Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Reynders hypocriet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98111)

Knuppel 16 november 2007 23:09

Reynders hypocriet?

Citaat:

Ik betreur nooit de beslissingen van de koning, toch niet als jullie erbij zijn", luidde het tegenover de pers.
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt1

Wat zou Reynders met deze uitspraak bedoeld hebben?

Hallebarde 16 november 2007 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3077698)

Als het ooit tóch tot een oranjeblauwe coalitie komt, zal het een wreed hecht vriendenclubje zijn, da's duidelijk.

Knuppel 16 november 2007 23:21

De vraag is: wat zegt Reynders van de beslissingen van le roi als er geen pers bij is?

Hallebarde 16 november 2007 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3077734)
De vraag is: wat zegt Reynders van de beslissingen van le roi als er geen pers bij is?

Helemaal zeker zullen we 't nooit weten, want dan zouden we al in zijn persoonlijk gezelschap moet vertoeven, en daar hebben wij geen zin in.

Maar we kunnen ons voorstellen dat het een "j'en ai rien �* foutre" of iets van die strekking zal zijn.

Erg doorzichtig en opvallend, Reynders' frustratie omwille van zijn gemist premierschap.

Jong N-VA'er 16 november 2007 23:30

Reynders ziet de Koning enkel goed voor zijn gewin, allez...toch al het hem goed uitkomt.

Ambiorix1 16 november 2007 23:40

Ik weet dat de konink graag wel eens een sigaartje lust.
misschien heeft Reynders, de konink samen met Milquet betrapt?!
Ik denk dat we het in die sfeer moeten zoeken

Ambiorix1 16 november 2007 23:56

T'is daarom trouwens dat Milquet nog steeds boos is op Reynders.;-)

Eddy B 16 november 2007 23:56

Reynders spreekt over de politieke familie met de meeste zetels.

Dat die meeste zetels de MINSTE stemmen vertegenwoordigen zal hem blijkbaar worst wezen.

Waarom zou OP DAT VLAK wél het aantal/ de meerderheid mogen tellen?

Distel 17 november 2007 00:44

Citaat:

Reynders hypocriet?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiki
Didier J.L. Reynders (born August 6, 1958) is a Belgian politician

Ja dus.

Cynicus 17 november 2007 07:44

Voor mijn part mag Didier Reynders gerust premier worden op voorwaarde dat het een coalitie zou zijn van Vlaams Belang, MR, VLD, CD&V-NVA, en eventueel ook LDD. In een dergelijke regering, die dan ook meteen de laatste Belgische regering zou zijn, zou Didier Reynders dan gedurende 4 jaar zijn gloriejaren kunnen beleven, en 4 jaar is in de politiek toch niet niks.

Het Vlaams Belang, VLD, CD&V-NVA, LDD, en MR zouden in principe perfect een rechtse regering kunnen vormen. Zo’n rechtse regering kan dan een zeer streng vreemdelingenbeleid voeren, werk maken van een harde aanpak van de criminaliteit, het sociaal profitariaat bestrijden, de staatsschuld versneld afbouwen, op sociaal-economisch vlak een aantal noodzakelijke maatregelen treffen om onze economie nieuw leven in te blazen, enz. De aanpak van de communautaire problemen kan dan tijdelijk wat wachten. Een dergelijke regering biedt voor de MR een unieke kans om op federaal vlak eens zonder de PS en zonder de andere Waalse linkse partijen te regeren. Eigenlijk heeft MR er alle belang bij om het cordon sanitaire zo snel mogelijk te doorbreken ten einde zo op federaal vlak het PS-juk van zich af te werpen. In de Waalse gewestraad vormt de PS heden een linkse regering met CDH. De PS, Ecolo en CDH zouden uiteraard niet tevreden zijn dat op federaal vlak het Vlaams Belang in de regering zit en meer nog dat ze op de sociale zekerheid geen greep meer hebben. De PS, Ecolo en CDH zouden daardoor dan wel eens kunnen eisen dat de sociale zekerheid naar de gewesten zou worden overgedragen, een eis die dan perfect zou kunnen worden ingewilligd als de PS, Ecolo en CDH bereid zouden zijn een tweederde meerderheid te leveren om de regionalisering van de sociale zekerheid mogelijk te maken. Een zelfde redenering zou gelden voor het justitie- en vreemdelingenbeleid en voor alle andere bevoegdheden, ... totdat er uiteindelijk geen federale bevoegdheden meer zouden overblijven.

I amsterdam 17 november 2007 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde (Bericht 3077718)
Als het ooit tóch tot een oranjeblauwe coalitie komt, zal het een wreed hecht vriendenclubje zijn, da's duidelijk.

SM clubjes hebben ook een hechte band en kunnen lang voortbestaan.
Zo heeft ieder zijn/haar eigen geneugten.

Ovidius 17 november 2007 09:11

Citaat:

Dat hij zich niets aantrekt van wat de Koning hem zegt.

straatrue 17 november 2007 09:17

Citaat:

Hij weet waar & wanneer hij wat mag zeggen; niet zoals Leterme die niet eens weet wat hij moet zingen.

born2bewild 17 november 2007 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3078134)
Hij weet waar & wanneer hij wat mag zeggen; niet zoals Leterme die niet eens weet wat hij moet zingen.

dat was geweldig gedaan vond ik
met een simpele kwinkslag de tegenstrever total loss in staat van hysterie krijgen, een uppercut waar hij4 maand later nog niet van hersteld is.
MaxiMaal rendement, kijk dit bedoelen we nu met het verschil in efficientie tussen noord en zuid.

ik zie het reynders niet doen.

DIenS dandi imago creeert direct een gemis van je ne sais quoi...hij wil wel maar hij kan niet.
Het zal Best wel een leuke knul zijn daar niet van

straatrue 17 november 2007 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3078143)
dat was geweldig gedaan vond ik
met een simpele kwinkslag de tegenstrever total loss in staat van hysterie krijgen, een uppercut waar hij4 maand later nog niet van hersteld is.
MaxiMaal rendement, kijk dit bedoelen we nu met het verschil in efficientie tussen noord en zuid.

ik zie het reynders niet doen.

DIenS dandi imago creeert direct een gemis van je ne sais quoi...hij wil wel maar hij kan niet.
Het zal Best wel een leuke knul zijn daar niet van

Zeg je dat nu serieus of niet.

Ik vind in elk geval Deborsu die Leterme aan het zingen bracht een gewiekst journalist die de onder het masker van vermoorde onschuld en perfect NL politici heel makkelijk voetje kan lichten.
Respect

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be