Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   'CD&V moet kiezen tussen oranje-blauw en N-VA' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97772)

Online 11 november 2007 18:20

'CD&V moet kiezen tussen oranje-blauw en N-VA'

CD&V moet kiezen tussen oranje-blauw en N-VA

DM
Citaat:

UPDATE MR-voorzitter Didier Reynders heeft de CD&V opgeroepen om een keuze te maken tussen oranje-blauw en de N-VA. Hij deed dat in de actualiteitenprogramma's Mise au Point (RTBF) en Controverse (RTL-TVI).

"Als men zegt dat het kartel 'incontournable' is, moet de CD&V misschien op één of andere manier rond de tafel zitten, maar niemand is onmisbaar in België, zeker de N-VA met haar vijf zetels niet. Dat is een keuze die de democraten binnen de Vlaamse christendemocraten toekomt", stelde Reynders op RTL-TVI.

De MR-voorzitter herhaalde dat er volgens hem 51 procent kans is dat er een oranje-blauwe coalitie gevormd wordt, maar "het kartel CD&V/N-VA zal keuzes moeten maken".

Volgens Reynders moet de CD&V aan de N-VA moeten uitleggen dat men in een onderhandeling niet alles kan binnenhalen en dat men op een bepaald ogenblik "moet stoppen met dergelijk zware eisen te stellen". Er is geen sprake van een ultimatum, verduidelijkte zijn woordvoerster zondag in de vooravond.

Volgens de woordvoerster heeft Didier Reynders de CD&V niet voor de keuze tussen N-VA of oranje-blauw willen plaatsen, maar nodigt hij de partij uit om een "politieke keuze" te maken over wat ze bereid is te aanvaarden bij een eventueel overleg. (belga/dm) De Morgen

Wat een arrogantie. Blijkbaar hebben ze hun lesje nog niet geleerd. Als bedelende minderheid mogen ze hun toontje wel eens milderen.

Laten we de vraag omkeren : 'de MR moet kiezen tussen oranje-blauw met staatshervorming en de FDF (met haar pietluttige 2 zetels)'.

Jazeker 11 november 2007 18:21

Zij willen een federale regering. Ik niet.

Den Ardennees 11 november 2007 18:25

Zoals ik zeg, wellicht wil Reynders rooms-blauw-groen, maar zonder NVA

Ik bid dat dit niet gebeurt. Wat de groenen al gepresteerd hebben, weten we.

Jazeker 11 november 2007 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3064088)

Ik bid dat dit niet gebeurt. Wat de groenen al gepresteerd hebben, weten we.

Als MR wil dat de N-VA eruit moet (wat weinig waarschijnlijk is gezien de houding van Vandeurzen) dan zullen zij er het FDF moeten uitschoppen als wederdienst en dat zie ik ook niet gebeuren. Het FDF is klein maar hun sterkhouder in Brussel.

Den Ardennees 11 november 2007 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3064094)
Als MR wil dat de N-VA eruit moet (wat weinig waarschijnlijk is gezien de houding van Vandeurzen) dan zullen zij er het FDF moeten uitschoppen als wederdienst en dat zie ik ook niet gebeuren. Het FDF is klein maar hun sterkhouder in Brussel.

Dat zou idd een logisch gevolg zijn. En ik geef je gelijk dat dit niet zal gebeuren.

De kritiek op het kartel mag nog zo groot zijn, in feite zijn ze incontournable voor een federale regering.

AdrianHealey 11 november 2007 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3064099)
Dat zou idd een logische gevolg zijn. En ik geef je gelijk dat dit niet zal gebeuren.

De kritiek op het kartel mag nog zo groot zijn, in feite zijn ze incontournable voor een federale regering.

Ik hoop op rooms-rood-groen.
:cheer:

Den Ardennees 11 november 2007 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3064114)
Ik hoop op rooms-rood-groen.
:cheer:

Waarom?

Heeft trouwens een te krappe meerderheid.

C2C 11 november 2007 18:51

Waarom worden wij hier eigenlijk nog langer voor de gek gehouden?

Leterme heeft gefaald, er komt geen regering met de separatisten van de NVA.

Deze knoeiboel laten aanslepen is infantiel.

Dat werkt toch alleen op volstrekte idioten die zo zot waren om hun stem te geven aan het populistische geleuter van dat bruin-gele kartel?

AdrianHealey 11 november 2007 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3064140)
Waarom?
Heeft trouwens een te krappe meerderheid.

Ik wil in 2011 een gigantische overwinning voor MR/VLD/LDD.
(En dat het VB dan ook mee zal profiteren, het zij dan zo.)

HAMC 11 november 2007 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3064162)
Waarom worden wij hier eigenlijk nog langer voor de gek gehouden?

Leterme heeft gefaald, er komt geen regering met de separatisten van de NVA.

Deze knoeiboel laten aanslepen is infantiel.

Dat werkt toch alleen op volstrekte idioten die zo zot waren om hun stem te geven aan het populistische geleuter van dat bruin-gele kartel?

Er komt geen regering, wat nog beter is.

straatrue 11 november 2007 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3064094)

Dan moeten de mensen met gezond verstand binnen de cd&v er maar voor zorgen dat niet alleen n-va maar ook Vandeurzen vertrekt.

Leterme kan toch niet aanvaarden dat hij zo in de rug geschoten wordt door Vandeurzen.
Eerst gaat hij volledig akkoord met voorstel van koning (lees Leterme) en een halve dag later heeft hij zijn kar al gekeerd.

born2bewild 11 november 2007 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3064238)
Dan moeten de mensen met gezond verstand binnen de cd&v er maar voor zorgen dat niet alleen n-va maar ook Vandeurzen vertrekt.

weet ge wat? IEDEREEN vertrekt bij de CDV en NVA. Laat maar weten aan didier.

Vraag hem ineens waar naartoe hij liefst zou wensen.

HAMC 11 november 2007 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3064238)

Leterme kan toch niet aanvaarden dat hij zo in de rug geschoten wordt door Vandeurzen.
Eerst gaat hij volledig akkoord met voorstel van koning (lees Leterme) en een halve dag later heeft hij zijn kar al gekeerd.

Daar is een idee, splits de CD&V. De Belgen naar de VLD ofzo, die kunnen dan samen volksverradertje spelen en de NVA en de Vlamingen van de CD&V naar het VB.

straatrue 11 november 2007 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3064254)
Daar is een idee, splits de CD&V. De Belgen naar de VLD ofzo, die kunnen dan samen volksverradertje spelen en de NVA en de Vlamingen van de CD&V naar het VB.

En deze van het ACW?

Rene Artois 11 november 2007 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3064088)

Probleem is dat terwijl MR en Ecolo goed overeenkomen dit helemaal niet het geval is voor VLD en Groen.

straatrue 11 november 2007 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois (Bericht 3064257)
Probleem is dat terwijl MR en Ecolo goed overeenkomen dit helemaal niet het geval is voor VLD en Groen.

Mieke is gepokt en gemazeld in de politiek, die vindt wel olie om de wrevel weg te masseren.

Beter Mieke dan ex-Vu Staes.

HAMC 11 november 2007 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3064256)
En deze van het ACW?

Die rotten maar op!

born2bewild 11 november 2007 19:32

jamaar, ze moet onder een lat kruipen he. Dan hadden ze toch beter Dua behouden.

straatrue 11 november 2007 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3064264)
Die rotten maar op!

Dat is echt een reactie die van intelligentie getuigt.

straatrue 11 november 2007 19:33

en zelfs van politiek inzicht

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be