Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nieuwe Partij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98284)

forumspook 20 november 2007 22:24

Nieuwe Partij

Ik vind dat er een nieuwe politieke partij moet komen. Hier de grote lijnen van deze nieuwe strekking.
1) de Staat heeft de plicht er voor te zorgen dat alle burgers in hun levensonderhoud kunnen voorzien (arbeid verschaffen), en anders moet de Staat hen onderhouden
2)Uitbreiding van alle sociale voorzieningen
3)gratis gezondheidszorg
4) onteigening van grond vanaf een zeker aantal hectares, ter voorkoming dat particulieren er mee speculeren
5) nationalisatie van bedrijven die een monopolie hebben en winstdeling bij grote bedrijven
6)Een terugkeer beleid voor Niet Europese vreemdelingen in gang zetten , tot de verwijdering van deze totale bevolkingsgroep.
7)gratis onderwijs, universiteit inbegrepen, maar ieder volgens zijn persoonlijke talenten.
Wie kan hier zich in vinden? Wat is er goed aan, wat is er slecht?

Bovenbuur 20 november 2007 23:13

Je vermoord de economie en beperkt mensen in hun keuzes. En wat bedoel je precies met punt 1, moet de staat ervoor zorgen dat er niemand werkeloos is? Dat gaat niet lukken, je hebt altijd een beetje ruimte nodig om als arbeidsmarkt aantrekkelijk te zijn. Verder weet ik niet precies wat jij onder niet Europese vreemdelingen verstaat, maar ik vrees dat iedereen met binnen drie generaties een voorouder van buiten Europa maar elders op de wereld naar een plek mag gaan zoeken, erg libertijns, sociaal en aardig weer. Maar richt maar op hoor...

forumspook 20 november 2007 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 3087226)
Je vermoord de economie en beperkt mensen in hun keuzes. En wat bedoel je precies met punt 1, moet de staat ervoor zorgen dat er niemand werkeloos is? Dat gaat niet lukken, je hebt altijd een beetje ruimte nodig om als arbeidsmarkt aantrekkelijk te zijn. Verder weet ik niet precies wat jij onder niet Europese vreemdelingen verstaat, maar ik vrees dat iedereen met binnen drie generaties een voorouder van buiten Europa maar elders op de wereld naar een plek mag gaan zoeken, erg libertijns, sociaal en aardig weer. Maar richt maar op hoor...

De Staat moet werkgever Nr 1 worden. Simpel toch? En de paar werklozen die er zijn, wel, die worden onderhouden. Zoals nu dus. Maar lang zullen die dat niet blijven. De Staat moet grote openbare werken op touw zetten. Werklozen krijgen dan een versnelde opleiding aangeboden, en worden vervolgens te werk gesteld. Tegen een goed loon, want om de ekonomie te doen draaien, moeten de arbeiders geld hebben. In de landbouw moet ook volk geplaatst worden, want Europa moet wat zijn voedsel betreft autonoom worden= zo weinig mogelijk eten invoeren.
Niet Europese vreemdelingen, dat zijn al die Noord en Zwarte Afrikanen vooral, die her over vertegenwoordigt zijn. Dat moet veranderen, en de Europeanen moeten aangespoord worden, met belastingsaftrek en premie's bvb, om méér kinderen te maken. Kinderlozen betalen het verschil dan weer, méér belastingen dus.

Juvenalis 20 november 2007 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3087258)
De Staat moet werkgever Nr 1 worden. Simpel toch? En de paar werklozen die er zijn, wel, die worden onderhouden. Zoals nu dus. Maar lang zullen die dat niet blijven. De Staat moet grote openbare werken op touw zetten. Werklozen krijgen dan een versneld opleiding aangeboden, en worden vervolgens te werk gesteld. Tegen een goed loon, want om de ekonomie te doen draaien, moeten de arbeiders geld hebben. In de landbouw moet ook volk geplaatst worden, want Europa moet wat zijn voedsel betreft autonoom worden= zo weinig mogelijk eten invoeren.

.....de paar werklozen..............een paar honderduizend!

Openbare werken.....ANTWERPEN...Da brugske daar...??
OPleiding............versneld betongieten??????????

In de landbouw..........pattatenrapen �* 10cent de KILO?????????????

forumspook 20 november 2007 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis (Bericht 3087275)
.....de paar werklozen..............een paar honderduizend!

Openbare werken.....ANTWERPEN...Da brugske daar...??
OPleiding............versneld betongieten??????????

In de landbouw..........pattatenrapen �* 10cent de KILO?????????????

zo gaat het er nu aan toe. Dat moet veranderen. Op Europese schaal uiteraard. Als "grote werken" zie ik bvb een "Europese Muur", die de 27 deelstaten omringd: Er word begonnen met de bouw ervan daar waar het het meest nodig is, namelijk aan de Spaanse kust, in Gibraltar, en langs de Turkse grens.Een 7 meter hoge dubbele muur, met een mijnenveld ertussen. Beetje bij beetje moet deze muur gans Europa omspannen. Werk z�*t!
Wat de landbouw betreft, elke deelstaat moet genoeg voedsel verbouwen om zijn bevolking te voeden, zonder import. Wat er teveel is, word verwisseld met produkten uit andere deelstaten. De voedselvoorziening van Europa moet volledig door Europa zelf verbouwd worden. Met andere woorden, de magreb landen mogen hun fruit en groenten OOK zelf opeten. Ze kunnen er enkel beter van worden.

Savatage 20 november 2007 23:52

En vanwaar moet het geld dan komen voor die realisaties?

forumspook 21 november 2007 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3087306)
En vanwaar moet het geld dan komen voor die realisaties?

