Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Burgemeester Wezembeek-Oppen op oorlogspad (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97602)

lomeanor 8 november 2007 22:15

Burgemeester Wezembeek-Oppen op oorlogspad

Citaat:

We verkeren in staat van oorlog"

Ook de burgemeester van Wezembeek-Oppem François Van Hoobrouck d'Aspre (FDF, foto) kan de stemming van gisteren niet verkroppen. Hij nam vandaag de woorden "oorlogstoestand" en "vijand" in de mond.
(Belga)

"We verkeren in staat van oorlog. En ik ben voor het principe 'oog om oog, tand om tand'. "

Van Hoobrouck vindt de houding van de Nederlandstaligen gisteren onaanvaardbaar in een democratisch land.

"Ik zie niet in waarom ik de Vlaamse wetgeving nog moet respecteren."

"We zullen ons organiseren en ik ben voor een scherpe reactie. Ik zal in principe en in de realiteit alle maatregelen nemen die noodzakelijk zijn om ons te verdedigen."

Harde taal.
De toestand zal blijven escaleren de komende maanden tot jaren.

Tot het einde van dit rotland zal volgen :twisted:

1handclapping 8 november 2007 22:22

Ik zou de man op zijn woord nemen en hem aanhouden als "prisoner of war"
hij kan nog altijd politiek asiel vragen in Frankrijk of Nederland....

Zwartengeel 8 november 2007 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3057207)
Harde taal.
De toestand zal blijven escaleren de komende maanden tot jaren.

Tot het einde van dit rotland zal volgen :twisted:

De maskers van verdraagzaamheid waarmee de Franstaligen zo graag uitpakken zijn stilaan aan het afvallen.

straatrue 8 november 2007 22:25

Zijn taalgebruik is er natuurlijk ver over; maar het is toch wonderlijk dat al die Franstaligen in Kraainem, Linkebeek, Wezembeek,... braaf NL spreken op de gemeenteraad; terwijl er hier al forumleden waren die zich afvroegen waarom de Crem af en toe FR bleef spreken ook nadat de FR de zaal verlaten hadden.

rik47 8 november 2007 22:27

Kun je nagaan de reactie van die man bij een splitsing van België.

lomeanor 8 november 2007 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3057230)
Zijn taalgebruik is er natuurlijk ver over; maar het is toch wonderlijk dat al die Franstaligen in Kraainem, Linkebeek, Wezembeek,... braaf NL spreken op de gemeenteraad; terwijl er hier al forumleden waren die zich afvroegen waarom de Crem af en toe FR bleef spreken ook nadat de FR de zaal verlaten hadden.

Het is geen kwestie van willen, maar van moeten.
Indien ze Frans zouden spreken, zouden hun beslissingen ongeldig zijn.

Je denkt toch niet dat ze Nederlands zouden spreken mochten ze de keuze hebben. :roll:

straatrue 8 november 2007 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3057236)
Het is geen kwestie van willen, maar van moeten.
Indien ze Frans zouden spreken, zouden hun beslissingen ongeldig zijn.

Je denkt toch niet dat ze Nederlands zouden spreken mochten ze de keuze hebben. :roll:

Erg veel protest tegen die absurde situatie is er toch nog niet geweest.
Respect:-)

The Paulus Experience 8 november 2007 22:33

deze kerel is wel nog niet tot burgemeester benoemd hoor!

circe 8 november 2007 22:34

Citaat:

"Ik zie niet in waarom ik de Vlaamse wetgeving nog moet respecteren."
Ik ook niet! Achtereen krijg ik weer die brief waarbij ik hopen geld moet afgeven. Ik ga dat ook eens niet meer doen.

lomeanor 8 november 2007 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 3057251)
deze kerel is wel nog niet tot burgemeester benoemd hoor!

En het ziet er ook niet naar uit dat dat nog zal gebeuren.

Knuppel 8 november 2007 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3057294)
En het ziet er ook niet naar uit dat dat nog zal gebeuren.

De man op de foto lijkt me ook wat te oud om nog burgemeester te kunnen worden. Wie weet lijdt hij aan Alsheimer en leeft hij nog in de tweede wereldoorlog.

straatrue 8 november 2007 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3057324)
De man op de foto lijkt me ook wat te oud om nog burgemeester te kunnen worden. Wie weet lijdt hij aan Alsheimer en leeft hij nog in de tweede wereldoorlog.

Lijkt me eerder een man van vele oorlogen die veeeel meer ervaring zal hebben dan Marino Keulen.

Knuppel 8 november 2007 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3057339)
Lijkt me eerder een man van vele oorlogen die veeeel meer ervaring zal hebben dan Marino Keulen.

Allicht. Keulen is dan ook iets minder fransgezind.

lomeanor 8 november 2007 23:15

Citaat:

Alleen een beetje verouderde kennis hé. ;-)

lomeanor 8 november 2007 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3057324)

Je zou het zo zeggen. :-D

born2bewild 9 november 2007 06:47

Citaat:

kan zijn.
Maar hij is wel impotent.

Jan van den Berghe 9 november 2007 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3057230)

Waarom spreekt De Crem Frans? Omdat het commissiereglement dat zo voorziet. Daarom.

Daarnaast herinner ik me nog een opmerking van u waarin u stelde dat men in de faciliteitengemeenten toch Frans zal spreken. Nu draait u blijkbaar met de wind en meent u te kunnen zeggen dat ze toch "braafjes" Nederlands spreken...

Jan van den Berghe 9 november 2007 07:42

Citaat:

En? Keulen heeft de wet achter zich. Daar is geen spelt tussen te krijgen, en bijgevolg zal iedere onwettelijk genomen beslissing verbroken worden.

straatrue 9 november 2007 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3057901)
En? Keulen heeft de wet achter zich. Daar is geen spelt tussen te krijgen, en bijgevolg zal iedere onwettelijk genomen beslissing verbroken worden.

In BHV hebben de VL zelfs het arbitragehof achter zich en toch lukt het niet.

Jan van den Berghe 9 november 2007 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3057922)
In BHV hebben de VL zelfs het arbitragehof achter zich en toch lukt het niet.

U bedoelt?

U schijnt blijkbaar te vergeten dat vanaf nu geen enkele wettelijke federale verkiezing kan worden georganiseerd. Er moet hoe dan ook een oplossing komen. Of men dat nu wil of niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be