Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   TAC dan toch niet erg indrukwekkend (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97899)

Goldband 13 november 2007 21:32

TAC dan toch niet erg indrukwekkend

Net de "hippie-actie" van TAC gezien in 'Koppen'. Ik voel me vooral opgelucht. Blijkbaar zijn die TAC-gastjes gewoon de zoveelste bende jonge knapen die graag samen een pint drinken en hun weekends vullen met het gniffelend voorbereiden van 'ludieke acties'. Het nachtelijke verkleedfeestje deed me wat denken aan een bosspel bij de jeugdbeweging. Het feit dat de politie even langskwam zal wellicht later in het clubhuis, aanleiding zijn geweest voor een (iets te) luidruchtig ophalen van de anekdote bij een lekkere kop erwtensoep.

Het excuus van de 'strijd voor Vlaanderen' mag dan al voor een duidelijke activiteit zorgen (plakken en verven!) met echte politiek heeft het weinig te maken. In die zin vond ik de fragmenten een beetje genant. Ik heb toch een ander beeld van het 'strijden tegen onrecht'. Om als guerilla au serieux genomen te worden waren ze vooral te dronken, denk ik.

Het is iets te makkelijk om door wat nachtelijk kabaal en het besmeuren van bordjes jezelf een 'ideologische missie' aan te meten. Het leek namelijk vooral op nachtelijk kabaal en het besmeuren van bordjes.

Ik dacht nooit dat ik dit zou beweren, maar ik heb eigenlijk meer respect voor hardliners die letterlijk bereid zijn te sterven voor de republiek Vlaanderen. Deze TAC-jongeren lijken me een pak lichter te wegen. Tè licht om een punt te maken.

Iedereen akkoord? ;-)

Zwartengeel 13 november 2007 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 3069855)
Net de "hippie-actie" van TAC gezien in 'Koppen'. Ik voel me vooral opgelucht. Blijkbaar zijn die TAC-gastjes gewoon de zoveelste bende jonge knapen die graag samen een pint drinken en hun weekends vullen met het gniffelend voorbereiden van 'ludieke acties'. Het nachtelijke verkleedfeestje deed me wat denken aan een bosspel bij de jeugdbeweging. Het feit dat de politie even langskwam zal wellicht later in het clubhuis, aanleiding zijn geweest voor een (iets te) luidruchtig ophalen van de anekdote bij een lekkere kop erwtensoep.

Het excuus van de 'strijd voor Vlaanderen' mag dan al voor een duidelijke activiteit zorgen (plakken en verven!) met echte politiek heeft het weinig te maken. In die zin vond ik de fragmenten een beetje genant. Ik heb toch een ander beeld van het 'strijden tegen onrecht'. Om als guerilla au serieux genomen te worden waren ze vooral te dronken, denk ik.

Het is iets te makkelijk om door wat nachtelijk kabaal en het besmeuren van bordjes jezelf een 'ideologische missie' aan te meten. Het leek namelijk vooral op nachtelijk kabaal en het besmeuren van bordjes.

Ik dacht nooit dat ik dit zou beweren, maar ik heb eigenlijk meer respect voor hardliners die letterlijk bereid zijn te sterven voor de republiek Vlaanderen. Deze TAC-jongeren lijken me een pak lichter te wegen. Tè licht om een punt te maken.

Iedereen akkoord? ;-)

Ach, jij was er wellicht ook zo één die men voorgekauwd had dat TAK (met 'K') bloeddorstige extremisten zijn die zomaar in het wilde weg Franstaligen op straat aframmelen?

De Garde 13 november 2007 21:40

Citaat:

Iedereen akkoord? ;-)

Ik heb vroeger nog wel andere akties met TAK gedaan maar het is geen knokploeg, als je dat had verwacht. Er zitten soms nogal ludieke acties tussen, dat wel ,maar het belang van TAK is het dossier levendig te houden en dat doen ze op een goede manier. En nadien werd al eens een goede pint gedronken. Waarom niet?

Het is aan iedere vereniging om voor een strategie te kiezen. En al dat 'sterven voor de republiek'... dat moet iedereen voor zich maar uitmaken. Maar ik zou eerlijk gezegd liever de republiek meemaken.

driewerf 14 november 2007 05:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3069879)
IEr zitten soms nogal ludieke acties tussen, dat wel ,maar het belang van TAK is het dossier levendig te houden en dat doen ze op een goede manier. En nadien werd al eens een goede pint gedronken. Waarom niet?

ik heb betreffende reportage niet gezien, maar als ik Goldbands samenvatting lees, werden de pinten vooral vooraf gedronken. ;-)

Metternich 14 november 2007 11:03

Reportage over TAK

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...heek/1.206727#

Over TAK niet vergeten: zijn zijn de meer gematigde flaminganten. Hun acties zijn vooral ludiek. Organisaties als NSV! en Voorpost daarentegen zijn radikale Vlaams-nationalisten en wat minder ludiek qua actievoering 8-)

Everytime 14 november 2007 11:18

TAK toont een folklorische imago van Vlaanderen. Na al hun acties zouden ze een show kunnen creeëren met al hun grapjes. Na Geert Hoste..................TAK-"militanten".

