![]() |
Welke partij na CD&V en N-VA (Vlaams Kartel) is voor jullie het beste alternatief? Maw welke partij/kartel is je tweede keus na het Vlaams kartel?
|
Als mij de vraag werd gesteld. Wat is het alternatief voor je als je geen CD&V stemt. Toen zei ik: N-VA.
Nu zou ik het begot niet weten. |
Ik ga hier nog niet onmiddelijk op antwoorden, ik ga er eerst nog eens goed over nadenken.
|
Ik moet eerlijk toegeven dat ik blanco of liefst van al niet zou stemmen.
Niet echt het ideale voorbeeld... |
Blok, puur uit protest. Mocht Vivant solo gegaan zijn, zag ik mezelf daar ook nog wel op stemmen.
|
Citaat:
|
Ik zou een europese groen!e stem overwegen als ze niet toegeven aan die schijnheilige Stevaert. Maar nu Frieda - mijn idool :wink: - voor Europa gaat, kan ik niet anders dan N-VA stemmen voor Europa + het feit dat de Groen!e wsl alsnog bij Steve aan de deur zullen kloppen... :cry:
|
Als het Blok en Groen! hun beide (weliswaar verschillende :wink: ) migrantenzever laten vallen, dan zie ik me wel op één van de twee stemmen, maar nooit op paars :lol: .
|
Indien de Vlaams kartel er niet zou zijn, zijn er twee scenario's mogelijk:
-Een bipolair politiek landschap met enerzijds een conservatief blok en aan de andere een progressief-liberaal. -een klassiek drie-partijenlandschap met in het midden een andere volkspartij dan een Christelijke, aan de linkerkant een stel verwaterde pseudo-progressievelingen en rechts wat gefrustreerde reactionairen. In beide gevallen zou ik voor een degelijke en principiële kleine partij stemmen met een programma waar ik mij best wel in kan vinden. Dat mag Vlaams-nationalistisch, neo-neo-liberaal of ChristenUnie-ideeëngoed zijn, zolang het maar gekruid is met rationele argumenten. Nu N-VA en Vivant echter niet meer zelfstandig zijn (klote-kiessysteem) zou ik voor Groen! gaan. |
Bij federale verkiezingen zou ik waarschijnlijk Vlaams Blok stemmen. Bij Vlaamse verkiezingen LSP. Anderzijds zou ik wel willen stemmen op Boudewijn Bouckaert, voorzitter OVV en Nova Civitas, één van de weinig overtuigde blauwe Vlamingen... maar een stem op VLD... nee dat zou ik niet over m'n hart kunnen krijgen.
|
Daar ik naast flamingant ook communist ben, de LSP. Naar het schijnt komen die in Antwerpen niet op voor de vlaamse verkiezingen, dus komt dat goed uit: kan ik zowel lsp als n-va stemmen :wink:
|
Ik weiger op de traditionele partijen of het Vlaams Blok te stemmen, dus voor mij zou het Groen! zijn. Zolang ze onafhankelijk blijven, natuurlijk.
|
Citaat:
|
Ik zou echt niet weten op wie ik zou stemmen als N-VA/CD&V niet tot de mogelijkheden behoren: VLD?
|
Na lang nadenken weet ik nog altijd niet op welke partij ik zou kunnen stemmen indien zowel de N-VA als de CD&V er niet zouden zijn.
|
Als het liberaal Appel of VIVANT alleen zou opkomen, zou het dat worden ( ondanks dat ik een overtuigd christen-democraat ben, zou ik dan liberaal stemmen )
En moest ook het LA in kartel gaan. Dan zou ik ( na lang overwegen ) op VLD-VIVANT stemmen en zoeken naar een ncd of vivant kandidaat. Thomas |
Citaat:
|
Het Blok, omdat het de enige zijn die de grootste problemen zouden aanpakken.
De rest is 1 pot nat. |
VLD - Vivant
CD&V - N-VA SPa - Spirit Blanco Groen! Vlaams Blok Citaat:
|
Vlaams Blok
Zie mij niet op de hypocrieten van de vld stemmen en links helemaal niet.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be