![]() |
Welke landen moet de VSA allemaal eens binnenvallen?
Amerika is volgens sommigen een baken van vrijheid en licht in de duisternis van de wrede niet-democratische wereld waar alleen onrecht en corruptie heerst. Na de gigantische successen in Irak en Afghanistan, waar Amerika de democratie en al haar zegeningen heeft gebracht (het is zo'n groot succes dat de stukken eraf vliegen), is het misschien wel eens tijd voor de wereldmacht om nog wat nieuwe landen binnen te vallen. Allemaal in naam van de democratie uiteraard, mkay.
Welke van de bovenstaande landen (allemaal dictaturen aangezien zij niet volledig liberaal-democratisch zijn) moet Amerika eens dringend binnenvallen en grote keus in gaan houden? De keuzes zijn gebaseerd op maatregelen van de overheid tegen politieke partijen en bewegingen in de oppositie tegen het regime en op basis van het gedrag van de overheid tegen bepaalde etnische groeperingen binnenin hun grenzen. Aangezien volgens de democratie elke mens zijn stem evenveel moet tellen, heb ik ook landen opgenomen waar dat niet het geval is. |
Zichzelf.
Ah, wacht, daar zijn ze volop mee bezig. |
Ik heb een klein lijstje, ja. Ik geneer me daar niet voor.
|
Ze kunnen inderdaad maar beter zichzelf naar de maan schieten (ook al zou dit ruimte- en maanvervuiling zijn). Als er dan toch een ander land moet zijn, neem dan Israël. Of ja, dat gaat ook al niet, want dat is niet echt een ander land...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle bolwerken van moslimextremisten die de wereld willen veroveren, met andere woorden: België, Iran, Pakistan en Turkije. Maar je bent UK vergeten, dat mogen ze ook eens aanpakken.
|
Lol, ik wist het, dit ging een hilarische poll worden. En inderdaad! :lol::lol:
|
Ik heb eigelijk nog een paar landen op mijn lijstje staan, maar die stonden niet in de pool.
maar de twee landen, monaco en belgie zijn dus dringend nodig omdat ze daar in het eerste dan het geld kunnen gaan kalen om hun oorlogschukden mee te betalen en het tweede om daar hun vorm van democratie dan op te dringen en de onderdrukkers te verjagen. |
Ik heb op allemaal gestemd, kwestie van Imperial Overstretch aan te moedigen.
|
Nederland natuurlijk, en het enige wat we ervoor hoeven te doen is een Amerikaan voor het internationaal gerechtshof dagen.
|
Cuba en zijn grote bondgenoot Wallonië.
|
Jordanië, Marokko en de twee dwergstaten moeten ze met gerust laten, de rest mogen ze gerust binnenvallen.8-)
|
Citaat:
|
Niemand. Op militair vlak de grenzen dicht en houden zo. Alle soldaten terug thuis en Europa mag eens tonen hoe het moet om de wereldvrede te promoten....bende ja-knikkers.
|
Citaat:
;-) |
Citaat:
Dat Europa gewoon hun legers op elkaar afsteld om het eigen continent te bewaken, moest er een het in zijn hoofd halen om er voet op te zetten. Voor de rest: leve het pacifisme en lekker niets doen. |
[genuanceerd]sommige dingen die de VS doen zijn wél goed, bv ik sta achter de NAVO in Afganistan, er is nu eenmaal geen beter alternatief, men moet natuurlijk wel aan country-building doen en niet gewoon er de olie gaan halen (Irak)[/genuanceerd]
|
Ik denk dat de interventionisten in de VS hun beste tijd gehad hebben. En daar kunnen we de Iraki's voor bedanken. De eerste presidentskandidaat die nu voorstelt een ander land binnen te vallen kan evengoed toegeven dat hij of zij graag kleine meisjes of jongentjes masturbeert. Anders had die waanzin zich uitgestrekt tot andere landen. Vietnamezen hebben ook hun best gedaan maar dat is alweer 40 jaar geleden, zover reikt het obese geheugen van de gemiddelde Amerikaan helaas niet.
Wat Wit-Rusland betreft, ik hoop dat de Amerikanen toch nog enkele geschiedenisboeken hebben liggen over "Stalingrad" en dergelijke... 8O Joegoslavië was net op het randje, Belarus is zelfs voor Bush een brug te ver... |
België
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be