Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hij komt, hij komt echt, die superstorm: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98110)

Derk de Tweede 16 november 2007 22:34

Hij komt, hij komt echt, die superstorm:

'Superstorm komt echt'
Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2007 @ 20:52

De eerder door de Britse weerkundige Piers Corbyn voorspelde orkaan, eind deze maand, lijkt er toch echt te komen. De collega van Corbyn, de Fin Magnus Hagelstam van Weather Action, laat in een update zien dat het bijna 90 procent zeker is dat heel west Nederland in de gevarenzone ligt. Hetzelfde geldt voor Groot-Brittannië, Denemarken en Noord-West Duitsland. Als de storm over zal trekken, kunnen er windstoten van ruim 200km/u voorkomen met uitschieters tot 320 km/u. De orkaan zou in twee vlagen over de Lage Landen trekken. De oranje en de rode zone.

Volgens Corbyn zullen de dijken op zaterdag 24 november rond 16:30 uur (15:30 GMT) in Zuid-Engeland doorbreken8O . Dan zou het Noordzeewater zo ver opgestuwd zijn dat daardoor de dijken en duinen het niet meer kunnen houden. Corbyn legt het Nederlandse volk uit dat zijn voorspellingen door Jan en alleman nogal overdreven zijn. Maar, zegt hij, de timing en piekwinden waren wel correct gespeld.

Snel mijn koffers pakken en op naar de Ardennen.

Bovenbuur 16 november 2007 22:43

Ja, het is verkeerd uitgelegd, maar deze keer gaan jullie toch echt allemaal dood. Enfin, ik durf er wel een biertje op te zetten dat we nog droog kunnen zitten bij de Baarlemeeting de dag erna. (Mocht ik verliezen, dan komt het bier toch gratis voorbijdrijven in de chaos.)

Jazeker 16 november 2007 22:46

Ik woon op de vierde verdieping. Lekker puh...

Derk de Tweede 16 november 2007 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3077623)

Alle funderingen zullen door de golven weggebeukt worden, ik kan je aanraden om eveneens naar de Ardennen te vluchten.
Kunnen we de lokale bevolking ook wat taal :roll: en cultuur bijbrengen.

Raven 16 november 2007 22:53

Ale, ik zit op't juiste moment in parijs dan :D.

Maar ik zou het Franse volk eveneens die storm toewensen hoor... al dat spoor-schorem dat te lui is om te werken

Heftruck 16 november 2007 22:54

Dat waait wel over.

forumspook 16 november 2007 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3077635)
Alle funderingen zullen door de golven weggebeukt worden, ik kan je aanraden om eveneens naar de Ardennen te vluchten.
Kunnen we de lokale bevolking ook wat taal :roll: en cultuur bijbrengen.

Daar dacht ik nu ook aan: indien Vlaanderen onder water komt te staan, dan trekken de Vlamingen toch gewoon met z'n allen naar Wallonië.:-) En dan moeten ze daar verregaande faciliteiten eisen. Zoniet breken ze het kot af!:-D

Derk de Tweede 16 november 2007 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 3077648)
Ale, ik zit op't juiste moment in parijs dan :D.

Maar ik zou het Franse volk eveneens die storm toewensen hoor... al dat spoor-schorem dat te lui is om te werken

Ken jij dan een Fransoos die wel werkt....? :roll:

Den Ardennees 16 november 2007 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3077623)

alle Nederlanders die straks dakloos zijn hebben dus een adres waar ze terechtkunnen8-)

Derk de Tweede 16 november 2007 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3077672)
alle Nederlanders die straks dakloos zijn hebben dus een adres waar ze terechtkunnen8-)

Dat wordt dus een Eéndaagse Veldtocht....

Daimanta 16 november 2007 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3077652)
Dat waait wel over.

Inderdaad ja :lol:

Derk de Tweede 16 november 2007 23:13

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck
Dat waait wel over.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3077693)
Inderdaad ja :lol:

Dat kunt U nou wel zo zeggen, maar heeft U daar ook keiharde bewijzen voor? :roll:
Uit betrouwbare bronnen heb ik namelijk vernomen dat de Nederlandse Koninklijke familie een bezoek zal gaan brengen aan prins Filip.

Ke Nan 17 november 2007 09:13

Sinterklaas komt op 24 november dit jaar?

Ovidius 17 november 2007 10:42

Citaat:

Dat waait wel over.

Hopelijk zonder teveel water door de Schelde te duwen want anders heb ik natte voeten.

Jazeker 17 november 2007 13:47

Citaat:

Dat waait wel over.

:lol:

BigF 17 november 2007 16:07

Yahoo Weather (er draait hier ne widget op Yahoo Weather, vandaar) voorspelt nochtans rustig herfstweer voor volgend weekend.

Bovenbuur 17 november 2007 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3078955)
Yahoo Weather (er draait hier ne widget op Yahoo Weather, vandaar) voorspelt nochtans rustig herfstweer voor volgend weekend.

Het KNMI en alle andere weerdiensten ook...

Het zou trouwens wel barslecht uitkomen de 24ste, dan zit ik eens niet veilig in Eindhoven...

Groentje-18 17 november 2007 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 3079250)
Het KNMI en alle andere weerdiensten ook...

Het zou trouwens wel barslecht uitkomen de 24ste, dan zit ik eens niet veilig in Eindhoven...

Ik wou net vragen op welk verdiep jij woonde, bovenbuur. ;)

Stardust 17 november 2007 17:30

Sounds like fun...

Jazeker 17 november 2007 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3078955)

Heddegij-jook-dieneyahoowidgetmachinedinges? (vroeger onder de naam konfabulator)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be