Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Verzoek om de aanpassingstijd te verlengen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97815)

Den Ardennees 12 november 2007 13:25

Verzoek om de aanpassingstijd te verlengen

Op dit forum is het zo dat wanneer je iets plaatst, je maar 30 minuten tijd hebt om het aan te passen. Ik vind dat zeer weinig. Op andere fora waar ik kom bestaat die beperking niet, daar kan je zelfs maanden nadien je posting nog aanpassen.

Nu hoeft het voor mij geen maanden te zijn, maar ik zou toch verzoeken dat we 24u de tijd krijgen om een geplaatste post aan te passen. Daar kan toch niets mis mee zijn?

Momenteel gebeurt het soms dat een uur nadat je een post plaatste je een vervelende (taal)fout ziet, maar je kan het niet meer aanpassen. Of zoals ik nu tegenkom: ik plaatste een foto in een topic, een half uur nadien stond ie er nog, nu staat er in grote letters "deze foto is illegaal gecopieerd van de site..."8O :?

Pieter Vandoorne 17 november 2007 16:03

Wordt op de "te overwegen" lijst geplaatst ;)

Wat mij betreft stelt dit geen probleem.

Ovidius 17 november 2007 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3066181)
...
Momenteel gebeurt het soms dat een uur nadat je een post plaatste je een vervelende (taal)fout ziet, maar je kan het niet meer aanpassen.
...

Erger nog, men gebruikt het als argument om niet te antwoorden en je wat uit te lachen, Godgeklaagd.

Ik ben voorstander voor een langere aanpassingstijd, zeg maar 24U ofzo?

Den Ardennees 17 november 2007 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne (Bericht 3078945)

Alvast bedankt!:-)

Raf 17 november 2007 18:37

Citaat:

Op dit forum is het zo dat wanneer je iets plaatst, je maar 30 minuten tijd hebt om het aan te passen. Ik vind dat zeer weinig. Op andere fora waar ik kom bestaat die beperking niet, daar kan je zelfs maanden nadien je posting nog aanpassen.

Ik ken nochtans een forum waar je je berichten helemaal niet kan aanpassen... Ik geloof dat jij het ook kent.

PollyCorrect 17 november 2007 18:54

Ik vind een aanpassingsloze politiek prima. Er zijn hier nl een paar forumkunstenaars die echt vreselijke dingen zeggen die eigenlijk niet door de beugel kunnen, wachten tot er een paar mensen geschokt zijn en reageren, en dan wijzigen ze snel, voordat de mods kunnen zien wat ze écht geschreven hebben.

Dat wijzigen vind ik best onzin. Laat de mensen maar als volwassenen eerst nadenken, of op een typcursus gaan ;)

Ovidius 17 november 2007 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3079509)
...
Dat wijzigen vind ik best onzin. Laat de mensen maar als volwassenen eerst nadenken, of op een typcursus gaan ;)

Ik begrijp je standpunt maar toch gebeurt het dat je 'per ongeluk' even buiten het kader kleurt en dit pas na enkele minuten beseft. Ook spellingfouten vallen niet altijd direct op.

Ik herlees mijn berichten meestal na een tiental minuten en ja soms verschiet ik al wel eens wat ik geschreven heb 'in the heat of the debate' en ben ik blij dat men kan editen.

Leeftijd en ervaring spelen daar ook een rol in, ik denk nu al wat beter en vooral langer na dan vroeger alvorens op de 'sent' knop te duwen. ;-)

Enfin, het is aan de moderatie om de beslissing te nemen.

Den Ardennees 17 november 2007 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 3079438)
Ik ken nochtans een forum waar je je berichten helemaal niet kan aanpassen... Ik geloof dat jij het ook kent.

Ovidius 18 november 2007 09:22

Citaat:

Je mag er als gast zelfs sommige discussies niet eens lezen. Toen heb ik eens goed gelachen en de link gedeleted.

abi 18 november 2007 11:38

Citaat:

Op het telenet forum http://forums.zita.be/
heb je maar 5 minuten om je posting aan te passen :cry:

Kim 18 november 2007 11:44

Ik heb niet zoveel problemen met de aanpassingstijd op het forum hier. En als mensen je bewust op taalfouten willen pakken, zegt dat meer over hen dan over diegene die een fout heeft geschreven.

