![]() |
Een miniscule evaluatie van de afgelopen jaren paars beleid doen mij tot de volgende conclusies komen:
Werkgelegenheid in Vlaanderen: De loze beloftes inzake creëren van werkgelegenheid zorgen ervoor dat ik in eigen streek (West-Vlaanderen) géén werk vindt in de IT-branche en dus verplicht ben te gaan werken in Gent, Antwerpen of Brussel. Daarbij komt nog dat onze uitstekende infrastructuur mbt. het openbaar vervoer ervoor zorgt dat ik verplicht ben de wagen te nemen om op mijn werk te geraken. Utopische verkeersboetes: Gevolg van de 50.000km die ik jaarlijks MOET afleggen: ondanks het feit dat ik een echte plakkaatjesrijder geworden ben, mag ik jaarlijks toch nog op een drietal boetes rekenen. Deels te danken aan de belabberde infrastructuur die ervoor zorgt dat op één en dezelfde baan de maximumsnelheid varieert van 70 naar 90 en terug zonder aanwijsbare reden (bijvoorbeeld: expresweg Zeebrugge - richting E40 en baan Brugge-Maldegem). Maar dit zal wel zijn om het programma 'Zware Voet' te kunnen maken. De boetes: waanzinnig hoog voor overtreders die echt met het verkeer bezig zijn (mensen die iets te vlug rijden, maar zéér tolerant voor de echte doodrijders (zij die eten, gsm'en en kranten lezen achter het stuur) Veiligheid en properheid in Vlaanderen: Moest laatst met een 5-tal familieleden en kenissen in Antwerpen (Deurne) zijn op de Bisschoppenhoflaan. Van daar moesten we naar Stabroek. Kaartje erbij genomen en eens door Anwerpen gereden. We zijn door de meest uiteenlopende wijken gereden en de reacties van mijn passagiers waren vrij duidelijk: als het ooit bij ons zover komt vertrekken we uit België... als we hier in panne vallen komen we hier nooit levend weg... wat een openbare stortplaats... en dan te zeeggen dat ze binnenkort moegen meekiezen voor onze burgemeesters... Belastingontduiking op hoog niveau: Op zéér korte tijd zijn 2 feiten van belastingontduiking op hoog niveau door MR-ambtenaren aan het licht gekomen zonder dat daar véél ruchtbaarheid aan gegeven wordt! Wie betaalt de gratis politiek: Vorig jaar onze belastingsbrief online ingevuld en laten berekenen. Vorige maand onze afrekening thuis gekregen. Verschil: 200 euro in ons NADEEL! Heeft u een paar even goeie tegenargumenten waardoor de hardwerkende, moegetergde vlaming NIET op het Vlaams Blok zou stemmen? [/b] |
Citaat:
Duidelijk? :wink: |
Racisme is slecht voor degene tegen wie het gericht is, niet zozeer tegen de gene die het ten uitvoer brengt (praktisch, niet ethisch).
Het VB is de enige die iets zou kunnen doen omdat ze de enige zijn die dom/moedig/watever zijn om drastische veranderingen door te voeren zonder zich iets aan te trekken van wat het volk denkt. Dit kan positief zijn (we zullen bv. het mileu blijven verknoeien todat het ons met harde hand word opgelegd om dat niet te doen), maar vooral heel negatieve (we noemen het dictatuur/despotisme/tiranie, en deze regeringsvormen draaien altijd uit op problemen, martelingen, moorden ea.). Anderzijds, we zijn ook maar mensen, en nemen niet altijd de beste keuzes, maar de degene die wij het leukst vinden, wat vaak leid tot populisme en uiteindelijk weer tot dictatuur (paradox van de democratie) Maak je keuze maar! Het is nooit de goede! |
Citaat:
Racisme is blijkbaar het enige dat het Vlaams Blok verweten kan worden. Ik kom nooit andere argumenten tegen om NIET op het blok te stemmen. En als racisme betekent dat je tegen het gedrag ben van bepaalde culturen die onze westerse, materialistische samenleving ondermijnen, wel dan mag je mij gerust racist noemen. De linkse rakkers die vinden dat onze gemeenschap waar onze voorouders eeuwen voor gevochten hebben dient op te draaien voor het beestachtig gedrag van sommige andere volkeren moeten maar met hun hebben en houden naaar ginds trekken en hun eigen bezittingen verdelen, maar dat ze alstublieft van ONZE, door hard werken verkregen, bezittingen blijven. |
Citaat:
Je hebt 2 mogelijkheden of verhuis je of leg je erbij neer dat voor IT in jouw streek er nu eenmaal nooit veel werkgelegenheid zal zijn. Ik pak trouwens bijna altijd het openbaar vervoer en vind dat heel goed . ja ik doe er een uur over ipv 45 minuten met de wagen maar liever 1 uur rustig op de trein nog wat slapen/werken/lezen dan 45 minuten in de wagen . Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het VB brengt one-liners geen oplossingen Kijk naar wat er in nederland gebeurde met de LF in de regering |
[quote="k9"]
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie dat het VB buiten wat one-liners met niks concreet afkomt dat is reden genoeg voor mij . Het is trouwens even leeg en speculeerend om te zeggen dat ze het wel goed zouden doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bewijs van Fortuyns bekwaamheid: om de inwijkelingenkwestie op te lossen stelde hij het simpele en vrij humane voor; en algemeen pardon voor alle in Nederland aanwezige vreemdelingen, en vanaf dan de grenzen sluiten voor de niet-vluchtelingen (of 'economische' vluchtelingen). |
Citaat:
|
Citaat:
Nederland heeft trouwens net zoals belgie al jaren een migratiestop . Grenzen sluiten? Ooit gehoord van shengen? Hoe ging forutyn de asielzoekers tegenhouden? ,... Juist dat bedoel ik met one-liners korte "oplossingen" voor ingewikkelde problemen die niks meer doen dan meer vragen oproepen hoe het te doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat verkeersboetes betreft: u zal ongetwijfeld in de kranten gelezen hebben dat het aantal verkeersdoden duidelijk aan het dalen is. Wel, dat is het resultaat van een strenger beleid, en dat resultaat is me héél veel waard. Frank |
Citaat:
Voor iemand met een laag inkomen kan zo”n superboete een regelrechte ramp zijn. Waarom trouwens geen rijbewijs met strafpunten? Dat doet evenveel pijn ongeacht het inkomen van de overtreder. Het kan toch niet dat iemand met een groot inkomen wel recht heeft om andere weggebruikers in gevaar te brengen omdat hij die boetes gemakkelijk kan betalen. |
Waarom géén betere verkeersinfrastructuur aanleggen, gelijkaardig aan deze in Nederland? Afgescheiden brede fietsbanen, plateaus aan gevaarlijke kruispunten,... Dit zou al een pak flitspalen overbodig maken. Enne... wie kan mij een degelijke verklaring geven waarom er bv. langs de N49 (Knokke - Antwerpen) op een afstand van 20km 12(!) flitspalen staan? Een stuk waar er géén fietspaden en geen voetgangers zijn (dit stuk ligt midden tussen de velden).
Zeggen dat dit om veiligheidsredenen is werkt op de lachspieren. Ik blijf erbij dat flitspalen weinig preventief werken in vergelijking met een betere infrastructuur. Maar als je ziet wat een goed uitgebouwd verkeersnet zou kosten en wat de monsterboetes daarentegen opleveren is de rekening vlug gemaakt, hé! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be