaat:
Citaat:
|
Héél Vlaanderen moet waakzaam zijn voor verfransing, van Knokke tot De Panne en van Kiemrooi tot Riemst. We leven nog steeds in een kunstmatige Francofiele staat, die de verdwijning van het Nederlands als doel had. In mijn stad werken er in fabrieken ook Franstaligen die geen woord Nederlands kennen. (opgemerkt tijdens een vakantiejob)
|
Inderdaad. Tweetalige borden wekken de indruk dat het "normaal" is om in Vlaanderen het Frans te gebruiken.
Franstaligen moeten duidelijk weten: "Dit is Vlaamse grond!" |
Citaat:
8O Van waar? |
lol, Knokke en De Panne zijn tweetalige gemeenten, waarom zou je hen dat afnemen? Omdat het Vlaams karakter niet echt sterk blijkt en van overheidswege bewaakt moet worden?? Misschien uw ruggengraat wat verstevigen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
je kan geen vlaming zijn op je eentje. om een taal te spreken = om je identiteit in stand te houden, heb je meerdere mensen nodig. |
Ik zag er onlangs zelf een in Aalst, Oost-Vlaanderen, voor een wegomleiding.
Wat het Pajottenland betreft zie je ze her en der. Ook handelszaken en fabrieken nemen het niet nauw. |
Citaat:
Feit is dat brussel met een overgrote meerderheid franstaligen en een hoop allochtonen de voertaal frans is. Citaat:
Mijn ma wel, opgegroeid in brussel, nu haat ze het daar. Later in de rand gaan wonen, nu haat ze het daar. en nu woont ze in een vlaams boeregat waar ze zich thuisvoelt. Zo wil ik niet eindigen, das zielig. De maatschappij veranderd en is morgen nooit wat ze gisteren was. Ervan vluchten is geen oplossing. |
Citaat:
|
Citaat:
De verfransingspolitiek is voor de rest niets meer. De franstaligen komen uiteraard nog op voor hun rechten maar dat is bij de vlamingen niet minder het geval. Ik las in de streekkrant dat de gemeenteraad in meise affiches liet verwijderen uit bushokjes(op aanvraag van het VB). Er stond op "we need you for belgium". Hoe zielig zijn dat soort acties?! Om niet te zeggen dat het een beknotting van de vrije meningsuiting is! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be