![]() |
Een doorbraak noemen ze dat
Hupsakee, alweer wat nieuws: zie hieronder.
Mager beestje toch maar, vind ik. Vennootschapsbelasting is begot toch belangrijk om werk aan te trekken. Zou het bericht wel kloppen? Ze waren toch veel te boos om te onderhandelen? En er zijn nog zoveel andere punten ... knip en plak uit de standaard: ![]() zaterdag 17 november 2007 | Bron: BELGA 'Doorbraak in staatshervorming' BRUSSEL - Formateur Yves Leterme (CD&V) staat dicht bij een akkoord over een menu voor een staatshervorming, is in christendemocratische kringen te horen. Dat berichten De Tijd en L'Echo zaterdag. De Franstaligen verzetten zich niet meer tegen meer fiscale autonomie voor Vlaanderen in de personenbelasting. Vlaanderen zal wel geen kortingen op de vennootschapsbelasting kunnen geven. Formateur Yves Leterme heeft in stilte een doorbraak geforceerd over het menu voor een staatshervorming', zegt een CD&V'er. Alles blijft nog wel vaag geformuleerd in een nota van twee pagina's die Leterme heeft klaargestoomd, maar de Franstaligen hebben hun verzet tegen meer fiscale autonomie voor Vlaanderen laten varen. In concreto wil Vlaanderen bevoegd worden voor de woon- en gezinsfiscaliteit, met name voor de fiscale aftrekken voor hypothecaire kredieten en voor kinderen ten laste. Het botst niet langer op een 'non' van de Franstaligen. De Franstaligen blijven wel gekant tegen Vlaamse kortingen op de vennootschapsbelasting. BELGA |
Mager? Helemaal uitgemergeld en op sterven na dood is dat eerder.
Als resultaat van 160 dagen onderhandelen... oem te schrieëve! Duidelijk onder zijn zelfgelegde lat. |
Als dit het enige is dat ze op het menu gekregen hebben, dan zal het geen grote honger stillen. Zelfs geen kleine. Het is slechts een borrelnootje bij het aperitief. Moeten ze voor zoiets vier maanden onderhandelen?
Intussen weten we wel dat de onderhandelingen nooit hebben stilgelegen zoals ons aanvankelijk werd wijsgemaakt. |
Citaat:
Als er nu een borrelnootje gegeven wordt, kunnen ze toch zeggen "er is toch een staatshervorming, nietwaar?" Punt blijft dat BHV en die burgemeesters moet opgelost worden en het daar veel moeilijker ligt om een oplossing te vinden om het aanvaardbaar te laten klinken. |
Citaat:
Eén ding weet ik wel zeker, en dat is dat de CD&V héél goed weet dat 'het aanvaardbaar laten klinken' niet voldoende is om de eigen kiezers te paaien. |
"Vlaanderen zal wel geen kortingen op de vennootschapsbelasting kunnen geven."
meer bevoegdheden, maar alleen om de belastingen te verhogen. De VLD is weer alles uit de kast aan het halen. |
Alles waar men nu een akkoord over bereikt is een doorbraak.
Ik vind dit ook een mager beestje, hopelijk is dit maar een borrelhapje. |
Citaat:
Op termijn denkt men zo de grote massa te kunnen laten geloven dat de er een "grote staatshervorming" heeft plaatsgevonden. |
Citaat:
Ik wil op zijn minst een grondige staatshervorming in de richting van confederalisme. Onafhankelijkheid is uiteraard beter. Maar wat we hier zien is daarvan in de verste verte geen sprake. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het méér is dan dat, is het een bijzonder teleurstellend geval van kiezersbedrog. |
Uit Gazet van Antwerpen :
17/11 "Zelfs in Vlaanderen moet men de democratie respecteren" De MR-burgemeester van Linkebeek, Damien Thiery, die Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen weigerde te benoemen, zal zich opnieuw kandidaat stellen voor de burgemeesterssjerp. Dat bevestigde Thiery zaterdagavond. "Ik heb 'mijn grote meerderheid' verenigd, namelijk de leden van de meerderheid van de gemeenteraad en van het OCMW en ik heb hen om een vertrouwensstemming gevraagd. Tijdens die stemming was onze positie duidelijk: ik zal me opnieuw voordragen voor de post van te benoemen burgemeester", aldus Thiery. Volgens de man zal "dezelfde oefening" gemaakt worden in de gemeentes Kraainem en Wezembeek-Oppem. Ook daar werden de burgemeesters niet benoemd door minister Keulen. "Het gaat om een sterke en symbolische daad. Zelfs in Vlaanderen moet men de burgerrechten en de democratie respecteren", zo stelt de niet-benoemde burgemeester. "De mensen hebben voor mij gestemd en ik heb de federale wetten gerespecteerd die de overhand hebben op de decreten. Marino Keulen moet zijn positie herzien", besloot Thiery. Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen weigerde eerder de Franstalige burgemeesters van Kraainem, Linkebeek en Wezembeek-Oppem te benoemen wegens onregelmatigheden met de stemoproepingsbrieven. Hij heeft aan de gemeenteraden van deze drie faciliteitengemeenten in de Brusselse rand gevraagd om een andere meerderheidskandidaat voor te dragen. De burgemeester van Sint-Genesius-Rode, eveneens Franstalig, zal wel benoemd worden. Zouden Leterme & Co, met dergelijk soort logica tegenover zich, werkelijk in staat zijn om een "doorbraak" te realiseren die aanvaardbaar is voor Vlaanderen ?? |
De Franstaligen worden gewoon krankzinnig.
Ze zijn er nu eenmaal nooit aan gewend gemaakt dat de wetten ook voor hen gelden. Wat het respecteren van de democratie betreft is het van hetzelfde. Een van de enige keren in de Belgische geschiedenis dat het parlement doet waar het voor dient: bij meerderheid een ongrondwettelijk en discriminerend onding proberen weg te stemmen, voelen zij zich beledigd tot in hun haarwortels, en eisen ze niet alleen dat het resulaat van die stemming wordt ongedaan gemaakt, maar ook nog dat de meerderheid vrijwillig, en voor altijd, zijn democratisch recht afstaat. Compleet geschift zijn ze, die Franstalige Belgen. |
Citaat:
|
Zelfs in Vlaanderen moet men de burgerrechten en de democratie respecteren", zo stelt de niet-benoemde burgemeester. "De mensen hebben voor mij gestemd en ik heb de federale wetten gerespecteerd die de overhand hebben op de decreten. Marino Keulen moet zijn positie herzien"
De Vlamingen hebben de democratische meerderheid. Wil de FDF-burgemeester die ook inroepen als argument ? Franstalige politici ?? intellectuele losers ! |
Citaat:
|
Citaat:
men heeft een wind gelaten, en de stank verraadt een serieuze darminfektie. |
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98129 dat is een balonnetje om het lepeltje suiker te laten slikken!!!!!!:-o die twee broers komen waarschijnlijk beter overeen dan dat we alemaal denken:lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be