![]() |
Morgen ,feest van de monarchie
Heeft u al plannen om het feest te vieren?
Of vindt het feest vooral plaats in Brussel? In de VK las ik van Bart Dirks: Donderdag is in België de dag van de Monarchie, of koningsdag. Het merkwaardige is dat niemand dat echt viert. Zelfs de koning blijft - traditiegetrouw - afwezig op de festiviteiten, zoals een (kleine) beperkte militaire parade en het Te Deum, de kerkdienst in de Brusselse kathedraal. Wie vieren er dan wel feest? Twee groepen Belgen. De eerste zijn de militairen, voor wie 15 november een officiële feestdag is. Zo houden zelfs de vijf militaire vliegvelden van woensdag tot en met zondag, de deuren gesloten. Alleen militaire luchthaven Melsbroek (grenzend aan Zaventem) blijft open. Ook de controlecentra voor het (militaire) luchtverkeer gaan drie dagen dicht, aldus een "bericht aan de vliegeniers" van de luchtmacht van het leger. Het ministerie van Defensie ziet het als een aangename bezuiniging, want de kerosine raakt niet op en de verwarming kan enkele dagen uit. Er blijven volgens persbureau Belga wel twee F-16's permanent beschikbaar om de verdediging vanhet Belgisch luchtruim te verzekeren. De dag van de Monarchie is ook de feestdag van de Duitstalige Gemeenschap (DG), de 73 duizend zielen in de oostkantons rond Eupen en Sankt Vith met een eigen minister-president. Door hun feestdag samen te laten avllen met de dag van de monarchie laten ze zien dat zij misschien wel de laatste échte Belgen zijn. |
s' Konings muziekkapel biedt hem, zoals elk jaar trouwens, een schitterend concert aan ter ere van Koningsdag. Wel pas op het einde van de maand en ergens midden in de week. Traditiegetrouw zal le roi dat concert evenmin bijwonen.
|
Citaat:
Maar misschien Matilleke wel? |
Citaat:
Wij maken van koninginnendag een groot feest http://www.koninginnedagamsterdam.nl/ |
Citaat:
|
Citaat:
Jullie schaffen alles af:lol: |
Citaat:
|
heu, wat wordt er in feite gevierd op 15/11?
Is dat de troonsbestijging van polygamist Leopold I? of het moment dat hij aan wal kwam? of zijne verjaardag? |
Citaat:
|
kwist niet eens dat zo een dag bestond.
|
een monarchie is er definitie een dictatuur. De Belgische monarchie heeft bovendien nog heel wat fascistische kenmerken.
Al wie die dag viert, is dus per definitie een fascist. 8-) |
Citaat:
|
morgen hangen we de vlag halfstok uit... ten teken van rouw !
|
Morgen den enigste dag van het jaar dat ik monarchist ben... omdat ik als ambtenaar een dagje congé heb :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Archieven vieren het ook, omdat zij graag lakse edoch ernstige geschiedkundigjes plagen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom mag een zelfstandige zelf kiezen wanneer ie werkt? Nog zo'n loze vraag.;-) |
Een paar onnozelaars zijn morgen van plan alle Vlamingen de toegang tot Brussel te ontzeggen. (Dat zegt Het Nieuwsblad, zelf heb ik nog niet uitvoerig naar de site gekeken)
www.nouvellerevolution.net.tc |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be