![]() |
BHV terug onderhandelen?
GVA.BE:
"Om het vertrouwen tussen de gemeenschappen te herstellen, vragen de vier Franstalige partijen aan de Vlamingen een onderhandelde oplossing uit te werken voor Brussel-Halle-Vilvoorde. Die moet de unilaterale splitsing van de kieskring dan ongedaan maken. MR, cdH, PS en Ecolo vragen de Vlamingen ook hun numerieke meerderheid niet meer op te leggen aan de Franstaligen. De vier Franstalige partijen staken vrijdagavond in het parlement van de Franse gemeenschap de koppen bij elkaar. Zij formuleren dus samen voorwaarden om de regeringsonderhandelingen opnieuw op te starten. Naast de hierboven vermelde eisen, willen de Franstaligen ook een oplossing voor de niet-benoeming van de drie Franstalige burgemeesters uit de Vlaamse rand. Die oplossing moet deel uitmaken van een pakket maatregelen die met de rand te maken hebben." kort en bondig...: NON! |
Citaat:
De grondwetsovertredingen volgens elkaar in steeds sneller tempo op dankzij 'democraten' zoals De Gucht en De Croo. |
tarara
de grondwet terug onderhandelen. Dat wel. |
Citaat:
|
De grondwet wordt weer behandeld als strontwet.
Ik kan er gewoon niet bij dat zulke dingen blijven goedgepraat worden door sommigen. |
De franstaligen hebben het nog steeds niet begrepen. Ze hebben 150 dagen de tijd gehad voor een onderhandelde oplossing voor BHV. De burgemeesters hebben weldegelijk de wet overtreden. Wat denken deze politici dat ze zijn ? Het Herrenvolk ?
|
Als ze blijven EISEN, gaan ze van een kale kermis thuiskomen. De laatste keren dat ze eisten, hebben ze een slag in het gelaat gekregen. Willen ze er nog? Dat zijn massochisten zeker? 8O
|
Allez, tot daar de politieke moed.
|
Citaat:
- Enkel de laatste dagen is Leterme echt met scenario's voor die splitsing afgekomen. Dus hadden ze maar enkele dagen. MAAR: - De Vlaamse eisen zijn al 8 jaar genoegzaam bekend, en Leterme heeft de verkiezingen gewonnen door de belofte om de Vlaamse eisen te willen bekomen. Hoe komt het dat ze in het zuiden daar zich niks van aantrekken? Waarom hebben ze geen tegeneisen geformuleerd? Wat hebben ze daar tegen méér bevoegdheden voor de deelstaten, dus ook voor zichzelf? Ze hebben 8 jaar gehad om te bedenken wat er uiteindelijk kon gebeuren, maar ze namen het niet serieus, en duidelijk nog niet helemaal. We zullen zien hoe ver ze komen met hun struisvogelpolitiek. |
Knuppel stelde :
Citaat:
Citaat:
Weet je wat dit politiek bakbeest zijn eerst job was, op de leefttijd van 25 (twee, vijf) jaar : docent aan de Université Libre de Broeksele; en français évidemment ... Vandaar mijn vraag : "Is 'zoiets' nu Vlaming of francophoon". Beste Groeten. Naschrift. Noteer dat hij in elk geval aan de "Ziekte van Hansje1" lijdt; ... de ziekte van hansje1 is een synoniem voor franskiljonisme. |
Ik twijfel er niet wat De Croo is, hoor!
Hoe kan dat nu met iemand die meteen zijn biezen zou pakken naar de mooie Waalse mijnstreken mocht Vlaanderen niet langer Belziek zijn? Ik zou zeggen: Si vous voulez �* la Walloni, allez �* la Walloni! Het aan hun laars lappen van de grondwet vind ik echter te ver gaan. |
Citaat:
splitsing van BHV kan op deze manier nog een tijdje duren en met een onderhandelde oplossing komt het er sneller. De 3 "burgervaders" blijven rustig zitten waar ze zijn... tenzij er onderhandelt word... op dit moment is het 0-2 voor vlamingen-walen. Niet dat het mooi is, maar ik vrees dat de vlamingen het best eens gaan praten met de walen, al was het maar om te zien of ze wat te vertellen hebben. |
[quote=Sante;3077543
Niet dat het mooi is, maar ik vrees dat de vlamingen het best eens gaan praten met de walen, al was het maar om te zien of ze wat te vertellen hebben.[/quote] welke prijs willen ze hiervoor betalen ? Alles in België hheft zoals zij redeneerden toch een prijs ; wel wat willen ze betalen voor het heronderhandelen over BHV ? |
Citaat:
|
Citaat:
We kunnen dan verdere eisen stellen voor een verdere opdeling van het land in ruil voor een "overgangsperiode" voor deze 2 problemen of ronduit Nee zeggen. Maar praten zou in elk geval mogen, al was het maar om te weten wat zij in gedachten hebben. |
Citaat:
|
Denken die Waalse partijvoorzitters nu echt dat wat zij hier gezamenlijk voorstellen, ook maar enige kans maakt?
Vinden zij dat nu echt realistisch? Blijkbaar dus wel. Maar even blijkbaar zijn we dan linea rekta naar het separatisme aan het schuiven. Want daar kan echt onmogelijk een kompromis uitkomen. Suggestie aan de moderatoren: begin al maar een nieuw onderdeel in het forum, naast de "verkiezingen juni 2007" moet er een rubriek "verkiezingen januari 2008" komen. De Vlaams gezinde partijen mogen beginnen met zich voor te bereiden met plannen voor boedelscheidingen. |
En neen. Ze geven nog altijd niks.
Ze eisen wel nog precies hetzelfde wat ze altijd al eisten. |
Citaat:
|
Waanzin zeg! die nummerieke meerderheid zit hen blijkbaar erg hoog.
Splitten dan maar, dan is dat probleem ook voor hen opgelost. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be