Jantje 18 november 2007 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne (Bericht 3078945)

Wat mij betreft is dat iets dat zelfs nog niet eens overwogen mag worden.
Je moet nu al regelmatig quotes gaan zoeken om terug te vinden waarop er in bepaalde postings is gereageerd.

Er is namlijk niemand die je verbied om eerts je posting deftig te lezen en herlezen voor je deze verzend.

En daarom is het helemaal niet nodig dat de aanpassingstijd langer moet worden.

Jantje 18 november 2007 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3080711)
Ik heb niet zoveel problemen met de aanpassingstijd op het forum hier. En als mensen je bewust op taalfouten willen pakken, zegt dat meer over hen dan over diegene die een fout heeft geschreven.

Het is zelfs zo dat de meeste die mij op schrijffouten wijzen, daarna zelfs hun verontschuldigingen posten.
Trouwens als men je ondertussen heeft gequod staan die fouten toch nog in die quod, dus elke aanpassing van een posting na geqoud te zijn is zinloos en belachelijk.

Ovidius 18 november 2007 11:49

Citaat:

...
En als mensen je bewust op taalfouten willen pakken, zegt dat meer over hen dan over diegene die een fout heeft geschreven.

Heel juist, maar ik zie ze ook niet graag staan, vooral dt-fouten zijn genadeloos.

Ovidius 18 november 2007 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3080720)
... dus elke aanpassing van een posting na geqoud te zijn is zinloos en belachelijk.

Vindt U, danku.

Rudy 18 november 2007 15:37

Citaat:

Nu hoeft het voor mij geen maanden te zijn, maar ik zou toch verzoeken dat we 24u de tijd krijgen om een geplaatste post aan te passen. Daar kan toch niets mis mee zijn?

Momenteel gebeurt het soms dat een uur nadat je een post plaatste je een vervelende (taal)fout ziet, maar je kan het niet meer aanpassen. Of zoals ik nu tegenkom: ik plaatste een foto in een topic, een half uur nadien stond ie er nog, nu staat er in grote letters "deze foto is illegaal gecopieerd van de site..."8O :?

Ik vind dat een posting moet kunnen worden gewijzigd zolang niemand op de posting heeft gereageerd.

Ovidius 18 november 2007 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3081197)
Ik vind dat een posting moet kunnen worden gewijzigd zolang niemand op de posting heeft gereageerd.

Waarom, de tekst veranderd toch niet mee in de quote na een edit en het staat aangegeven wanneer iets veranderd werd?

Men kan het zelfs als een excuus, overwinning of mentale plooibaarheid bekijken als een tekst veranderd wordt na bv kritiek.

Ook een mogelijkheid is niet kunnen quoten tijdens de editperiode maar dat maakt het forum onwerkbaar tenzij je de tekst zelf manueel kopieert.

duveltje382 18 november 2007 15:57

Citaat:

²

Rudy 18 november 2007 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3081221)
Waarom, de tekst veranderd toch niet mee in de quote na een edit en het staat aangegeven wanneer iets veranderd werd?

Ovidius, dat weet ik ook wel, maar daar ging het mij niet om.

Feit: de oorspronkelijke posting wijzigen nadat die door een andere poster wordt aangehaald is belachelijk, ook al reageert een andere poster binnen de 30 seconden, ook al ben je gebuisd op taalfouten of whatever.

Zolang niemand reageert op een posting zie ik er geen graten in indien de posting wordt gewijzigd, zelfs na een week.

Kortom, ik zie het nut niet in van een tijdslimiet.

Ovidius 18 november 2007 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3081671)
...
Zolang niemand reageert op een posting zie ik er geen graten in indien de posting wordt gewijzigd, zelfs na een week.
...

En ik zie niet wat het verschil is wanneer een post veranderd wordt na of voor het quoten, laat we het daar maar bij houden Rudy, meningen mogen verschillen. Dat is de bedoeling op dit forum.

Aan de moderatie om de knoop door te hakken.

My geuss: Er veranderd toch niets!

Respect.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be