Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   heb ik net een heleboel gewonnen of is dat spam? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98133)

PollyCorrect 17 november 2007 12:27

heb ik net een heleboel gewonnen of is dat spam?

Kreeg net een sms berichtje met "de eigenaar van nummer 0475/******* heeft 3000 euro, een iPod en CD's gewonnen. Gelieve zo snel mogelijk nr 09***** te bellen.

Wat is dit? commerciële nep?

Bovenbuur 17 november 2007 12:30

Waarschijnlijk. Als ik jou was zou ik het nummer in google invoeren en zien of er iets uitkomt.

Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord dat ze zoiets doen met de telefoon, maar als het in mijn mailbox zat zou ik het voor phishing of scam aanzien.

PollyCorrect 17 november 2007 12:32

Ja, zo'n 09-nummers zijn toch van die commerciële rotnummers waar ze een half uur erover doen om je te vertellen dat je een ballpoint hebt gewonnen, en dan kost dat 55C/30 seconden ? :evil:

-=EXCALIBUR=- 17 november 2007 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3078460)
Ja, zo'n 09-nummers zijn toch van die commerciële rotnummers waar ze een half uur erover doen om je te vertellen dat je een ballpoint hebt gewonnen, en dan kost dat 55C/30 seconden ? :evil:

09 is toch regio Gent? Tenzij het 090**** is.

Ik vind op Google de boodschap die jij hier gezet hebt niet weer.

PollyCorrect 17 november 2007 12:34

wel tering zeg dat ze je per telefoon gaan spammen, en dan springt zo'n men toch even op van hé heb ik 3000 pleuri gewonnen, wat leuk! :roll:

PollyCorrect 17 november 2007 12:36

0903***** nummer

-=EXCALIBUR=- 17 november 2007 12:46

Ofwel is het een nieuwe vorm van lokkerij want anders vind je er wel IETS op internet over weer wat nu niet het geval is :cry:
Ofwel heb je misschien echt geluk? :-D

Moeilijke keuze he :-)

PollyCorrect 17 november 2007 12:47

Zal ik eens proberen ze te bellen? Als ik een muziekje krijg dan hang ik op. Ik heb wel gisteren naar Chanel ge-smst, dus het is misschien mijn eigen fout, of een kans.

Tavek 17 november 2007 12:49

Bel met een payphone, ben je anoniem. Anders weten ze dat je er zo eentje bent die toehapt, en dan blijven ze je bestoken met smsen.

PollyCorrect 17 november 2007 12:50

als je #31# voor het nummer zet dan ben je ook onzichtbaar ;)

Ovidius 17 november 2007 12:51

Ik zou daar niet op reageren, de kans bestaat dat je niet meer gerust gelaten wordt.

Men heeft hier al lang geleden tegen gewaarschuwd, SPAM op de GSM is geen fictie meer. Komt van over de grote plas die trukken. Walgelijk, je kan het zelfs niet blokkeren.

PollyCorrect 17 november 2007 12:56

Nu in NL eindelijk die tering bel"""""spelletjes""""" op de TV verboden zijn beginnen ze hiermee? Volgens mij zit het luxemerk Chanel hierachter. Die heb ik gister een sms gestuurd. Ben nog nooit lastig gevallen per gsm :evil:

Bovenbuur 17 november 2007 13:00

Vooral het zinsdeel "zo snel mogelijk" wekt wel enig wantrouwen. Het bericht is onpersoonlijk, zelfs de datum hoeven ze niet in te vullen, en je wordt opgeroepen om snel te bellen voor je prijs vervalt. Het zou echt kunnen zijn, maar die kans acht ik klein.

circe 17 november 2007 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3078497)
Zal ik eens proberen ze te bellen? Als ik een muziekje krijg dan hang ik op. Ik heb wel gisteren naar Chanel ge-smst, dus het is misschien mijn eigen fout, of een kans.

NIET bellen!

Heb ooit zoiets gehoord dat indien je dat nummer draait je constant voor een en ander moet gaan betalen.

circe 17 november 2007 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3078497)

NIET bellen!

Heb ooit zoiets gehoord dat indien je dat nummer draait je constant voor een en ander moet gaan betalen.

PollyCorrect 17 november 2007 13:05

ok, ik bel niet. De lijn is trouwens toch bezet :P :(

Monocle 17 november 2007 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3078507)
als je #31# voor het nummer zet dan ben je ook onzichtbaar ;)

Dat helpt niet als je naar een commercieel nummer belt

Btw, http://www.lobika.be/hoax/index.htm heb je hier al op gekeken?

-=EXCALIBUR=- 17 november 2007 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3078562)
ok, ik bel niet. De lijn is trouwens toch bezet

:rofl:

Derk de Tweede 17 november 2007 14:35

Direct bellen.....
Is vast een geheime liefde die smachtend op je zit te wachten...:x

BigF 17 november 2007 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3078445)
Kreeg net een sms berichtje met "de eigenaar van nummer 0475/******* heeft 3000 euro, een iPod en CD's gewonnen. Gelieve zo snel mogelijk nr 09***** te bellen.

Wat is dit? commerciële nep?

Heb je de laatste tijd aan een wedstrijd meegedaan waar je per gsm ging verwittigd worden van eventuele winst?
Nee?

Dan zou ik dat nummer eerder niet dan wel bellen.
Veel eerder zelfs.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be