Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Franstaligen verlaten de Vlaamse rand! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98132)

Eddy B 17 november 2007 12:10

Franstaligen verlaten de Vlaamse rand!

Uit De Standaard:
Citaat:

'Franstaligen trekken weg uit faciliteitengemeenten'

BRUSSEL - Franstalige eigenaars van woonhuizen of appartementen in de faciliteitengemeenten overwegen hun vastgoed te verkopen sinds de communautaire problemen hun dagelijkse leven bemoeilijken. Anderzijds aarzelen kandidaat-kopers of -huurders sterk om zich in deze gemeenten te vestigen. Dat schrijft La Dernière Heure zaterdag.

Deze tendens slaat op de zes faciliteitengemeenten in de Brusselse rand, en vooral Sint-Genesius-Rode, Wezembeek-Oppem, Linkebeek en Kraainem, aldus de Franstalige krant die vastgoedagentschappen in deze gemeentes bevroeg.

'Het zijn niet enkel de Franstaligen die angst hebben om te komen wonen in een gemeente met faciliteiten. Alle buitenlanders zijn betrokken door de taalproblemen die hier bestaan', aldus een bediende van een vastgoedkantoor in Kraainem.

Volgens de vastgoedmakelaars veroorzaakt de politieke crisis die België sinds vijf maanden doormaakt tot een prijsdaling van vastgoed in de faciliteitengemeenten.

llc
YES!!

Knuppel 17 november 2007 12:13

Nog liever hun have en goed verlaten dan gewoon Nederlands als bestuurstaal te aanvaarden.

Straffen toebak.....

-=EXCALIBUR=- 17 november 2007 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3078402)
Uit De Standaard:

Ze zijn gewoon aan stemmingmakerij aan het doen. Misschien krijgen ze morgen zo dan toch nog wat extra volk naar Brussel.

Burkide 17 november 2007 12:17

Ah, goed nieuws voor de plaatselijke bevolking als de prijzen dalen, en slecht nieuws voor het rijkere FDF-volkje. 't Werd eens tijd...

En verder toont het alleen maar aan hoe slecht geïnformeerd de mensen zijn. Wat moeten ze vrezen? Zelfs de taalsituatie gaat niet veranderen met de splitsing van B-H-V (een mythe die ook langs Nederlandstalige kant leeft).

Knuppel 17 november 2007 12:18

Citaat:

Volgens de vastgoedmakelaars veroorzaakt de politieke crisis die België sinds vijf maanden doormaakt tot een prijsdaling van vastgoed in de faciliteitengemeenten.
Wat een bulshit!
De vastgoedprijzen rijzen al jaren de pan uit.
Dat kón niet blijven duren!

Laat de Franstaligen die zich net wensen aan te passen aan de wet in Vlaanderen maar hun boeltje verkopen. Liefst zo laag mogelijk zodat de minder begoeden uit eigen streek het kunnen kopen.

Ovidius 17 november 2007 12:25

Helaas blijven de prijzen nog altijd veel te hoog voor de modale Vlaming om daar iets te kopen. De prijzen zijn er zeer hoog mede vooruitgestuwd door het aantal inwijkelingen uit Europa die in Brussel werken.

Zeer spijtig want deze streek is erg mooi, een heuvelend landschap met veel groen. Ik wil daar direct terug gaan wonen. Huldenberg is mijn doel voor mijn pensioen.

stab 17 november 2007 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3078437)
Zeer spijtig want deze streek is erg mooi, een heuvelend landschap met veel groen. Ik wil daar direct terug gaan wonen. Huldenberg is mijn doel voor mijn pensioen.

Bijna zo duur als Overijse , Tervuren.

Ovidius 17 november 2007 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 3078496)
Bijna zo duur als Overijse , Tervuren.

Duurder mijn beste stab, duurder, Huldenberg is het Schilde van Brussel en Waver, maar o zo mooi. Mountain-bikers komen elke weekend massaal naar daar.

Knuppel 17 november 2007 13:33

Aan wie willen ze dan hun dure woonsten kwijt?
En waar denken ze in Vlaanderen nog onder de pannen te geraken mét behoud van hun dierbare eentaligheid?

