Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   CD&V-NVA, slechte verkopers? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97889)

Ambiorix1 13 november 2007 18:47

CD&V-NVA, slechte verkopers?

Wat me opvalt in het ganse staatshervormingsverhaal, is dat zeer veel aandacht wordt besteedt aan het "kenmerk" van de staatshervorming en te weining aandacht aan de directe voordelen die dit teweegbrengt
En de media speelt dit spelletje graag mee.
De druk komt zo steeds op de staatshervormers i.p.v op de "NON" roepers
Ze moeten dringend meer gaan verkondigen wat de voordelen zijn:
staatstructuur, staatskosten,belastingen, de pensioenen ...enz..
Dan zal de druk meer verlegd worden naar zij die steeds "NON" zeggen en de passivisten..
Dat scheelt meer dan een slok op een borrel.
De "NON's" zullen dan niet langer in comfortabele positie zitten en ze zullen meer moeten verklaren waarom ze "NON" zeggen.
De man in de straat voelt zich niet aangesproken door de staatshervorming zelf, maar wel door de praktische voordelen hiervan.
CDV-NVA moet dringend een cursus basisverkoop gaan volgen

lomeanor 13 november 2007 18:50

Ik denk dat dat grotendeels komt door de eigen overtuigingen van de media.

Chipie 13 november 2007 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 (Bericht 3069517)
Wat me opvalt in het ganse staatshervormingsverhaal, is dat zeer veel aandacht wordt besteedt aan het "kenmerk" van de staatshervorming en te weining aandacht aan de directe voordelen die dit teweegbrengt
Dan zal de druk meer verlegd worden naar zij die steeds "NON" zeggen en de passivisten..
De "NON's" zullen dan niet langer in comfortabele positie zitten en ze zullen meer moeten verklaren waarom ze "NON" zeggen.
De man in de straat voelt zich niet aangesproken door de staatshervorming zelf, maar wel door de praktische voordelen hiervan.

:thumbsup:

Inderdaad... Dan zullen de 'NON' roepers misschien inzien dat ze zelf de doodgravers van België zijn...

De Standaard heeft vandaag toch al een mooie voorzet gegeven...

De schoofzak 13 november 2007 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 (Bericht 3069517)

Ja, inderdaad.

Niet alleen praten de politiekers met hun moeilijke woorden alleen voor de echt in de politiek geïnteresseerden (die zich de taal al eigen gemaakt hebben);
ook de redenen waarom enz. worden niet duidelijk en direkt genoeg uitgelegd.

Even over nadenken ...

Eddy B 13 november 2007 21:38

Nochtans is alles een simpel. Daarstraks hoorde ik op de radio ook zeggen dat ieder zijn lijstje maar moet maken.

Wel, dat van de Vlamingen ligt al 8 jaar klaar. Nlijkbaar is het voor de Walen niet duidelijk genoeg. DAT willen ALLE Vlaamse partijen, want ze hebben allemaal getekend, uitgezonderd het VB dat nog MEER wou.

Slikken of stikken!

Jeronimo 13 november 2007 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3069874)
Nochtans is alles een simpel. Daarstraks hoorde ik op de radio ook zeggen dat ieder zijn lijstje maar moet maken.

Wel, dat van de Vlamingen ligt al 8 jaar klaar. Nlijkbaar is het voor de Walen niet duidelijk genoeg. DAT willen ALLE Vlaamse partijen, want ze hebben allemaal getekend, uitgezonderd het VB dat nog MEER wou.

Slikken of stikken!

Blij dat ik jouw vrouw niet ben. :? :-D

Philips Inc. 14 november 2007 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3069532)
Ik denk dat dat grotendeels komt door de eigen overtuigingen van de media.

Daar zit iets in. Al van bij het begin doen ze er alles aan om het CD&V-N-VA te kelderen.

Ze missen de tijd waar ze met de Paarse vriendjes bij de "Comme chez soi" gingen tafelen, en boeken schreven te Toscane ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be