Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstalige media boos (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97875)

Jantje 13 november 2007 12:58

Franstalige media boos

Citaat:

Repatriëring piloot uit Tsjaad kost belastingbetaler 37.500 euro

Volgens een raming van Defensie heeft de repatriëring van de Belgische piloot Jacques Wilmart uit Tsjaad de belastingbetaler bijna 37.500 euro gekost. Daarbij komt nog 5.000 euro ten laste van Buitenlandse Zaken.

Exclusief interview

De zaak zorgt voor ongenoegen in de Franstalige media. Zo heeft Wilmart aan de kranten van de Sudpresse groep verboden voor donderdag een interview te publiceren, omdat zijn zoon een exclusief interview heeft verkocht aan het weekblad Paris-Match. Het geld moet dienen om de in Tsjaad nog opgesloten leden van de Ark van Zoë te helpen. (belga/vsv) </STRONG></EM></U></I></B>
Hij zou beter eerst zorgen dat hij de Belgische belastingbetaler terug betaald.
Het is ondertussen toch al duidelijk bewezen dat de kinderen geen wezen waren en dus of gekocht waren of ontvoerd.

Beweren dat hij van niets wist is een zuivere leugen volgens mij.

Den Ardennees 13 november 2007 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3068744)
Hij zou beter eerst zorgen dat hij de Belgische belastingbetaler terug betaald.
Het is ondertussen toch al duidelijk bewezen dat de kinderen geen wezen waren en dus of gekocht waren of ontvoerd.

Beweren dat hij van niets wist is een zuivere leugen volgens mij.

de vraag is en blijft waarom hij zo een voorkeursbehandeling kreeg. Als u of ik een been breken op een verre reis, dan zal het Leger ons ook geen terugvlucht organiseren én betalen.

Jantje 13 november 2007 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3068747)
de vraag is en blijft waarom hij zo een voorkeursbehandeling kreeg. Als u of ik een been breken op een verre reis, dan zal het Leger ons ook geen terugvlucht organiseren én betalen.

Ze moeten zelfs hun eigen mensen in het buitenland laten wachten, omdat ze geen vliegtuigen hebben.
Maar voor een dergelijke paljas kan men wel plots een vliegtuig sturen en dan nog op onze kosten.
Deze zaak stinkt idd enorm.

ancapa 13 november 2007 13:05

het lijkt mij een mediastunt van Flahaut en de PS, een goedmakertje voor zijn vele "blunders", "foutjes", "verkeerde interpretaties"...

Toppunt zijn speech !! Uit een godvergeten gat terugkomen met zo'n tekst ?!

Den Ardennees 13 november 2007 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3068759)
Ze moeten zelfs hun eigen mensen in het buitenland laten wachten, omdat ze geen vliegtuigen hebben.
Maar voor een dergelijke paljas kan men wel plots een vliegtuig sturen en dan nog op onze kosten.

Wie herinnert zich nog de verbrande Russische miljardair die eveneens voor een spotprijs in een Belgisch legervliegtuig naar Neder-Over-Heembeek werd overgevlogen?

ancapa 13 november 2007 13:07

wie gaat er naar Tsjaad vliegen op rust en al 75 jaar oud... zonder reisverzekering, reisbijstand,

ancapa 13 november 2007 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3068766)
Wie herinnert zich nog de verbrande Russische miljardair die eveneens voor een spotprijs in een Belgisch legervliegtuig naar Neder-Over-Heembeek werd overgevlogen?

Flahaut heeft dat toch geregeld... :oops:

Den Ardennees 13 november 2007 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 3068768)
wie gaat er naar Tsjaad vliegen op rust en al 75 jaar oud... zonder reisverzekering, reisbijstand,

... en met hartproblemen. Hoe die kerel nog aan een vliegvergunning is geraakt, mag ook wel es onderzocht worden.

Jantje 13 november 2007 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 3068762)
het lijkt mij een mediastunt van Flahaut en de PS, een goedmakertje voor zijn vele "blunders", "foutjes", "verkeerde interpretaties"...

