Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ziek worden en sterven of sterven van honger!!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98138)

Jantje 17 november 2007 15:12

Ziek worden en sterven of sterven van honger!!!!

Citaat:

Friet en brood zijn kankerverwekkers

Frieten, peperkoek en zelfs brood, geven kanker. Het eten van acrylamide, een courant bestanddeel van friet, chips, peperkoek, speculaas en brood, verhoogt de kans op baarmoeder- en eierstokkanker. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek. Het is voor het eerst dat bij mensen een verhoogd risico op kanker door acrylamide wordt aangetoond.

Acrylamide zit in chips, frieten, ontbijtkoek ('peperkoek'), speculaas, crackers en brood. Zweedse onderzoekers ontdekten dat vijf jaar geleden bij toeval. De kankerverwekkende stof ontstaat bij het bakken uit een combinatie van meel, diverse suikers en het bakpoeder ammoniumbicarbonaat. (lb)
Na alles wat de medische wereld al als ziektenverwekend heeft opgesomd, word ons nu ook onze dagelijkse boterham door de medische wereld of genomen.

Vlees is ongezond, groenten zijn vervuild en nu is brood blijkbaar ook nog eens kankerverwekkend.

Blijkbaar moeten we van de medische wereld verhongeren om gezond te blijven.

Nick_ 17 november 2007 15:16

Kanker aan mijn eierstokken! 8O

Ik mag er niet aan denken.

duveltje382 17 november 2007 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ (Bericht 3078831)
Kanker aan mijn eierstokken! 8O

Ik mag er niet aan denken.

Das teminste als je een vrouw bent hé :?

Ovidius 17 november 2007 15:24

Overdaad schaadt is een makkelijke slogan om te onthouden wat je kan eten.

Om de zoveel maanden komt men met een nieuw onderzoek dat aan moet tonen dat zus en zo giftig is. Men moet alert blijven daar niet van maar moet dat telkens zo gehyped worden door de media?

Ondertussen worden we toch maar ouder en ouder.

Groentje-18 17 november 2007 15:49

Stokoud nieuws in een nieuwe verpakking. Dat acrylamide gevormd wordt bij het bakken van voedsel op hoge temperaturen en dat dit kankerverwekkend is is al jaren geleden aangetoond. Het valt sterk te verminderen door niet te bakken boven 120 graden. Het zit ook al jaren in onze voeding en is niet plots toegenomen ofzo. Je hebt de hoeveelheid die je binnenkrijgt dus min of meer zelf in de hand door de dosering van die acrylamide bevattende voedingsmiddelen.

Den Ardennees 17 november 2007 16:45

men zegt: eet veel groenten en fruit, dat zijn kankerremmers, maar die zijn allemaal gesproeid met middelen tegen insecten, ziekten enz... Dat is ook allesbehalve gezond!

Savatage 17 november 2007 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3079072)
men zegt: eet veel groenten en fruit, dat zijn kankerremmers, maar die zijn allemaal gesproeid met middelen tegen insecten, ziekten enz... Dat is ook allesbehalve gezond!

Je kan moeilijk niets eten he :-)

Jantje 17 november 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3079080)

Vandaar dus te totel van deze draad.
Wat mogen we eigenlijk nog wel eten, want zelfs het gras in de wei is volgens de medische wereld niet gezond?

Jaani_Dushman 17 november 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3079080)

Zelfs peterselie bevat teveel oxaalzuur waardoor je nierstenen kan krijgen.

Den Ardennees 17 november 2007 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3079103)

zouden we zo niet van die voedingspillen kunnen eten, die astronauten eten in de ruimte?

Jaani_Dushman 17 november 2007 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3079131)
zouden we zo niet van die voedingspillen kunnen eten, die astronauten eten in de ruimte?

Volgens een recent wetenschappelijk onderzoek... bla... blabla... :-(

Den Ardennees 17 november 2007 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3079141)
Volgens een recent wetenschappelijk onderzoek... bla... blabla... :-(

allez, de enige keuze die we dus hebben is in de Australische outback gaan wonen en daar leven van wat de natuur ons aanbiedt.:?

Savatage 17 november 2007 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3079101)
Vandaar dus te totel van deze draad.
Wat mogen we eigenlijk nog wel eten, want zelfs het gras in de wei is volgens de medische wereld niet gezond?

We zouden ons kunnen richten op uitsluitend voedingsproducten waarvan bekend is dat ze een kankerremmende werking hebben. Noten bijvoorbeeld.

Jantje 17 november 2007 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3079182)
We zouden ons kunnen richten op uitsluitend voedingsproducten waarvan bekend is dat ze een kankerremmende werking hebben. Noten bijvoorbeeld.

Noten bevatten oliën die hart en bloedvatten ziektes veroorzaken, ze zijn dus ook niet gezond.

StevenNr1 17 november 2007 17:13

ik vind dat zo'n foto's niet in een krantenartikel mogen staan als ik honger heb

Den Ardennees 17 november 2007 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3079191)
Noten bevatten oliën die hart en bloedvatten ziektes veroorzaken, ze zijn dus ook niet gezond.

De enige conclusie die wij kunnen trekken is dus dat we zo gevarieerd mogelijk moeten eten.

Bovenbuur 17 november 2007 17:14

Van kankeren krijg je kanker, net als van o.a. eten, bewegen en niets doen. Dat is ondertussen geen nieuws meer.

Jazeker 17 november 2007 17:15

Onderzoek op laboratten heeft bewezen dat onderzoek op laboratten kanker veroorzaakt bij die ratten.

Jazeker 17 november 2007 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3079195)
ik vind dat zo'n foto's niet in een krantenartikel mogen staan als ik honger heb

Hehe... was hetzelfde aan het denken :)

Jazeker 17 november 2007 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3079103)

Ik meen ooit gelezen te hebben dat peterselie ronduit giftig is (maar dat dat geen probleem is gezien de geringe dosis waarin we dat gebruiken).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be