Den Ardennees 17 november 2007 13:35

tja, als men zich weigert aan te passen, zit ik er niet mee in om te zeggen dat ik het niet erg vind dat ze vertrekken.

largo_w 17 november 2007 14:28

Yeah right...:D

Jan Meuleman 17 november 2007 14:30

We zullen ze missen die mannen die tweetalig zijn, zoals onderstaande op 7sur7.be

Citaat:

Daniel Edouard Reliaux de woluwémaisnonhein !

Citaat:

ik eveneens spreek ik 5 talen en zeer goed de vlaming, en ik ben niet de enige Belgische Franstalige die dat kan. Ik ben zeer eerbiedig van vlaams spreken in vlaanderen maar heerzie jouw berekeningen: er is 0,1% van vlamingen op de planeet, en 10% Franstaligen...en het Frans is een van de 2 officiële talen van de ONU (met Engels). Dus doordracht alvorens domheden (als is je in staat erover) te zeggen. Si qlq'1 désire la traduc° en Français, avec plaisir! J'écris �* un flamand frustré.

filosoof 17 november 2007 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3078402)
Uit De Standaard:

YES!!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3078413)
Nog liever hun have en goed verlaten dan gewoon Nederlands als bestuurstaal te aanvaarden.

Straffen toebak.....

"vreemdelingen" buitenpesten heet dat...:-P

Knuppel 17 november 2007 14:33

Citaat:

ik eveneens spreek ik 5 talen en zeer goed de vlaming, en ik ben niet de enige Belgische Franstalige die dat kan. Ik ben zeer eerbiedig van vlaams spreken in vlaanderen maar heerzie jouw berekeningen: er is 0,1% van vlamingen op de planeet, en 10% Franstaligen...en het Frans is een van de 2 officiële talen van de ONU (met Engels). Dus doordracht alvorens domheden (als is je in staat erover) te zeggen. Si qlq'1 désire la traduc° en Français, avec plaisir! J'écris �* un flamand frustré.
Ik zie vanalles, behalve eerbied voor het Nederlands. 8-)

filosoof 17 november 2007 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 3078738)
We zullen ze missen die mannen die tweetalig zijn, zoals onderstaande op 7sur7.be

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3078749)
Ik zie vanalles, behalve eerbied voor het Nederlands. 8-)

"Een Vlaming die "Bonjour" en "oui/non" kan zeggen noemt zich tweetalig.(deze week gelezen op een Nederlands forum:oops:)

Knuppel 17 november 2007 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3078742)
"vreemdelingen" buitenpesten heet dat...:-P

Je hebt de link met het VuilB erbij vergeten te vermelden, Filo.
Hoe kan d�*t nou? 8O

Burkide 17 november 2007 14:35

Citaat:

Het zou me sterk verbazen mochten er 600 miljoen Franstaligen blijken te zijn ;-) Ook vreemd dat die persoon om zijn gedrag met �*lle Franstaligen schijnt rekening te houden, maar voor de Vlaamse cijfers enkel de Nederlandstaligen in België meerekent.

Niet ernstig nemen dus ;-)

Knuppel 17 november 2007 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3078752)
"Een Vlaming die "Bonjour" en "oui/non" kan zeggen noemt zich tweetalig.(deze week gelezen op een Nederlands forum:oops:)

Maar enig commentaar op de vijftalige van hierboven heb je natúúrlijk niet.
Het is dan ook geen Vlaming, hé?:lol:

Knuppel 17 november 2007 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3078755)
Het zou me sterk verbazen mochten er 600 miljoen Franstaligen blijken te zijn ;-) Ook vreemd dat die persoon om zijn gedrag met �*lle Franstaligen schijnt rekening te houden, maar voor de Vlaamse cijfers enkel de Nederlandstaligen in België meerekent.

Niet ernstig nemen dus ;-)

Die knul bevestigt echter wél de mentaliteit van degenen die de Vlamingen al 177 jaar koloniseren. En dat moeten we wél ernstig beginnen te nemen.

filosoof 17 november 2007 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3078437)
Helaas blijven de prijzen nog altijd veel te hoog voor de modale Vlaming om daar iets te kopen. De prijzen zijn er zeer hoog mede vooruitgestuwd door het aantal inwijkelingen uit Europa die in Brussel werken.

Zeer hoog voor de modale Vlaming, de modale Waal en de modale Brusselaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be