![]() |
Is de huidige maatschappij anno 2007 wel leefbaar?
Het is een vreselijke chaos zonder doel of eer geworden.
|
Citaat:
maar ik zie de mensen zich nog altijd doodwerken als een bende opgefokte gekken voor de eer, voor de poen of voor een ander 'doel'. nog even wachten op dat hoger geestelijk niveau dus. |
ja
|
Dat u zich niet kan amuseren in de moderne wereld is uw probleem.
|
Mja, het vallen van de bladeren he....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
depressies kunnen altijd voorkomen, sommigen gaan zelfs gewoon terneergeslagen, en op het depressieve af door het leven, ongeacht welk seizoen het is, en de hoeveelheid licht die men heeft. Mr dat is natuurlijk een gans ander verhaal. |
ik vind vooral openlijke holebi's een verrijking, wat moet ik stemmen?
|
Citaat:
:cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
Daar heeft Duvel tripple hop verandering in gebracht :-P |
Citaat:
|
Ik vind dat het Westen, de vrije westerse wereld, zienderogen achteruit gaat.
Alle normen en waarden lijken aan ijltempo te vervliegen. Mijn grootvader is amper 20 jaar dood, maar ik ben er zeker van dat hij onze manier van doen met afschuw zou bekijken, mocht hij weerkomen. Geweld onder jongeren wordt meer en meer gemeengoed. Leraars uitmaken voor rotte vis, de overheersing van sex, de totale oppervlakkigheid van onze levenswijze,... Ik denk dat de westerse beschaving de reis naar haar ondergang ingezet heeft. Het doet mij heel sterk denken aan het west-romeinse rijk, waar decadentie, onverschilligheid en corruptie ook tot de ondergang geleid hebben. Ik word daar niet depressief of zelfs triestig van. Ik denk dat het een natuurlijke gang van zaken is. Het eeuwge leven bestaat niet, ook niet voor beschavingen. Allen gaan ze ooit ten onder en op hun puinen verrijzen nieuwe... Maar de snelheid waarmee onze maatschappij afglijdt naar het waardeloze, naar het totale morele verval, vind ik verbijsterend. We worden willoze, volgevreten, ongeïnteresseerde parasieten van de natuur. Ik denk dat de islam zal profiteren van deze steeds toenemende zwakheid, om steeds meer haar wil hier op te leggen. En het zal onze eigen fout zijn... Ik noem mezelf geen pessimist, want dat is nu eenmaal het lot dat alles beschoren is: vergankelijkheid. |
Een goeie crisis, dat hebben we nodig! Gedaan met al dat vrolijke gedoe.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be