![]() |
waarom moet alles verrekend worden met de belastingen??
iemand met een laag inkomen of werkloos en een redelijke kinderlast heeft geen nut aan bijkomende aftrekposten er zijn er nu al voor levensverzekeringen,leningslasten voor aankoop eigen woning,energiebesparende werken aan de woning en alle geven die belastingsvoordeel de belastingsaftrekken zijn vooral van belang voor wie veel verdiend |
Eddy Devliegere,
Citaat:
Het zijn dan ook vooral de mensen die veel bijdragen aan de balastingen die een deel kunen aftrekken. Een werkloze bijvoorbeeld die totaal niets bijdraagt aan de belastingen kan uiteraard ook niets aftrekken. Misschien is dit systeem niet voor 100% in orde maar het lijkt mij toch het meest realistische. |
Citaat:
Ik kan voor een stuk inkomen in wat je zegt. Ik heb daarom in de regering een maatregel voorgesteld die in het bijzonder gericht is op mensen die aan het werk zijn met zeer lage lonen. Het komt er op neer dat de persoonlijke bijdragen die deze mensen hoe dan ook moeten betalen (voor de sociale zekerheid) verminderd zullen worden, zodat ze meer overhouden in hun portemonnee. Deze maatregel is belangrijk voor mensen die voor het overige maar weinig belastingen betalen, en dus misschien niet zoveel voordeel hebben aan belastingsaftrekken. Deze maatregel zal ingaan in de herst. Je vindt technische uitleg daarover op www.vandenbroucke.com; kijk onder de rubriek "nieuws" naar de beslissingen van Gembloux (werkbonus), of zoek in de zoekfunctie naar "werkbonus". Frank |
Wat is een zeer laag loon?
680 eu/maand netto, of 1600 per maand brutto, waar je na alle taksen rechtstreeks en onrechtstreeks toch nog eens 55% op hebt afgedragen? Op de overschot, daar betaal je nog eens BTW mee. Nope, een doekje voor het bloeden, zand in de ogen strooien.Alle beloftes en gratis filosofien die paars heeft verkondigt. Durft enige politicus vertellen wat hij/zij effectief bij elkaar krijgt per maand. Uit alle bronnen? Ik durf mijn loonfiche zo laten zien.De belastingsdienst weet toch beter dan ikzelf hoeveel ik mag afdragen. |
Als je te weinig verdient moet je gewoon stoppen met werken, uw naam veranderen en aankloppen bij het OCMW.
Het bedrijf waar ik werk zoekt regelmatig productie-personeel. En geloof me of niet maar vele allochtonen zeggen rechtuit niet te willen beginnen omdat ze meer verdienen met NIET te werken. Een greep uit de lijst met redenen die ze gebruiken: Waarom moet ik werken, ik krijg meer door thuis te blijven... Ik wil wel, maar als ze een werk laten doen dat ik niet leuk vind, doe ik het niet... Ik wordt nogal vlug agressief als mij iets niet aanstaat... Ik wil wel werken, maar niet alle dagen... Dit alles kan bewezen worden dmv. een lijst met namen en hun respectieveljike uitleg. Maar als ik die publiceer ben ik weer de racist, zeker? En als ze dan bij hun sollicitatie hun BMW 5- of zelfs 7-serie naast uw klein gezinswagentje parkeren en staan te grijnzen in je gezicht. Wel, dat roept wraakgevoelens op, meneer. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be