Metternich 14 november 2007 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3070809)
Na Geert Hoste..................TAK-"militanten".

Ha...ha...ha.... Pas op, mijn middenrif breekt bijna in twee van het lachen. Oh, wat een humor...

Jan van den Berghe 14 november 2007 12:13

Citaat:

Iedereen akkoord? ;-)

Indertijd dacht het opperhoofd van de ultrabelgicisten, de BUB, daar toch anders over. Volgens hem waren de TAK'ers staatsgevaarlijke fascisten...

De Garde 14 november 2007 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3070473)
ik heb betreffende reportage niet gezien, maar als ik Goldbands samenvatting lees, werden de pinten vooral vooraf gedronken. ;-)

ik denk dat Goldband al aan de pinten zat voor de uitzending.

Zwartengeel 14 november 2007 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3070928)
Indertijd dacht het opperhoofd van de ultrabelgicisten, de BUB, daar toch anders over. Volgens hem waren de TAK'ers staatsgevaarlijke fascisten...

Hoeveel mensen zouden er eigenlijk precies weten waar TAK voor staat? Vooral dan onder invloed van al de indianenverhalen die over hen de wereld ingestuurd worden en de manier waarop sommige acties uitvergroot worden, waardoor vele mensen wellicht moeite hebben om het onderscheid te maken tussen TAK, Voorpost, ... En dat geldt blijkbaar niet alleen voor de gewone man in de straat, maar ook voor hun felste tegenstanders, zo blijkt... In dit opzicht vond ik het toch een behoorlijk zinvolle en leerrijke reportage.

Pelgrim 14 november 2007 12:25

Awel, elke keer als ze met hun blikken dozen staan te rammelen (steueueun TAK!) steek ik er toch wat in :D

Tak doet wel meer dan alleen maar 'ludieke acties' voeren. Ze houden mee het vuur van de strijd tegen het franskiljonse FDF imperialisme aan.

In wezen heel links 8-)

largo_w 14 november 2007 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3070796)

Ik krijg geen geluid :?

filosoof 14 november 2007 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3070943)
Hoeveel mensen zouden er eigenlijk precies weten waar TAK voor staat? Vooral dan onder invloed van al de indianenverhalen die over hen de wereld ingestuurd worden en de manier waarop sommige acties uitvergroot worden, waardoor vele mensen wellicht moeite hebben om het onderscheid te maken tussen TAK, Voorpost, ... En dat geldt blijkbaar niet alleen voor de gewone man in de straat, maar ook voor hun felste tegenstanders, zo blijkt... In dit opzicht vond ik het toch een behoorlijk zinvolle en leerrijke reportage.

Die verwarring is normaal, als je hoort hoeveel van hen lid zijn van beide groepjes en gewoon "van pet veranderen"

ancapa 14 november 2007 12:56

wit-zwarte terroristensjaaltjes doen ze niet aan... petjes wel.

De Garde 14 november 2007 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3070974)
Die verwarring is normaal, als je hoort hoeveel van hen lid zijn van beide groepjes en gewoon "van pet veranderen"

Da's de clou: je kan geen lid worden van TAK. Of je gaat mee, of je gaat niet mee.

Goldband 14 november 2007 20:04

Wat ik vooral een misverstand vind is het idee dat "TAC het Vlaamse bewustzijn in de rand brandende houdt". Los van het feit dat ik die doelstelling volstrekt belachelijk vind, acht ik het een vergissing het succes van die acties gelijk te stellen met het plaatshebben ervan.

Dat die mannen bordjes overschilderen doen ze zogezegd "in naam van de Vlamingen in de rand". Dat klopt niet. Het wordt niet hardgemaakt en vooral: het is een erg zwak alibi voor een luidruchtige nachtelijke verkleedpartij. In die zin vond ik de politie wel erg mild optreden. Als ik flik was... :-D

Mitgard 14 november 2007 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3070796)
Organisaties als NSV! en Voorpost daarentegen zijn radikale Vlaams-nationalisten en wat minder ludiek qua actievoering 8-)

bestaat voorpost eigenlijk nog?

Fab 14 november 2007 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3072173)

Waarom zou Voorpost niet meer bestaan?

Zwartengeel 14 november 2007 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3072173)

http://www.voorpost.org/nieuws%20vl/nieuws.htm

Knuppel 14 november 2007 20:16

Citaat:

Iedereen akkoord? ;-)

Voor jouw soort zal het nooit goed zijn, zoveel is duidelijk.
Niet als het extremisten zijn,
en ook niet als het er geen zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be