Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Het Weverke is goed bezig (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97723)

De schoofzak 10 november 2007 15:57

Het Weverke is goed bezig

Schoon hé,
na zo'n rumoerige dagen,
na vuile truken van openlijke tegenstanders (Waalse politisji), maar ook van mollen (joernalisten ... )

komt er duidelijkheid in een perskommunikee,
en dan ....

(Voor zij die 't niet graag helemaal lezen, heb ik wat rood gekleurd.)

zaterdag 10 november 2007 | Bron: belga
De Wever krijgt applaus bij start N-VA-partijraad

Dat N-VA-voorzitter Bart De Wever en CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen vrijdag duidelijk hebben gezegd dat het kartel niet in een regering stapt zonder garanties op een staatshervorming, lijkt de N-VA-achterban gerust te stellen.
De partijraad van de N-VA gaf voorzitter De Wever zaterdag bij de start van de vergadering een staande ovatie.

De Wever komt op de maandelijkse partijraad een stand van zaken geven over de formatie. De mededeling van De Wever en Vandeurzen vrijdag heeft de N-VA-achterban het vertrouwen in het kartel doen bewaren. Donderdagavond, na de mededeling van het paleis, lag dat vertrouwen een stuk lager.

Voor het binnengaan riep De Wever 'iedereen' op 'zijn verantwoordelijkheid te nemen'. 'Als dit land moet verdergaan, dat zij die dit het hardste roepen dan hun verantwoordelijkheid opnemen voor die staatshervorming', zei hij.

De N-VA blijft voorstander van een oranje-blauwe coalitie, ook al heeft die geen tweederdemeerderheid, nodig voor een staatshervorming. Die moet via 'een of andere mechaniek' gevonden worden, zei De Wever. 'Maar je kan dat op een geloofwaardige manier doen, met garanties, of je kan er een zandbak van maken', zei hij. sdg

stab 10 november 2007 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3061414)
(Voor zij die 't niet graag helemaal lezen, heb ik wat rood gekleurd.)

Dat N-VA-voorzitter Bart De Wever en CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen vrijdag duidelijk hebben gezegd dat het kartel niet in een regering stapt zonder garanties op een staatshervorming, lijkt de N-VA-achterban gerust te stellen.

En ik heb dat in het vetjes gezet.
Het is over.

filosoof 10 november 2007 16:18

Ach, Bartje zou toch zo graag minister worden...
http://splitsbartdewevernu.blogspot.com/
Ach ja: om aan de grondwet te prutsen heb je éérst een gestemde verklaring nodig met vermelding van de bedoelde artikels, dan verkiezingen, dan een constituante met 2/3 meerderheid, én 51% bij de Walen en 51% bij de Vlamingen: wie kan d�*t garanderen?
Droomt Bartje daar niet hardop?
The tail wagging the dog

Daimanta 10 november 2007 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3061460)
Ach, Bartje zou toch zo graag minister worden...
http://splitsbartdewevernu.blogspot.com/

Het blijkt maar weer eens dat BDW het goed doet, zijn vijanden besteden namelijk aandacht aan hem.

stab 10 november 2007 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3061462)
Het blijkt maar weer eens dat BDW het goed doet, zijn vijanden besteden namelijk aandacht aan hem.

Ik denk niet dat je het begrepen hebt: BDW is onder de lat doorgegaan, gevolgd door zijn partijraad.

Knuppel 10 november 2007 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 3061472)
Ik denk niet dat je het begrepen hebt: BDW is onder de lat doorgegaan, gevolgd door zijn partijraad.

Ik weet wat je bedoelt en je hebt gelijk.