Toppunt zijn speech !! Uit een godvergeten gat terugkomen met zo'n tekst ?!

Dit is anders een grote blunder die ook bij zijn palmares mag gevoegd worden.

Die speech, echt knap!!

In een oorlogsgebied nog tijd hebben om de Belgische politiek te volgen en vanuit de gevangenis/ziekenhuis nog dagelijke up to date blijven, maar dat die kinderen geen wezen waren wist hij niet.

Moet het hem nageven, hij moet een echte krak zijn om dat verkocht te krijgen aan de Belgische belastingbetaler. Maar zelfs zijn eigen media slikt het niet.

Ovidius 13 november 2007 13:11

Ik vind dit toch ook raar hoor, doet men dit voor iedereen die ziek wordt in het buitenland?

Reiskosten terugbetalen zou ik voorstellen.

ancapa 13 november 2007 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3068771)
... en met hartproblemen. Hoe die kerel nog aan een vliegvergunning is geraakt, mag ook wel es onderzocht worden.

niet te ver drijven hé :oops:

Jantje 13 november 2007 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3068780)
Ik vind dit toch ook raar hoor, doet men dit voor iedereen die ziek wordt in het buitenland?

Reiskosten terugbetalen zou ik voorstellen.

Ik weet anders dat onze gewonde militairen in het buitenland wel even moesten wachten tot er een vliegtuig een normaal geplande reis maakte voor ze werden overgevlogen.
En dat het rode kruis elk jaar opnieuw bot vangt als ze vragen om militaire vliegtuigen te mogen gebruiken om de gewonden in de ski-oorden te gaan oppikken en dat is dan nog tegen het normale tarief uit de burgerluchtvaart.

Den Ardennees 13 november 2007 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 3068782)
niet te ver drijven hé :oops:

Hoezo? Die kerel schijnt daar een hartaanval gehad te hebben.

omaplop 13 november 2007 14:07

Schijnaanval, denk ik, om vrij te komen.

Den Ardennees 13 november 2007 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3068881)
Schijnaanval, denk ik, om vrij te komen.

als dat zou kloppen, is het nog straffer, dan is dat speciaal medisch vliegtuig van het Leger totaal voor niets nodig geweest!

Coekie 13 november 2007 14:44

Citaat:

Hij had blijkbaar wel een reisbijstandsverzekering, die mensen stonden zelfs klaar om hem te repatrieren maar Air Flahaut heeft het in hun plaats gedaan.

forumspook 13 november 2007 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3068759)

Wat vast staat, en dat heeft een medewerkster van "Arche de Zoë" zelf toegegeven, tijdens de palabers met de zwarten die de kinderen brachten, werd die mannen altijd gezegd dat men de kinderen ging helpen, verzorgen, scholing geven, maar NOOIT dat ze uit Tsjaad zouden weggevoerd worden. Families in Frankrijk zaten te wachten op adoptiekinderen, na geldstortingen voor "reis-en administratie kosten", en dachten te doen te hebben met wezenkinderen in doodsgevaar, afkomstig uit Darfoer, wat dus pertinent gelogen was. De organisatie "Arche de Zoë" had voor de operaties, want ze waren niet aan hun proefstuk, ook van naam veranderd: in Tsjaad stond er "Children's Rescue" op hun uniformvesten.

forumspook 13 november 2007 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 3068768)

een halvegare, hersenloze waaghals & idealist...of iemand die er een flinke som voor krijgt. Iedereen weet dat de pensioenen soms wat lager liggen dan het laatste salaris.

Den Ardennees 13 november 2007 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3069130)
een halvegare, hersenloze waaghals & idealist...of iemand die er een flinke som voor krijgt. (...)

Inderdaad, dat is een goede omschrijving.

Jazeker 13 november 2007 16:22

Citaat:

Franstalige media boos
Off-topic: Franstalige media zijn altijd boos.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be