Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Welke straf verdienen de daders van deze dierenmishandeling? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97849)

De schoofzak 12 november 2007 21:56

Welke straf verdienen de daders van deze dierenmishandeling?

Kijk, dat is nu iets waar ik niet tegen kan.

Voor mijn part krijgen die daders enkele maanden bak, alle schadevergoeding te betalen natuurlijk, en vervolgens zowel wat werkstraffen in de dierenbescherming als verplichte terapie bij een psicholoog.

de frut:
12/11 Hond in brand gestoken in Genk

Onbekenden hebben in de nacht van zondag op maandag een rottweiler in brand gestoken op de Tulpenstraat in Genk. Het dier liep in de tuin van zijn eigenares.

De daders gebruikten brandversnellers om de hond in brand te steken. De lokale politie Genk onderzoekt de zaak. De eigenares was 's nachts wakker geworden van lawaai. Ze dacht dat het twee katten waren. Toen ze ging kijken, stelde ze vast dat haar hond, Branco, in lichterlaaie stond. Ze verwittigde de hulpdiensten. De brandweer van Genk kon het dier nog redden.

De hond overleefde de brand, maar liep derdegraads brandwonden op en verloor een oog. Het motief voor de aanslag is niet bekend. Volgens de politie waren er geen klachten over de hond inzake gevaarlijk gedrag of blaffen.

Karma 12 november 2007 22:04

schandelijk zo'n dingen. Dat dier heeft er ook niet voor gekozen om een rottweiler te zijn. Puur racisme.

the outlaw torn 12 november 2007 22:07

smeerlappen.

de ergste straf die denkbaar is ( laat je fantasie de vrije loop )

in elk geval therapie.

Pies Descalzos 12 november 2007 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3067580)

Voor mijn part krijgen die daders enkele maanden bak, alle schadevergoeding te betalen natuurlijk, en vervolgens zowel wat werkstraffen in de dierenbescherming als verplichte terapie bij een psicholoog.

Ja ok, het is erg voor de hond dat hij gemarteld is... Maar dat is nu een niet veel voorkomend geval met een huisdier. Ik vind dat veel meer aandacht zou moeten gaan naar al die dieren die bij de meeste mensen dagelijks op hun bord liggen. Hun leven vind ik minstens evenwaardig aan dat van een hond. Maar iedereen is het zo gewoon dus waarom zou het erg zijn om ze massaal in kleine hokjes op te sluiten, vet te mesten en af te slachten...

lombas 12 november 2007 22:14

Een maand helpen in een asiel.

Karma 12 november 2007 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3067629)
Ja ok, het is erg voor de hond dat hij gemarteld is... Maar dat is nu een niet veel voorkomend geval met een huisdier. Ik vind dat veel meer aandacht zou moeten gaan naar al die dieren die bij de meeste mensen dagelijks op hun bord liggen. Hun leven vind ik minstens evenwaardig aan dat van een hond. Maar iedereen is het zo gewoon dus waarom zou het erg zijn om ze massaal in kleine hokjes op te sluiten, vet te mesten en af te slachten...

Toch vind ik het een wezenlijk verschil eerlijk gezegd. Het gaat hier om louter sadistische akties naar die hond toe. Ik ben er uiteraard ook niet mee akkoord dat dieren die dienen voor consumptie moeten afzien. Zelfs het gegeven dat kreeften of scampi's levend worden gekookt vind ik even zwaar. Dat zou niet mogen mogen. Inderdaad gaat men iets te vlug over dit gegeven maar een dier zomaar in de fik zetten omdat het een "rottweiler" is vind ik er zwaar over. Een hond is nog altijd een huisdier.

Heftruck 12 november 2007 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3067637)
Een maand helpen in een asiel.

Een maand maar? Vind je het trouwens niet rechtvaardiger dat de daders allereerst opdraaien voor de kosten geleden door de eigenares en eventueel nog een extra vergoedingsprestatie leveren?

forumspook 12 november 2007 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3067580)

de frut:
12/11 Hond in brand gestoken in Genk

Onbekenden hebben in de nacht van zondag op maandag een rottweiler in brand gestoken op de Tulpenstraat in Genk. Het dier liep in de tuin van zijn eigenares.

De daders gebruikten brandversnellers om de hond in brand te steken. De lokale politie Genk onderzoekt de zaak. De eigenares was 's nachts wakker geworden van lawaai. Ze dacht dat het twee katten waren. Toen ze ging kijken, stelde ze vast dat haar hond, Branco, in lichterlaaie stond. Ze verwittigde de hulpdiensten. De brandweer van Genk kon het dier nog redden.

De hond overleefde de brand, maar liep derdegraads brandwonden op en verloor een oog. Het motief voor de aanslag is niet bekend. Volgens de politie waren er geen klachten over de hond inzake gevaarlijk gedrag of blaffen.

