Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De oorlog tussen Begacom en Telenet wordt gevoerd tot op het been (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97838)

duveltje382 12 november 2007 18:15

De oorlog tussen Begacom en Telenet wordt gevoerd tot op het been

Dat is nu nog eens een goede zaak zé de prijs zal snel zakken denk ik

StevenNr1 12 november 2007 18:25

Een beetje meer uitleg aub?

Ik denk alleszins dat Belgacom en Telenet niet kunnen tippen aan derden als EDPNet, Dommel, ... en voor telefonie nog anderen ?

duveltje382 12 november 2007 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3067019)

Ik denk alleszins dat Belgacom en Telenet niet kunnen tippen aan derden als EDPNet, Dommel, ... en voor telefonie nog anderen ?

Eens de reclame spots nu gaan komen goed volgen,je zal snel zien wat ik bedoel,en ja Belgacom zal/is 25% goedkoper dan Telenet als men Internet samen met digitale tv neemt

hurricane 12 november 2007 20:43

Hen daarstraks ook zo'n vreemd radiospotje gehoord.
Aan ethiek schijnen de twee bedrijven niet meer te doen. Al even lachwekkend als de rest van het landje.

netslet 12 november 2007 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3067019)

http://vergelijk.telenet.be/

Internaut 13 november 2007 05:44

Kent er iemand dommel.com ?
Het is niet overal bereikbaar, maar velen stappen over omdat het eindelijk goede concurrent is voor Telenet en Belgacom gezien de de toch wel zeer lage prijzen en hoge datalimiet en transfersnelheid.

duveltje382 13 november 2007 06:41

Maar ik ben toch sterk aan het twijfelen om over te schakelen naar Belgacom -25% is erg veel hé,ik heb toch geen digitale tv

Amaj 13 november 2007 15:36

Hier alvast een link voor zij die prijzen willen vergelijken:
http://www.overstappen.be

Op gebied van telefonie raad ik ieder die internet heeft een VOIP operator aan bvb. "voipcheapcom".

Geen abonnementskosten.
Voor een kredietaanschaf van 10 euro + btw bel je gratis (ook naar het buitenland) gedurende 180 dagen (freedays genoemd) indien je niet meer dan 5 uur/week belt.
Hierna geldt 0.012euro/minuut. (ook voor 070-lijnen)
Verbindingen naar gsm zijn wel altijd te betalen... 0.143 euro/minuut. Sms komt op 0.036euro. (telkens btw in)
PS. het krediet vervalt nooit.
Mensen die via hetzelfde programmaatje bellen(vrij te downloaden), telefoneren altijd gratis naar elkaar....om het even waar in de wereld en zolang ze willen.

Je kunt het programma gratis downloaden en eens uittesten... je krijgt namelijk wat gratis krediet....

Een microfoontje en je boxen op je pc en je bent vertrokken. Een koptelefoon kan ook natuurlijk...

Johan217 13 november 2007 16:12

Ik hoop van harte dat die twee zich kapotconcurreren zodat er plaats komt voor andere kabel-tv maatschappijen. Het aanbod bij Telenet is echt bedroevend, en voor een alternatief via de kabel kun je alleen maar in Brussel of op enkele plaatsen in Antwerpen/Limburg terecht.

santos 13 november 2007 16:26

Je kan ook nog altijd satelliet TV nemen met een TVV kaart.
En ADSL tv is toch niet geweldig, TV kijken en surfen werkt niet zo best.

Pontus 13 november 2007 16:45

Internet via ADSL van Belgacom is eigenlijk enkel voor mensen die geld teveel hebben. Als je Belgacom ADSL kan nemen dan kan je altijd naar Dommel en bijna altijd naar EDPnet overstappen. En die bieden meer aan voor een lagere prijs. Belgacom TV is op zich wel goed als je op ADSL2+ of VDSL aangesloten bent, met gewone ADSL kan je nog nauwelijks surfen als de tv opstaat. Maar het echt vervelende met Belgacom TV is dat je het enkel kan combineren met een internet ADSL abonnement van Belgacom. Zo'n malafide brol komt in mijn huis dus niet binnen.

Telenet internet is eigenlijk ook bedroevend, veel te duur voor wat ze aanbieden, maar nog niet zo slecht als wat Belgacom durft aanbieden. En met digitale tv van Telenet, wat op zich zeker niet slecht is, ben je nog altijd vrij om een andere ADSL provider voor internet te kiezen.