De belofte was dat het kartel niet zonder een serieuze staatshervorming in een regering zouden stappen.

satiper 10 november 2007 16:33

Goed bezig, tot nu toe wel ja
Ik zal toch maar gerust zijn als vlaanderen er zonder veraad vanaf komt.
Maar de Wever maakt alleszins een verfrissende indruk.
Rechtoe rechtaan, zonder te shokeren om te shokeren.
Als ik hem bezig zie, denk ik; een eerlijk man die zonder beledigend te worden, opkomt voor de belangen van zijn volk en daarbij een behoorlijke standvastigheid aan de dag legt.
Zeker één van de betere in mijn ogen.
Als 't goed is mag het ook eens gezegd worden.

duveltje382 10 november 2007 16:33

Ik moet toe geven dat Bart Dewever een erg goede politieker is die zeker de Vlaamse zaak dient !!!!
Voormij krijgt hij een dikke tien

EXTREEM 10 november 2007 16:50

NV-A hun woordt houden?

Superlux 10 november 2007 16:54

De Wever komt in elk geval veel beter uit de verf dan Leterme. Elke hindernis die hem voor de voeten werd geworpen, wist hij handig te omzeilen. Als hij het slim blijft spelen wacht hem nog een mooie politieke toekomst.

bk232214 10 november 2007 16:54

Hij spreekt

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3061486)
Ik moet toe geven dat Bart Dewever een erg goede politieker is die zeker de Vlaamse zaak dient !!!!
Voormij krijgt hij een dikke tien

Bart Dewever spreekt de taal die elke gewone vlaming verstaat ,als hij zo voort gaat om de vlamingen te beschermen tegen het uitroeien van de vlamingen in de randgemeten van brussel en het stoppen van vlaams grondgebied tegen oprukkende franstaligen zal hij met de volgende verkiezing veel stemmen halen samen met L.D.D. en zullen de andere partijen misschien juist boven de 5% halen

:vlaander:

De Waal 10 november 2007 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 (Bericht 3061522)
Bart Dewever spreekt de taal die elke gewone vlaming verstaat ,als hij zo voort gaat om de vlamingen te beschermen tegen het uitroeien van de vlamingen in de randgemeten van brussel en het stoppen van vlaams grondgebied tegen oprukkende franstaligen zal hij met de volgende verkiezing veel stemmen halen samen met L.D.D. en zullen de andere partijen misschien juist boven de 5% halen

....op de vergadering waren 130 leden, hoera hoera vlaanderen is gered.....

boerenverstand 10 november 2007 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superlux (Bericht 3061519)
De Wever komt in elk geval veel beter uit de verf dan Leterme. Elke hindernis die hem voor de voeten werd geworpen, wist hij handig te omzeilen. Als hij het slim blijft spelen wacht hem nog een mooie politieke toekomst.

BDW is net als JMDD een nieuw soort politicus. Je komt met een helder verhaal naar de kiezer.
Eerlijk, correct, fatsoenlijk, vlaams en vooruitziend.
De tijd dat de pastoor en de vakbond zei op wie je moest stemmen , is voorbij.
De kiezer is een kritisch consument geworden.
En tot op heden toe heeft BDW gedaan wat hij belooft heeft .
In acht genomen dat NVA slechts 5 zetels heeft, heeft hij reeds zwaar op de formatie gewogen.
Dit in tegenstelling tot ander politici.
Neem zo'n Di Rupo, die opkomt voor de sociaal zwakkeren in wallonië maar dan wel gaat feesten op parvenu-feestjes op de ambassade in Parijs, bah !

Ramón Gitannes 10 november 2007 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satiper (Bericht 3061485)
...een eerlijk man die zonder beledigend te worden, opkomt voor de belangen van zijn volk...

...en die 'mesthoop van 1 miljoen' Vlamingen.

De schoofzak 10 november 2007 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand (Bericht 3061597)
BDW is net als JMDD een nieuw soort politicus. Je komt met een helder verhaal naar de kiezer.
Eerlijk, correct, fatsoenlijk, vlaams en vooruitziend.
De tijd dat de pastoor en de vakbond zei op wie je moest stemmen , is voorbij.
De kiezer is een kritisch consument geworden.
En tot op heden toe heeft BDW gedaan wat hij belooft heeft .
In acht genomen dat NVA slechts 5 zetels heeft, heeft hij reeds zwaar op de formatie gewogen.
Dit in tegenstelling tot ander politici.
Neem zo'n Di Rupo, die opkomt voor de sociaal zwakkeren in wallonië maar dan wel gaat feesten op parvenu-feestjes op de ambassade in Parijs, bah !

