Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Is de huidige maatschappij anno 2007 wel leefbaar? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98285)

Preuße 20 november 2007 22:56

Is de huidige maatschappij anno 2007 wel leefbaar?

Het is een vreselijke chaos zonder doel of eer geworden.

Mitgard 20 november 2007 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 3087186)

was het maar waar.
maar ik zie de mensen zich nog altijd doodwerken als een bende opgefokte gekken voor de eer, voor de poen of voor een ander 'doel'.
nog even wachten op dat hoger geestelijk niveau dus.

Duvelke 20 november 2007 23:31

ja

Ganzenbordfan 21 november 2007 00:38

Dat u zich niet kan amuseren in de moderne wereld is uw probleem.

Andro 21 november 2007 00:43

Mja, het vallen van de bladeren he....

Ganzenbordfan 21 november 2007 00:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3087388)
Mja, het vallen van de bladeren he....

U doelt op het donkerder worden van dagen en de opkomst van winterdepressies? Of heb ik het mis?

the outlaw torn 21 november 2007 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan (Bericht 3087408)
U doelt op het donkerder worden van dagen en de opkomst van winterdepressies? Of heb ik het mis?

de miserie tussen de oren dus.

Andro 21 november 2007 01:01

Citaat:

Idd.

Ganzenbordfan 21 november 2007 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3087411)
de miserie tussen de oren dus.

Het is niet zozeer een psychische kwaal. De mens heeft licht nodig om zich gelukkig te voelen.

the outlaw torn 21 november 2007 01:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan (Bericht 3087420)
Het is niet zozeer een psychische kwaal. De mens heeft licht nodig om zich gelukkig te voelen.

een depressie is wel psychisch, dacht ik toch ( kan me natuurlijk vergissen )

depressies kunnen altijd voorkomen, sommigen gaan zelfs gewoon terneergeslagen, en op het depressieve af door het leven, ongeacht welk seizoen het is, en de hoeveelheid licht die men heeft.
Mr dat is natuurlijk een gans ander verhaal.

StevenNr1 21 november 2007 01:56

ik vind vooral openlijke holebi's een verrijking, wat moet ik stemmen?

Uh-Huh 21 november 2007 02:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3087469)
ik vind vooral openlijke holebi's een verrijking, wat moet ik stemmen?

Fijn. Dan zul je vast en zeker een gat in de lucht springen met de volgende bekentenis: anno 2007 heeft van mij een lesbisch individu gemaakt. Ik ben nu een eerloos en doelloos persoon geworden die enkel nog uitkijkt naar de dood.

:cheer:

Jaani_Dushman 21 november 2007 03:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3087484)
Fijn. Dan zul je vast en zeker een gat in de lucht springen met de volgende bekentenis: anno 2007 heeft van mij een lesbisch individu gemaakt. Ik ben nu een eerloos en doelloos persoon geworden die enkel nog uitkijkt naar de dood.

Maar je hebt er wel een meer dan behoorlijk sexy avatar aan overgehouden. En dat is het voornaamste in ons vergankelijk leventje, nietwaar? ;-)

Dronkoers 21 november 2007 06:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 3087186)

Daar heeft Duvel tripple hop verandering in gebracht :-P

StevenNr1 21 november 2007 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3087484)

Proficiat 8-)

sn00py 21 november 2007 12:20

Ik vind dat het Westen, de vrije westerse wereld, zienderogen achteruit gaat.
Alle normen en waarden lijken aan ijltempo te vervliegen. Mijn grootvader is amper 20 jaar dood, maar ik ben er zeker van dat hij onze manier van doen met afschuw zou bekijken, mocht hij weerkomen.
Geweld onder jongeren wordt meer en meer gemeengoed. Leraars uitmaken voor rotte vis, de overheersing van sex, de totale oppervlakkigheid van onze levenswijze,...
Ik denk dat de westerse beschaving de reis naar haar ondergang ingezet heeft.
Het doet mij heel sterk denken aan het west-romeinse rijk, waar decadentie, onverschilligheid en corruptie ook tot de ondergang geleid hebben.
Ik word daar niet depressief of zelfs triestig van.
Ik denk dat het een natuurlijke gang van zaken is. Het eeuwge leven bestaat niet, ook niet voor beschavingen. Allen gaan ze ooit ten onder en op hun puinen verrijzen nieuwe...
Maar de snelheid waarmee onze maatschappij afglijdt naar het waardeloze, naar het totale morele verval, vind ik verbijsterend. We worden willoze, volgevreten, ongeïnteresseerde parasieten van de natuur.
Ik denk dat de islam zal profiteren van deze steeds toenemende zwakheid, om steeds meer haar wil hier op te leggen. En het zal onze eigen fout zijn...
Ik noem mezelf geen pessimist, want dat is nu eenmaal het lot dat alles beschoren is: vergankelijkheid.

Johan217 21 november 2007 13:24

Een goeie crisis, dat hebben we nodig! Gedaan met al dat vrolijke gedoe.

Uh-Huh 21 november 2007 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3087518)
Maar je hebt er wel een meer dan behoorlijk sexy avatar aan overgehouden. En dat is het voornaamste in ons vergankelijk leventje, nietwaar? ;-)

Enjoy.

Uh-Huh 21 november 2007 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3088080)
Proficiat 8-)

Dank je. :>

filosoof 21 november 2007 16:18

Citaat:

Wat meer licht aansteken, hé: :idea: een goede halogeen lamp kan een depressie voorkomen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be