Hashiwokakero 13 november 2007 17:09

Twee monopolisten strijden voor het monopolie.:-D

Gayboy29 14 november 2007 12:37

Ik heb al sedert 1994 satelliet-tv en nu al 2 jaar Tv Vlaanderen via satelliet: met mijn draaibare schotelantenne ontvang ik 4000 tv kanalen,en Tv Vlaanderen kost me maar 9.90 euro/maand.Ik kijk naar wat ik wil,de allerbeste beeldkwaliteit, ook in HD binnenkort...zonder tussenkomst van een kabelmaatschappij die toch maar 5% van de zenders doorgeven.Voor internet ben ik klant bij Dommel.com: 40% goedkoper dan Telenet en kan zelfs nog een pak meer downloaden.:-)

Gayboy29 14 november 2007 12:53

Satelliet-tv: meer kanalen-meer keuze: o.a: Vtm,Een,Canvas,Jim,Discovery,Animal Planet,Nat.geo,vijf tv,Vt4,Vitaya,Kanaal Z,Nederland 1-2-3,Tv Oranje,Extreme sports,Hallmark,Private Spice,Motors Tv,TCM,Cartoon network,Mezzo,Trace Tv,BBc Prime,Mtv,Mtv Base,Mtv Two,Dorcel Tv,NASN,Sci-fi channel,Hustler-Tv,Man-x (gay),Nat.Geo Wild,RTL4,RTL5,RTL8,Veronica,Net5,SBS 6,Film1,Film2,Sport1,Sport2,Ard, ZDF,WDR,RTL Germany,RTL2,VOX,PRO7,SAT1,Kabel1,Viva tv,Comedy channel,Pink-tv,Premiere,Tele Madrid,tv Canaria,Cuba-tv,enz enz.....:-)

StevenNr1 14 november 2007 13:06

En hoeveel kost de apparatuur die je nodig hebt?

Johan217 14 november 2007 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gayboy29 (Bericht 3071039)
Cuba-tv,

Comedy channel? :)

Gayboy29 14 november 2007 14:07

Ik heb een schotelantenne van diameter 90 cm (55 euro),en digitale ontvanger van 299 euro (eenmalig).Wil je Tv Vlaanderen kan je best een setje kopen van Tv Vlaanderen zelf zie website www.tv-vlaanderen.be

Tv Vlaanderen heeft nu al verschillende tv-paketten:

* Basispakket aan 9.90 euro/maand (inclusief erotiek)
* Pluspakket aan 13.90 euro/maand (basis+plus)
* gay-tv: man-x aan 7.90 euro/maand
* thema pakket via astra 2 (schotel met 2 koppen nodig) vanaf 1/12/07

Buiten tv vlaanderen ontvang je gratis via de astra satelliet ruim 500 zenders (en nog eens 500 gecodeerde).

duveltje382 14 november 2007 16:56

Lap vandaag weer meer dan 3 uur zonder internet gezeten dank zij telenet,ik begin toch te twijfelen aan die befaamde kwaliteit hoor

De Lange Wapper 14 november 2007 18:06

Ik heb me de moeite genomen om naar belgacom te bellen deze namiddag.
Wij zouden eventueel willen overschakelen naar belgacom van telenet (hier zitten we nu voor telefoon/internet/en halvelings voor kabeltv/digitaltv.
Omwille hiervan
http://forum.politics.be/showthread.php?t=97759

Het nadeel bij belgacom is dus dat je voor hun televisie ook adsl moet nemen en dat dat duur is.
Maar aan de telefoon bood men mij een pakket aan dat omvat:
-digitale televisie+decoder gratis
-ADSL en wireless ding gratis
-telefoon: altijd gratis bellen naar vaste lijnen, en -20% naar gsm, en gratis de opties zoals weergave beller en dergelijke.
Dit pakket kost 65euro per maand.
Goed te doen vind ik en dus vind ik het wel het overwegen waard, spijtig dat ze dat pakket niet op hun site zetten.

Stardust 14 november 2007 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3066991)
Dat is nu nog eens een goede zaak zé de prijs zal snel zakken denk ik

Moehahaha...goed gelachen.
TSO en BCOM zijn momenteel zowat de enige spelers op de markt na de overname van TELE2 door TSO.
Wat rest is een tweestrijd tussen 2 firma's welke onderlinge prijsafspraken liggen te maken dus een prijsdaling zit er de komende jaren zeker niet in.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be