![]() |
Hoe sta je tegenover een regering Vlaams Kartel - Vlaams Blok? Ervan uitgaand dat de kiezer zo'n regering mogelijk maakt?
|
Ik heb gestemd op liever niet omdat mijn mening ergens tussen de twee ligt.
De manier waarop zij ons behandelen is niet gezond om daar een goede vertegenwoordiging op te bouwen. Maar welke mogelijkheden resten er ons dan nog? een coalitie met SPA-Spirit? Ik weet niet of ik daar echt voor te vinden ben. Dus, voor mij nu de gemakkelijke weg, laat de kiezers maar doen, we zullen wel zien en vraag mij diezelfde vraag nog eens op 14 juni |
Ik zie een coalitie met het Blok niet zitten in die zin dat zij een ander Vlaanderen nastreven dan wat ik nastreef (en hopelijk de meeste N-VA'ers)
Geen gesloten Vlaanderen waar verschillende minderheden gediscrimineerd worden, maar een open Vlaanderen waar iedereen zich in thuisvoelt. |
Ik ken hun houding over de vakbonden maar al te goed. :wink:
Vandaar dat ik deze poll met 'neen' heb beantwoord. |
Fribre,
Met wie zou jij dan wel in de regering willen stappen, want als je Vlaanderen net zoals ik trouwens hoog in het vaandel draagt, dan lijkt het mij toch onmogelijk om een coalitie te vormen met SPA-Spirit. Graag had ik toch jouw mening verkregen hierover |
Citaat:
Twee problemen met SP.A: - SPIRIT :twisted: - Hun populistische toer da ze de laatste 4 jaar zijn ingeslagen (onder leiding van Steve Stevaert) Maar uiteindelijk beslist de kiezer he. :wink: |
Bedankt Fribre,
da's eigenlijk een beetje wat ik wou horen. Inderdaad, we zullen wel zien, maar 1 ding staat als een paal boven water, het zal niet gemakkelijk worden om de juiste regeringspartner te vinden, dus de kiezer stat voor een moeilijke beslissing |
Wat mij opvalt, de VLD wordt zelfs niet meer genoemd als mogelijke coalitiepartner. 8O :lol:
|
Citaat:
1 ding staat vast, klappen zullen ze zeker krijgen |
PRO!
|
Nooit.
Het is al erg genoeg dat de N-VA bij de CD&V is gegaan... |
Ik sta ook niet te springen om een coalitie met het blok, maar zou het niet a priori uitsluiten. Alles zal afhangen van de kiesresultaten en het is gevaarlijk het vel van de beer te verkopen alvorens hij geschoten is. De veelkleurige weg van Antwerpen opgaan zie ik niet zitten, coalitie met VLD indien mogelijk wel.
|
Zowel op federaal als op Vlaams niveau ben ik tegen.
Op gemeentelijk vlak vind ik wel dat een coalitie met het VB mogelijk moet zijn. |
Een regering met het Blok moet zeker en vast kunnen. Al hoop ik ergens dat dat niet gebeurt, aangezien dat wel eens heel goed het Blok van de kaart zou kunnen vegen. En zonder het Blok in de oppositie als zweeppartij, wie gaat de regering dan nog doen omkijken over haar schouder?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb ja gestemd omwille van twee redenen:
1) Dan moet het Blok eens laten zien wat ze waard is als beleidspartij. En dat zie ik enkel in haar nadeel uitdraaien. 2) Na al dat gekap op Paars, wil ik niet gaan doen alsof we goeie vriendjes zijn. Noch met VLD noch met SPa. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be