Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Belgische burgeroorlog (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98046)

Boadicea 15 november 2007 21:04

De Belgische burgeroorlog

Gaat die er komen? Is die al bezig? Zal er veel bloed vloeien? Leidt het tot onafhankelijkheid voor beide landsdelen?

Is het raadzaam dat er wapens opgenomen gaan worden, gezien onze politiek de knoop niet vredelievend kan oplossen? Moeten de burgers in actie komen?

Heeft het als Vlaming nog zin om langer wetten te respecteren, die jou niet respecteren?

Geef jouw mening: is een burgeroorlog een goed idee?

Heftruck 15 november 2007 21:07

Tsja, ooit (zo'n 20 jaar geleden) vroeg een Amerikaan mijn vader of het wel veilig was om naar België te komen, gezien de burgeroorlog die er gaande was.

Heftruck 15 november 2007 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3075161)
Heeft het als Vlaming nog zin om langer wetten te respecteren, die jou niet respecteren?

Wetten respecteren *nooit* hun "onderdanen".

Boadicea 15 november 2007 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3075170)
Tsja, ooit (zo'n 20 jaar geleden) vroeg een Amerikaan mijn vader of het wel veilig was om naar België te komen, gezien de burgeroorlog die er gaande was.

:rofl: onze reputatie in het buitenland zal het dan al zeker niet schenden.;-)

Boadicea 15 november 2007 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3075171)
Wetten respecteren *nooit* hun "onderdanen".

Weet ik. Daarom vraag ik me af of onderdanen ze ook dienen te respecteren, zolang ze elkaar respecteren.

Derk de Tweede 15 november 2007 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3075161)
Gaat die er komen? Is die al bezig? Zal er veel bloed vloeien? Leidt het tot onafhankelijkheid voor beide landsdelen?

Is het raadzaam dat er wapens opgenomen gaan worden, gezien onze politiek de knoop niet vredelievend kan oplossen? Moeten de burgers in actie komen?

Geef jouw mening: is een burgeroorlog een goed idee?

Een gewapende burgeroolog zal er niet komen, een staatsgreep van het Belgische (lees Waalse) leger met hulp van Frankrijk is wel een optie.

The Paulus Experience 15 november 2007 21:10

en hoe zien we dat dan?
Vlamingen versus Walen?
Belgicistische Vlamingen vs. Flaminganten?
Belg. Vlamingen vs. Flaminganten vs Walen vs rattachisten?

Heftruck 15 november 2007 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3075172)
:rofl: onze reputatie in het buitenland zal het dan al zeker niet schenden.;-)

Ach, in het buitenland leeft de perceptie dat "de extremistische Vlamingen de legitieme rechten van de Franstalige minderheid in Vlaanderen wil ontnemen". Wat is er dan nog aan reputatie te schenden?

ancapa 15 november 2007 21:11

zolang er gepraat en gediscuteerd wordt is er geen vuiltje aan de lucht...

Boadicea 15 november 2007 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3075177)
Een gewapende burgeroolog zal er niet komen, een staatsgreep van het Belgische (lees Waalse) leger met hulp van Frankrijk is wel een optie.

Ik denk eerder dat Frankrijk Wallonië dan wel zal annexeren na bewezen diensten en met Vlaanderen geen bal vooruit zal zijn.

Heftruck 15 november 2007 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3075177)

Dat staat de EU-top nooit toe.

Boadicea 15 november 2007 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 3075179)
en hoe zien we dat dan?
Vlamingen versus Walen?
Belgicistische Vlamingen vs. Flaminganten?
Belg. Vlamingen vs. Flaminganten vs Walen vs rattachisten?

Zoiets ja. Er vrolijk op los bashen.:-D

Boadicea 15 november 2007 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3075180)
Ach, in het buitenland leeft de perceptie dat "de extremistische Vlamingen de legitieme rechten van de Franstalige minderheid in Vlaanderen wil ontnemen". Wat is er dan nog aan reputatie te schenden?

Ocharme, ik krijg al de indruk dat de Walen weer eens serieus aan het overdrijven zijn. Straks krijgt ge er nog compassie mee.:cry:

Ovidius 15 november 2007 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3075170)

Die Amerikanen toch...

Heftruck 15 november 2007 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3075191)
Ocharme, ik krijg al de indruk dat de Walen weer eens serieus aan het overdrijven zijn. Straks krijgt ge er nog compassie mee.:cry:

Onderschat de invloed van de Franstalige pers (Frankrijk!) op Europees niveau niet. Bovendien is het Belgisch systeem voor buitenlanders te onbegrijpelijk om te snappen wat er gaande is, blijkbaar. ;-)

Zwartengeel 15 november 2007 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3075192)
Die Amerikanen toch...

Lach niet. Ten tijde van de Voerenkwestie waren het niet alleen Amerikanen die dat dachten. Toen ze in het buitenland die beelden op TV zagen, waren velen werkelijk in de waan dat het hele land één groot slagveld geworden was.

Boadicea 15 november 2007 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3075198)
Onderschat de invloed van de Franstalige pers (Frankrijk!) op Europees niveau niet. Bovendien is het Belgisch systeem voor buitenlanders te onbegrijpelijk om te snappen wat er gaande is, blijkbaar. ;-)

Enfin, zolang Bush zijn troepen niet naar hier stuurt of er hier plots geen blauwhelmen opduiken, zal het wel meevallen, geloof ik.

Daarnaast: de verbale oorlog is volgens mij wel al langer bezig. We moeten toch weinig "sense" maken voor buitenlanders. Zo een klein land, twee groepen die kat en hond zijn en nog blijft het samen.

Boadicea 15 november 2007 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3075202)
Lach niet. Ten tijde van de Voerenkwestie waren het niet alleen Amerikanen die dat dachten. Toen ze in het buitenland die beelden op TV zagen, waren velen werkelijk in de waan dat het hele land één groot slagveld geworden was.

Met die beelden van 11 september en die te deum van daarstraks, zou ik het ook gaan geloven, als ik geen Nederlands kon en ergens aan de andere kant van de wereld zou wonen.

The Paulus Experience 15 november 2007 21:21

Fabiola vs. haar kaspel!

Everytime 15 november 2007 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3075185)
Zoiets ja. Er vrolijk op los bashen.:-D

Dat zal nooit gebeuren aangezien het al nu niet gebeurt. De kloof wordt elke dag groter tussen de Franstaligen en de Vlamingen, Franstaligen blijven onder Franstaligen, Vlamingen blijven onder Vlamingen. We kennen elkaar niet meer en we zoeken ook geen contacten meer met de andere gemeenschap. Sommigen kunnen dat betreuren maar op een andere kant zijn er op die manier geen mogelijke conflicten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be