Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   België knuffelt ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97791)

Savatage 12 november 2007 00:59

België knuffelt ...

1 Bijlage(n)
Op een studentenforum van het leuvense kwam ik het volgende tegen:

Citaat:

Wij, een onafhankelijke kleine groep studenten, hebben een actie op poten gezet genaamd "België knuffelt" die doorgaat op woensdag 21 november om 14u. De bedoeling is om Vlaamse en Waalse studenten te verzamelen op de Grote Markt te Leuven om daar elkaar een knuffel te geven waarna we samen een trappist of belgisch bier zouden drinken. Het is niet de bedoeling om grote politieke ideeën te promoten maar wel om eens een positief en warm signaal te geven in de crisis waar we ons momenteel in bevinden. We willen laten zien dat Vlaamse en Waalse studenten nog wel steeds samen een pint kunnen drinken en dat in de toekomst ook graag willen blijven kunnen.
De belgicistische pogingen worden er steeds triestiger op ...

Vorenus 12 november 2007 01:00

Ik kom langs maar niet om te knuffelen.

Jaani_Dushman 12 november 2007 01:04

Afscheidsknuffel?

Kallikles 12 november 2007 01:10

'Embrasser' betekent oorspronkelijk 'knuffelen', maar betekent nu steeds meer 'kussen' i.p.v. het oorspronkelijke 'baiser' dat iets anders is gaan betekenen. Daarom had men beter 'enlasser' gebruikt.

Eichmann 12 november 2007 01:11

Studenten hé.... gehersenspoeld door hun lectoren...

Jaani_Dushman 12 november 2007 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 3065380)
'Embrasser' betekent oorspronkelijk 'knuffelen', maar betekent nu steeds meer 'kussen' i.p.v. het oorspronkelijke 'baiser' dat iets anders is gaan betekenen. Daarom had men beter 'enlasser' gebruikt.

Als het een schoon Waals studentinneke is, maakt dat allemaal niet zoveel uit. :-P

Eichmann 12 november 2007 01:22

Oh dan zou ik liever met Isabella gaan "knuffelen".:D Waar zit die trouwens de laatste weken?:(

Kallikles 12 november 2007 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3065393)
Als het een schoon Waals studentinneke is, maakt dat allemaal niet zoveel uit. :-P

Juist dan maakt het zeer veel uit, wat 'embrasser' inhoudt...

mcielen 12 november 2007 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 3065409)

ah ja?

Jaani_Dushman 12 november 2007 01:30

Misschien kunnen we enkele Nederlandse blondines uitnodigen, om de Groot-Nederlandse gedachte warm te houden?
Of enkele wulpse françaises om ons terug in de Napoleontische tijd te wanen?
Of een handvol Duitse Gretchen's en Heidi's om... 8O ow wacht... Dit is politiek niet correct meer.

Eichmann 12 november 2007 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3065421)
Misschien kunnen we enkele Nederlandse blondines uitnodigen, om de Groot-Nederlandse gedachte warm te houden?
Of enkele wulpse françaises om ons terug in de Napoleontische tijd te wanen?
Of een handvol Duitse Gretchen's en Heidi's om... 8O ow wacht... Dit is politiek niet correct meer.

Been there done that man.:) Evenals de Waalse studentin.:D Maar dat ik de politiek incorrectheid zelve ben zal wellicht niemand meer verwonderen vermoed ik.;-)

Jaani_Dushman 12 november 2007 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 3065409)

Als ik een pets in mijn gezicht krijg, dan kan ik nog altijd zeggen dat ik "embrasser" volgens de nieuwe betekenis interpreteerde. 8-)

born2bewild 12 november 2007 01:37

Zou een of andere "think tank" achter die diarree van initiatieven zitten, en wordt die daarvoor betaald? (Slangen?)

'k heb moeite om mij zo'n vergadering in te beelden.

mcielen 12 november 2007 01:41

Knuffelen? Niks op tegen. Zeker niet met een Waalse schone. Leve de solidariteit (zie ook mijn schermafbeelding).

Eichmann 12 november 2007 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mcielen (Bericht 3065435)
Knuffelen? Niks op tegen. Zeker niet met een Waalse schone. Leve de solidariteit (zie ook mijn schermafbeelding).

Idem, mijn laatste ex was van 't zuiden en ik sta regelmatig broederlijk met de NATION broeders en zusters zij aan zij.;-)

Kallikles 12 november 2007 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3065442)
Idem, mijn laatste ex was van 't zuiden en ik sta regelmatig broederlijk met de NATION broeders en zusters zij aan zij.;-)

Aha maar als er daar kinderen van waren gekomen, dan waren die Vlaming noch Waal... Het leven is toch moeilijk voor nazionalisten, nietwaar? :lol:

Eichmann 12 november 2007 02:00

Vader was Vlaams, moeder Waals en was sowieso al niet bepaald van plan om er kinderen mee te krijgen. Beschouw het als aflossing van de "erfschuld", voor die 2000 euro per jaar die ik ongewild aan Wallonië betaal.:D

Kallikles 12 november 2007 02:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3065454)
Vader was Vlaams, moeder Waals en was sowieso al niet bepaald van plan om er kinderen mee te krijgen. Beschouw het als aflossing van de "erfschuld", voor die 2000 euro per jaar die ik ongewild aan Wallonië betaal.:D

Hoezo aflossing? Je beschouwt je vriendin als een stuk koopwaar of wat? Van jullie soort nihilisten verwacht ik inderdaad niets beter...

Eichmann 12 november 2007 02:05

Bemerk ten eerste de verleden tijd en neem jezelf vooral niet TE serieus, dat doe ik zelf ook niet getuige mijn laatste post. Ik heb dat trouwens ook geregeld tegen haar ook gezegd om te lachen, als zij er de grap van inziet, waarom zo'n pipo als jij dan niet?

Kallikles 12 november 2007 02:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3065466)
Bemerk ten eerste de verleden tijd en neem jezelf vooral niet TE serieus, dat doe ik zelf ook niet getuige mijn laatste post. Ik heb dat trouwens ook geregeld tegen haar ook gezegd om te lachen, als zij er de grap van inziet, waarom zo'n pipo als jij dan niet?

Dat jullie nationalisten zichzelf niet au sérieux nemen, dat wisten we al. Wie zichzelf enige waarde toekent, vereenzelvigt zich niet met een natie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be