Ik weet niet presies wat je bedoelt met "een nieuw soort politikus, net als JMDD, eerlijk korrekt, fatsoenlijk ..."

Dedekker, bijgenaamd brulkikker, is wel een nieuw soort politikus en hij brengt een duidelijk helder verhaal.
Maar korrekt en fatsoenlijk vind ik hem helemaal niet hoor.
Hij komt bij mij over als een ruziestoker, een diktator, geen mens om mee samen te werken. Hij durft ook te liegen en zwaar uit de bocht te gaan (vb. een joernalist meetronen in 't gevang om Dutroux te gaan bezoeken. Wat in hemelsnaam had de brulkikker in dat gevang te zoeken, behalve platte publisiteit, en waarom liegen en bedriegen over zijn zogezegde medewerker).
Zijn duidelijk verhaal als republikein, en zijn ervaring in de sport omtrent de verhoudingen franstaligen-Vlamingen, maken hem natuurlijk wel een Vlaamse bondgenoot.

boerenverstand 10 november 2007 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3061619)
Ik weet niet presies wat je bedoelt met "een nieuw soort politikus, net als JMDD, eerlijk korrekt, fatsoenlijk ..."

Dedekker, bijgenaamd brulkikker, is wel een nieuw soort politikus en hij brengt een duidelijk helder verhaal.
Maar korrekt en fatsoenlijk vind ik hem helemaal niet hoor.
Hij komt bij mij over als een ruziestoker, een diktator, geen mens om mee samen te werken. Hij durft ook te liegen en zwaar uit de bocht te gaan (vb. een joernalist meetronen in 't gevang om Dutroux te gaan bezoeken. Wat in hemelsnaam had de brulkikker in dat gevang te zoeken, behalve platte publisiteit, en waarom liegen en bedriegen over zijn zogezegde medewerker).
Zijn duidelijk verhaal als republikein, en zijn ervaring in de sport omtrent de verhoudingen franstaligen-Vlamingen, maken hem natuurlijk wel een Vlaamse bondgenoot.

Rond JMDD heb je wel gelijk.
Goed , JMDD is een paar keer uit de bocht gegaan maar ik heb hoop dat hij zich laat inspireren en coachen door Boudewijn Bouckaert en voorzitter Sabbe.
Het is en blijft een populist maar zijn partij-programma vind ik wel OK.
Je moet het ook verkocht krijgen en daarbij is dat populisme wel goed bruikbaar.

fransV 10 november 2007 17:57

toekomst

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superlux (Bericht 3061519)

Als hij mede Vlaanderen verraadt kan hij in de toekomst minister van state worden zoals één zijner voorgangers.De keuze is aan hem: rechtlijnig blijven en een respectvol politieker worden in Vlaanderen of minister van state in belgie en uitgenodigd worden bij "le roi"

Kazan 10 november 2007 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes (Bericht 3061609)
...en die 'mesthoop van 1 miljoen' Vlamingen.

Hij zei: ... een mesthoop, allez, een piramide van stemmen - excuseer voor het woord - ...
Hij versprak zich enkel.

Eddy B 10 november 2007 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3061664)
Hij zei: ... een mesthoop, allez, een piramide van stemmen - excuseer voor het woord - ...
Hij versprak zich enkel.

"Verspreken" doe je enkel met wat je écht denkt of wil overbrengen...

Max van Dietschland 10 november 2007 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 3061472)

En waar dan wel ?

Mij valt het op dat een aantal VB'ers niet kunnen verkroppen dat NVA het goed doet, omdat hun partij dan schade zou leiden.

Dat zou getuigen van een bekrompen visie en een visie die niet volksnationaal is.

Een volksnationalistische gedachtegoed gaat uit dat het belang van het volk, de natie altijd primeert boven eigen partijpolitiek belang.

Met nationaal solidaristische groet

Max

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be