Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Waar zitten onze studenten nu? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97768)

duveltje382 11 november 2007 16:32

Waar zitten onze studenten nu?

Ik hoor totaal niet van onze Vlaamse studenten in woelige tijden,hoe komt dit?

zeef 11 november 2007 16:41

Belachelijk topic...

StevenNr1 11 november 2007 16:48

omdat het mij alleszins niets kan schelen, veel belangrijker: nieuwe financiering hoger onderwijs ten koste van democratisering

vooruit 11 november 2007 16:52

Jammer genoeg zijn de meeste studenten redelijk onverschillig ofwel onzinnig naiëf op communautair vlak.:-(

Maar natuurlijk niet iedereen..;-)

Metternich 11 november 2007 16:53

Vlaanderen onafhankelijk als eerste stap naar een herenigd Dietsland 8-)

Hans1 11 november 2007 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3063676)

Ze zullen hun leven gebeterd hebben en zich met serieuzere zaken bezig houden misschien.:-D

Ambiorix 11 november 2007 17:23

Vlaanderen of België, veel kan het de studenten niet meer schelen tegenwoordig. Spijtig, ik discussieer liever met een totale tegenstander dan met iemand die het allemaal niet veel kan schelen.

Maar ik zeg hier "de studenten", uiteraard bestaat "de student" niet, maar het is toch wat ik bij de meerderheid van mijn kennissenkring opmerk (die voor 90% uit studenten bestaat).

the outlaw torn 11 november 2007 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 3063850)
Vlaanderen of België, veel kan het de studenten niet meer schelen tegenwoordig. Spijtig, ik discussieer liever met een totale tegenstander dan met iemand die het allemaal niet veel kan schelen.

Maar ik zeg hier "de studenten", uiteraard bestaat "de student" niet, maar het is toch wat ik bij de meerderheid van mijn kennissenkring opmerk (die voor 90% uit studenten bestaat).

zo is dat, veel collega-studenten bekijken je zelfs nogal .... ge weet wel als je daar belang aan hecht. naief zijn de meesten dus idd wel, net als ongeinteresseerd in de maatschappij waarvan ze wel kunnen meegenieten ( en geheel terecht natuurlijk )

gelukkig is er een kleine minderheid ( waaronder ikzelf) die wel interesse toont, kwestie van desnoods onder mekaar dan te kunnen discussieren ( zoals hier op dit forum) al zijn het hier natuurlijk nt allemaal studenten, zoveel is zeker

Savatage 11 november 2007 17:29

Citaat:

Bij mijn kennissen net hetzelfde. De meesten hebben wel een mening over België en Vlaanderen, maar over het algemeen kan het hun gestolen worden.

Abdelkader 11 november 2007 17:45

Citaat:

Dat klopt wel: ik ben een allochtone Belg en ik zit blijkbaar veel meer in met België dan de meeste van mijn medestudenten. Het is niet dat ik een Belgicist ben: je moet gewoon niet veel moeite doen om meer pro-België te zijn dan de rest van de Vlaamse studenten.

Dat wil natuurlijk ook niet zeggen dat ze daarom allemaal pro-Vlaanderen zijn. Het lijkt alsof ze het hun niet kan schelen.

vooruit 11 november 2007 17:46

Misschien een beetje of topic maar waar studeren jullie dan?

Abdelkader 11 november 2007 17:47

Ik weet trouwens niet of het een algemene regel is, maar ik heb de indruk dat veel 'nieuwe' Belgen (ik ben hier wel geboren hoor) meer voor België zijn dan 'gewone' Belgen. Pfff ... ik ben ook Vlaming hoor. Belg, Vlaming, Marokkaan, moslim en makkak natuurlijk.

Abdelkader 11 november 2007 17:49

KUL!! Jaja :-D

Veel christelijke invloed word ik hier toch niet gewaar.

the outlaw torn 11 november 2007 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader (Bericht 3063954)
Ik weet trouwens niet of het een algemene regel is, maar ik heb de indruk dat veel 'nieuwe' Belgen (ik ben hier wel geboren hoor) meer voor België zijn dan 'gewone' Belgen. Pfff ... ik ben ook Vlaming hoor. Belg, Vlaming, Marokkaan, moslim en makkak natuurlijk.

logisch, ze zijn net als de walen parasieten op ons sociaal systeem. :-P

the outlaw torn 11 november 2007 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vooruit (Bericht 3063947)

in de vlaanders, peis ek. ik toch in elk geval

Hans1 11 november 2007 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader (Bericht 3063954)

Wat levert je dat "Vlaming" zijn op?

Abdelkader 11 november 2007 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 3063972)
Wat levert je dat "Vlaming" zijn op?

Goede vraag ... persoonlijk vind ik het Nederlands wel een verrijking bijvoorbeeld (hoewel ik wel meer aandacht moet besteden om het foutloos te schrijven denk ik). Ik ben Vlaming omdat ik op Vlaamse grond geboren ben ... maar voor de rest. Daar moet ik toch eens over nadenken.

stropkeuh 11 november 2007 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3063676)

Die zijn aant Blokken zekers...voor de kerst tentamens.:lol:

Abdelkader 11 november 2007 18:09

Het zou moeten ... ik zit hier al een halve dag op het forum met een paar racisten te debatteren. Tijdverspilling eigenlijk want het is niet dat ze van mening gaan veranderen.

Savatage 11 november 2007 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vooruit (Bericht 3063947)

Beste universiteit van België 8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be