Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Een democraat aan het woord. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97846)

Knuppel 12 november 2007 20:32

Een democraat aan het woord.

Citaat:

De PS verwacht in elk geval nog altijd een 'gebaar' van de Vlaamse partijen na de eenzijdige goedkeuring van de splitsing van BHV, vorige week in de Kamercommissie. De Vlaamse partijen hebben daar voor het eerst hun numerieke meerderheid gebruikt om hun wil aan de Franstaligen op te dringen en Di Rupo heeft schrik dat dit zich in de toekomst herhaalt.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF12112007_054

De Vlamingen zijn al de best vergrendelde meerderheid ter wereld maar ze hebben toch één keer hun meederheid kunnen gebruiken. Dat moet voortaan belet worden.

Als d�*t geen democratie is dan weet ik het ook niet meer!

Amon_Re 12 november 2007 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3067318)

De Vlamingen zijn al de best vergrendelde meerderheid ter wereld maar ze hebben toch één keer hun meederheid kunnen gebruiken. Dat moet voortaan belet worden.

Ik stel een grondige staatshervorming voor waarmee de walen gegarandeerd 51% vertegenwoordiging hebben in alle overheden!

Daimanta 12 november 2007 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 3067323)
Ik stel een grondige staatshervorming voor waarmee de walen gegarandeerd 51% vertegenwoordiging hebben in alle overheden!

U mag dat dan komisch bedoelen maar ik durf te wedden dat er een heleboel Walen zijn die dit een serieus voorstel vinden.

Knuppel 12 november 2007 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3067327)
U mag dat dan komisch bedoelen maar ik durf te wedden dat er een heleboel Walen zijn die dit een serieus voorstel vinden.

Niet alleen Walen....

rik47 12 november 2007 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3067327)

Misschien zijn de Walen tevreden met de voogdij over ons als geste?

HAMC 12 november 2007 20:55

Citaat:

Di Rupo heeft schrik dat dit zich in de toekomst herhaalt.
Verstandig man die Di Rupo.

Knuppel 12 november 2007 21:10

Intelligentie is eigen aan democraten van zijn categorie, zeker?

Eddy B 12 november 2007 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 3067323)

Akkoord : in een onafhankelijk Wallonië 8-)

daiwa 12 november 2007 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3067318)

Democratie ja. :roll:
Die arrogante rode fluitentrekker is niet akkoord met een volkomen wettelijke en democratische stemming en gaat dan maar gewoon vragen die terug te trekken.

Distel 12 november 2007 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3067805)
Die arrogante rode fluitentrekker is niet akkoord met een volkomen wettelijke en democratische stemming en gaat dan maar gewoon vragen die terug te trekken.

Democratie op zijn Belgisch.

Hashiwokakero 13 november 2007 01:38

De walen zijn intellectueel niet in staat het begrip democratie te begrijpen.

Brusseleir 13 november 2007 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3068065)
De walen zijn intellectueel niet in staat het begrip democratie te begrijpen.

En dit is een racistische uitspraak 8O . Zet eens iets anders dan 'Walen' en je hebt het CGK op je dak...

Knuppel 13 november 2007 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brusseleir (Bericht 3068373)
En dit is een racistische uitspraak 8O . Zet eens iets anders dan 'Walen' en je hebt het CGK op je dak...

Je bedoelt dat de waarheid niet meer mag gezegd worden anders kan je voor racisme aangeklaagd worden?

Of snap jij ook al niet waar het verstand van onze broeders aan de overkant van de taalgrens duidelijk te klein voor is? Ik heb nochtans nog geen Waal de woorden van Di Rupo horen bekritiseren. Integendeel!
Nochtans lijkt mij zonneklaar wat deze woorden betekenen:

Citaat:

De Vlaamse partijen hebben daar voor het eerst hun numerieke meerderheid gebruikt.

Di Rupo heeft schrik dat dit zich in de toekomst herhaalt.
Dat betekent volgens mij niets anders dan dit:

De Vlamingen mogen hun nummerieke meerderheid NOOIT gebruiken. Niet één keer. Zij moeten zich neerleggen bij wat de nummerieke minderheid des lands wenst. Toevallig :roll: behoort Di Rupo ook tot die nummerieke minderheid.
Dat Vlamingen hun meerderheid gebruiken moet in de toekomst dus liefst helem�*�*l onmogelijk gemaakt worden opdat Di Rupo geen schrik meer hoeft te hebben.

Er is dus geen sprake van racisme maar wel van het glashard ontkennen én bestrijden van de democratie= wil van de meerderheid. Meer nog. Di Rupo discrimineert de Vlamingen op grond van hun nummerieke meerderheid.
Wie d�*t niet snapt is wel degelijk intellectueel niet in staat het begrip democratie te begrijpen!

Bad Attila 13 november 2007 10:37

Ik ken er anders anderen die het moeilijk hebben om het begrip "democratie" te begrijpen...

Den Ardennees 13 november 2007 10:41

de PS heeft ingezien dat voor hen de doos van Pandora is geopend, nu de Vlamingen eindelijk eens hun mening doorgedrukt hebben. Voor de PS is dit inderdaad zeer onrustwekkend.

Knuppel 13 november 2007 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 3068473)
Ik ken er anders anderen die het moeilijk hebben om het begrip "democratie" te begrijpen...

Ik ook.

Wat niet belet dat de Franstaligen er minstens evenveel problemen mee hebben.

Niemand belet jou overigens om met argumenten aan te tonen dat wat ik schreef niet klopt.

van exaerde herman 13 november 2007 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3067805)

de eerste vlaamse partij die daar mee akkooord gaat tekent zijn doodvonnis.ik denk niet dat er een vlaamse partij met zelfmoordplannen rondloopt.

Bad Attila 13 november 2007 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3068518)
Ik ook.

Wat niet belet dat de Franstaligen er minstens evenveel problemen mee hebben.

Niemand belet jou overigens om met argumenten aan te tonen dat wat ik schreef niet klopt.

Gezien democratie niet gelijk is aan "de wil van de meerderheid", heeft Di Rupo gelijk, hoewel hijzelf hierover zeer hypocriet is, gezien de manier waarop de PS de absolute meerderheid in het verleden heeft gebruikt op gemeentelijk niveau oa (zie Charleroi waar de oppositie jarenlang monddood is gemaakt). Dit geldt trouwens voor alle politieke partijen...

Trouwens, wat vind je zelf van de beschermingsmechanismen voor de Vlamingen in Brussel? Ikzelf ben daar zeer tevreden over, en indien dit van een niet-democraat maakt, so be it.

Knuppel 13 november 2007 11:30

Citaat:

Gezien democratie niet gelijk is aan "de wil van de meerderheid"
In elk democratisch ander land ter wereld is dat nochtans wél het geval.
Citaat:

Trouwens, wat vind je zelf van de beschermingsmechanismen voor de Vlamingen in Brussel?
Een mager beestje in ruil voor de beschermingmechanismen van de Franstalige minderheid in heel Belgique.

Turkje 13 november 2007 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 3068560)
Gezien democratie niet gelijk is aan "de wil van de meerderheid", heeft Di Rupo gelijk,

Niet akkoord: alhoewel ik het met u eens ben dat minderheden (op vlak van taal/cultuur/religie/levensbeschouwing) dienen beschermd te worden binnen een democratie, mag dit er nooit toe leiden dat een meerderheid zonder boe of ba kan geveto'd worden. Meer nog: het systeem waarbij binnen elke minderheid een meerderheid moet worden behaald (zoals veel vergrendelingen in België werken), is ronduit absurd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be