![]() |
Welke Europese landen verdienen onafhankelijkheid?
Welke Europese landen verdienen volgens u onafhankelijkheid?
En welke landen kunnen beter in hun huidige thuisland blijven? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom Catalonië? Zelf twijfel ik erover, maar ik heb toch tegen gestemd. Want Catalonië heeft dan misschien een andere taal dan Castiliaans, maar in Duitsland is er toch ook Hoogduits, Middelduits en Laagduits? En Frankrijk heeft de Langue d'Oc en Langue d'Oil. Moet Occitanië dan ook onafhankelijk worden?
|
Simpel: Overal waar de meerderheid van de inwoners ervoor gewonnen is.
Omdat ze dat nu doen omwille van taal-, religieuze-, culturele of financiële tegenstellingen maakt in wezen niks uit. |
Citaat:
Aantal unitaristen: 15%. Daartussen een grote grijze zone, maar deze willen niet het einde van België. Meer hoeft er hierover niet gezegd te worden. |
Citaat:
Er zijn grenzen aan separatisme. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind de vraag te onduidelijk, Europa bestaat niet uit allemaal homogene puzzelstukjes.
Ik bedoel : wat moeten dan de grenzen zijn van die deelstaten? De onafhankelijkheid van Noord-Ierland is natuurlijk ook een rare vraag, want het is al een land binnen het VK en het mag opstappen wanneer het wil, alleen zijn de grenzen zo getrokken dat dat nu wel erg onwaarschijnlijk is. Volgens mij is er in Karelië maar een minderheid van 10% of minder die nog Karelisch/Fins praat. |
Wat, geen Friesland? ;)
|
Citaat:
|
Iedereen verdient het, maar niet iedereen wil het.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ze het zouden willen: met de provincie Friesland excluis de tv-tas |
degene waar een meerderheid een onafhankelijke staat wil
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Offtopic: Waarom steun jij Oranje-blauw?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be