De eigenares moet de volgende dagen maar extra opletten dat er geen inbrekers komen: die rottweiler zal in die hun weg gelopen hebben. Opgepast. Of anders hebben ze haar op straat gezien met die hond, en durfden ze haar niet lastig vallen zolang dat beest bij haar was. Dus: ook opletten voor mogelijke verkrachters...

forumspook 12 november 2007 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3067608)
smeerlappen.

de ergste straf die denkbaar is ( laat je fantasie de vrije loop )

in elk geval therapie.

de straf: dezelfde behandeling als de hond ondergaan.

the outlaw torn 12 november 2007 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3067702)
de straf: dezelfde behandeling als de hond ondergaan.

da's idd een goeie optie. :thumbsup:

lombas 12 november 2007 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3067666)
Een maand maar? Vind je het trouwens niet rechtvaardiger dat de daders allereerst opdraaien voor de kosten geleden door de eigenares en eventueel nog een extra vergoedingsprestatie leveren?

Allez dan.

1) Onkosten hond en eventuele vervanging dekken.
2) Tuin proper maken, met bijkomende onkosten.
3) Een maand helpen in een asiel.

Pies Descalzos 12 november 2007 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3067663)
Toch vind ik het een wezenlijk verschil eerlijk gezegd. Het gaat hier om louter sadistische akties naar die hond toe. Ik ben er uiteraard ook niet mee akkoord dat dieren die dienen voor consumptie moeten afzien. Zelfs het gegeven dat kreeften of scampi's levend worden gekookt vind ik even zwaar. Dat zou niet mogen mogen. Inderdaad gaat men iets te vlug over dit gegeven maar een dier zomaar in de fik zetten omdat het een "rottweiler" is vind ik er zwaar over. Een hond is nog altijd een huisdier.

Ja het is idd louter sadistisch, en het heeft geen nut. Maar het ging hem voor mij eerder om het lijden van de hond. Ik trek de lijn door naar het lijden van consumptiedieren. Lostaand van het feit of het nu om sadisme of eetlust gaat. De dieren voelen allemaal pijn. Maar je hebt wel gelijk.

Kim 12 november 2007 23:25

Daar wordt ik dus misselijk van... Een hulpeloos dier voor de lol in de brand steken.

Ze moesten met de daders hetzelfde eens doen...

lombas 12 november 2007 23:44

Het lijkt wel aanstekelijk:

Man vermoordt kat in droger (De Telegraaf - 12 november 2007)

AMSTERDAM - Een man moet voor de rechter verschijnen omdat hij de kat van zijn vrouw heeft vermoord in de droger. Hij deed dat uit wraak omdat zijn huwelijk op de klippen was gelopen.

Het verhaal begon mooi. Phillip Gannon uit het Engelse Bolton had het poesje William gekocht voor z'n vrouw Jacqueline. Toen het echter steeds slechter ging in hun huwelijk, stopte Gannon uit rancune de kat in de droger. Jacqueline vond een dode William in het toestel, meldt Skynews

Verschrikkelijke dood

Experts van de dierenbescherming zeggen dat William een verschrikkelijke dood is gestorven. De kat is letterlijk doodgekookt. Volgens de Britse dierenorganisatie is het een van de ergste gevallen van dierenmishandeling die ze ooit meegemaakt hebben. Aan de zwaar beschadigde klauwen is te zien dat William zich met alle macht heeft proberen te bevrijden.

Celstraf

Philip Gannon riskeert een celstraf van zes maanden. Wellicht zal hij ook zijn hele leven geen huisdieren meer mogen houden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...in_droger.html

netslet 12 november 2007 23:57

Het mag dan blijkbaar wel met kreeften maar niet met katten, dat doodkoken.

lombas 13 november 2007 00:03

Ik eet ook geen kreeft.

Das echt walgelijk.

Die manier.

the outlaw torn 13 november 2007 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3067903)
Ik eet ook geen kreeft.

Das echt walgelijk.

Die manier.

idd, zoveel is zeker.

Savatage 13 november 2007 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3067903)
Ik eet ook geen kreeft.

Das echt walgelijk.

Die manier.

Dat is nog onomstreden, er zijn geen duidelijke aanwijzingen of bewijzen dat dat dierenmishandeling zou zijn.

Savatage 13 november 2007 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 3067885)
Het mag dan blijkbaar wel met kreeften maar niet met katten, dat doodkoken.

Kreeften hebben een totaal ander zenuwstelsel dan zoogdieren, bijgevolg ben je appelen met peren aan het vergelijken.

lombas 13 november 2007 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3067943)
Dat is nog onomstreden, er zijn geen duidelijke aanwijzingen of bewijzen dat dat dierenmishandeling zou zijn.

Het maakt niet uit of de twaalfjarige er van geniet of niet, ik aanzie het als pedofilie.

Misschien schept het zo meer duidelijkheid voor jou.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be