Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Topdebat op de VUB over religie met o.a. Yves Desmet, Gerolf Annemans, Bruno Tobback (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98052)

Politicsbeforum 15 november 2007 23:05

Topdebat op de VUB over religie met o.a. Yves Desmet, Gerolf Annemans, Bruno Tobback

Beste forumleden,

Op woensdag 21 november is er een debatavond op de VUB campus. Indien je 1 debat wil meemaken in de komende weken, kies dan zeker dit!

Het zal gaan over de multireligieuze samenleving: de brandend actuele hoofddoekendiscussie, de bouwstop van nieuwe moskeeën, de vraag naar halal en kosjer eten in de universiteitsrestaurants, de affaire Janssens-De Wever over de excuses aan de Joodse gemeenschap, de staatsfinanciering van godsdiensten en nog heel wat andere boeiende onderwerpen. Na het debat zijn vragen vanuit het publiek aan de politici mogelijk!

Het debat zal gemodereerd worden door Yves Desmet van De Morgen en de aanwezige politici zijn minister Bruno Tobback (SP-A), Gerolf Annemans (Vlaams Belang), Tinne Van der Straeten (Groen!), Sven Gatz (Open VLD), Wouter Beke (CD&V), Mimount Bousakla (Lijst Dedecker).

Het gaat door in aula Q.B om 20u en de inkom is gratis!

Allen daarheen!

Knuppel 15 november 2007 23:38

Yves Desmet moderator?

Neen, dank je.
Ik wil mijn eten graag binnenhouden.

discuz 15 november 2007 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politicsbeforum (Bericht 3075380)
Beste forumleden,

Op woensdag 21 november is er een debatavond op de VUB campus. Indien je 1 debat wil meemaken in de komende weken, kies dan zeker dit!

Het zal gaan over de multireligieuze samenleving: de brandend actuele hoofddoekendiscussie, de bouwstop van nieuwe moskeeën, de vraag naar halal en kosjer eten in de universiteitsrestaurants, de affaire Janssens-De Wever over de excuses aan de Joodse gemeenschap, de staatsfinanciering van godsdiensten en nog heel wat andere boeiende onderwerpen. Na het debat zijn vragen vanuit het publiek aan de politici mogelijk!

Het debat zal gemodereerd worden door Yves Desmet van De Morgen en de aanwezige politici zijn minister Bruno Tobback (SP-A), Gerolf Annemans (Vlaams Belang), Tinne Van der Straeten (Groen!), Sven Gatz (Open VLD), Wouter Beke (CD&V), Mimount Bousakla (Lijst Dedecker).

Het gaat door in aula Q.B om 20u en de inkom is gratis!

Allen daarheen!

Als ik je nick en je aantal posts zie ben ik geneigd te denken dat je een van de organisatoren bent. Een die mee is met zijn tijd en gebruik maakt van de nieuwe media.

Hang woensdag dan eens een recorder aan de mengtafel en zet het mp3-tje online na afloop. Dan kunnen de mensen die een excuus hebben om niet te gaan er achteraf nog van genieten.

Knuppel 16 november 2007 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 3075550)
Al was hij geruis. Het gaat erom wat de panelleden zeggen.

Ze moeten ook nog de kans krijgen om iets te zeggen, hé? ;-)

andev 16 november 2007 02:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 3075542)
Euh, organisator, als het debat van het niveau is van de posts hierboven, laat dan maar.

Je zou bijna denken dat sommigen niet willen dat er over die problemen gepraat wordt en dus vlug de boel willen verzuipen in oeverloos dom gedoe...
Met Yves Desmet zit de kans er ook in dat het debat onderbroken zal worden bij elke zin die niet in zijn kraam past. We weten wat hij over het onderwerp denkt...
Misschien kan hij Tom Barman vragen voor achtergrondmuziek...

Jazeker 16 november 2007 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 3075433)
Hang woensdag dan eens een recorder aan de mengtafel en zet het mp3-tje online na afloop. Dan kunnen de mensen die een excuus hebben om niet te gaan er achteraf nog van genieten.

Ik steun deze vraag ;-)

godisanidiot 16 november 2007 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politicsbeforum (Bericht 3075380)
Yves Desmet van De Morgen en de aanwezige politici zijn minister Bruno Tobback (SP-A), Gerolf Annemans (Vlaams Belang), Tinne Van der Straeten (Groen!), Sven Gatz (Open VLD), Wouter Beke (CD&V), Mimount Bousakla (Lijst Dedecker).

Yves Desmet? Modereren? :lol:

godisanidiot 16 november 2007 19:38

Dat ze Ayaan Hirsi Ali eens naar hier halen om te spreken over religie dan kom ik wel ;)

Den Ardennees 16 november 2007 19:54

Als we daarna Yves Desmet mogen afmotten kom ik af.

Hashiwokakero 16 november 2007 23:37

Hebben ze in deze draad de schaar gezet of vergis ik mij nu?:|

Jazeker 17 november 2007 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3077787)
Hebben ze in deze draad de schaar gezet of vergis ik mij nu?:|

Je vergist je niet.

;-)

Jazeker 17 november 2007 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3077208)
Als we daarna Yves Desmet mogen afmotten kom ik af.

Leggen we bussen in dan? Zou best druk kunnen worden...

born2bewild 17 november 2007 00:33

diene desmet zal wel met een SUV of een Hummer bollen. oppassen dus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be