![]() |
Waalse eis maakt regeringsvorming onmogelijk
De Waalse eis die erin bestaat dat de Vlamingen moeten afzien van hun numerieke meerderheid om een regering tot stand te brengen maakt de vorming van elke regering onmogelijk.
De oranje -blauwe meerderheid bestaat immers uit 48 Vlamingen en 31 franstaligen. Zefs als men er zou in slagen om 7 vlamingen op te leggen dat |
Deze eis is er idd over, ver over, te ver!
|
Ze mogen nog blij zijn van er zoveel te hebben,alles in het dubbel ginder.3 ministers van onderwijs enz....
Dat ze het afbollen,dan zijn ze in de absolute meerderheid en kunnen ze eindelijk eens laten zien wat ze kunnen,zonder geldstroom:-P |
Als de franstaligen akkoord zijn om nooit meer in blok hun minderheid gezamenlijk aan te wenden, om een vraag van de meerderheid te blokkeren, dan denk ik dat we er zijn.
|
Citaat:
|
denken die nu echt dat we zo dom zijn ??? !!!!!!!!!!!!
|
jeetje... zelfs ik vind die eis erover
|
Citaat:
Ik heb alvast geen enkele behoefte aan de absolutie van de twee smarties, Milquet en Maingain, noch aan die van Reynders en Di Rupo. |
er is geen weg terug !
pas de retour ! pas de recul ! |
Citaat:
er is altijd een weg terug, wat het gevaar is dat de weg die we nu wandelen plots zal ophouden... en er zullen geen zijwegen meer zijn... dan moet je wel omdraaien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
dit is inderdaad een absurde en onredelijke eis, wat gaan ze nog allemaal vragen? Een blanco cheque tekenen?
|
Effe het idee van democratie verder verkrachten.
Goe Bezig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be