Uit de kapitalisten hun zakken kloppen natuurlijk. Rotschildt en Co...onderandere.

Savatage 21 november 2007 00:05

Enkel puntje 6 kan ik me een beetje in vinden.

Savatage 21 november 2007 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3087327)
Uit de kapitalisten hun zakken kloppen natuurlijk. Rotschildt en Co...onderandere.

Die bollen het wel af als er zo'n partij aan de macht komt. Waar haalt ge het dan vandaan?

forumspook 21 november 2007 06:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3087332)
Enkel puntje 6 kan ik me een beetje in vinden.

Kan ik me voorstellen.Ik had dat als punt 1 moeten zetten in feite, had ik waarschijnlijk meer succes.:-) Het is trouwens een belangrijk punt.

forumspook 21 november 2007 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3087333)
Die bollen het wel af als er zo'n partij aan de macht komt. Waar haalt ge het dan vandaan?

Men moet hen de tijd niet laten: de kapitalisten moeten gelokaliseerd worden, en vervolgens gearresteerd, met heel hun familie. Deze blijft in onze macht, en zij voeren de politiek uit die wij wensen.Als ze toch niet luisteren, worden ze uit de weg geruimd door de geheime diensten(= "auto-ongeluk" bvb, u ziet het plaatje wel:-) ). Ik weet het, het klinkt hard, maar hebben we keuze? Het welzijn van het volk hangt er vanaf! Banken moeten genationaliseerd worden, net zoals de grote fabrieken, de macht der multinationals moet gebroken worden.

Firestone 21 november 2007 09:31

el_duvel 21 november 2007 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3087121)
Ik vind dat er een nieuwe politieke partij moet komen. Hier de grote lijnen van deze nieuwe strekking.
1) de Staat heeft de plicht er voor te zorgen dat alle burgers in hun levensonderhoud kunnen voorzien (arbeid verschaffen), en anders moet de Staat hen onderhouden
2)Uitbreiding van alle sociale voorzieningen
3)gratis gezondheidszorg
4) onteigening van grond vanaf een zeker aantal hectares, ter voorkoming dat particulieren er mee speculeren
5) nationalisatie van bedrijven die een monopolie hebben en winstdeling bij grote bedrijven
6)Een terugkeer beleid voor Niet Europese vreemdelingen in gang zetten , tot de verwijdering van deze totale bevolkingsgroep.
7)gratis onderwijs, universiteit inbegrepen, maar ieder volgens zijn persoonlijke talenten.
Wie kan hier zich in vinden? Wat is er goed aan, wat is er slecht?

En we zijn weer daar zelle met de gratis-politiek... Het werkt niet de sossen hebben het geprobeerd en ge ziet waar ze nu staan....

en wie moet het betalen ... de kapitalisten.. ZEVER - GEZEVER !!!

Hertog van Gelre 21 november 2007 09:46

Weer een demonstratie van hoe gevaarlijk dat NWO-gelul is voor labiele zielen.

Bovenbuur 21 november 2007 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3087301)
zo gaat het er nu aan toe. Dat moet veranderen. Op Europese schaal uiteraard. Als "grote werken" zie ik bvb een "Europese Muur", die de 27 deelstaten omringd: Er word begonnen met de bouw ervan daar waar het het meest nodig is, namelijk aan de Spaanse kust, in Gibraltar, en langs de Turkse grens.Een 7 meter hoge dubbele muur, met een mijnenveld ertussen. Beetje bij beetje moet deze muur gans Europa omspannen. Werk z�*t!

Jippie, landmijnen, net wat we nog nodig hadden op deze wereld.

duveltje382 21 november 2007 12:30

Dat de staat eens eerst begint met de kleinste inkomens niet dood te belasten hé

forumspook 21 november 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 3088124)
Jippie, landmijnen, net wat we nog nodig hadden op deze wereld.

euh...zolang men niet probeert die muur over te klauteren ontploft er niets hoor:-) Anderzijds kan men in de plaats van mijnen daar ook wilde beesten los laten. dat is wat ekologischer. Dan zijn de Groenen ook tevreden.8-)

forumspook 21 november 2007 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3088130)
Dat de staat eens eerst begint met de kleinste inkomens niet dood te belasten hé

Dat zou in mijn ideaal-maatschappij het geval zijn:-) Faciliteiten voor de kleine zelfstandigen en belastingsvrijheid voor de kleinste inkomens.
De rest van de bevoking draagt hetzelfde percentage af op wat hij verdient, hetgeen nu helemaal niet het geval is. Nu betalen de armen voor de rijken.

forumspook 21 november 2007 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3087784)
Weer een demonstratie van hoe gevaarlijk dat NWO-gelul is voor labiele zielen.

Hoezo? Graag wat uitleg hierover, u lijkt me echt een intelligente meneer:-)

forumspook 21 november 2007 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel (Bericht 3087783)
En we zijn weer daar zelle met de gratis-politiek... Het werkt niet de sossen hebben het geprobeerd en ge ziet waar ze nu staan....

en wie moet het betalen ... de kapitalisten.. ZEVER - GEZEVER !!!

Luister, als men geld nodig heeft, moet men dat gaan halen daar waar het is. En waar is het? Bij de kapitalisten, daar kun je niet onderuit.
De banken moeten uit private handen genomen worden, uit die hebzuchtige, machtwellustige grijpgrage poten. Geld moet dienen om welvaart te scheppen voor de grote meerderheid der Europeanen, niet om een kleine elite vet te mesten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be