![]() |
Belangrijkste uitvinding ooit?
Dames en heren van dit forum,
met deze draad wil ik eens peilen naar jullie beeld op de belangrijkste uitvinding ooit. Voor alle duidelijkheid: een ontdekking = het vinden van iets wat in de natuur aanwezig is. bvb. stoom, electriciteit, een continent. Om discussies te mijden reken ik wiskunde (als taal waarin de natuur geschreven is) en taal (ook dieren communiceren) tot ontdekkingen. een uitvinding = een niet-tot-iets-natuuroorspronkelijk-te-herleiden idee Mijn eigen idee = de schroef. Schroeven worden in zo ongelooflijk veel zaken gebruikt dat het bijna niet in te beelden is hoe de wereld er zou uitzien zonder de toestellen die door schroeven bij mekaar gehouden worden. |
Tapkranen en acidflessen :cheer:
|
Vuur natuurlijk, wat zou je kunnen maken zonder vuur en dus hitte?
Als ontdekking... En als uitvinding...halfgeleiders...noem maar eens 1 toestel waarin geen halfgeleider inzit...veel zijn het er niet. |
de blowjob
zonder was de wereld al lang gestopt met draaien |
Ik dacht dat dat 'het wiel' was, maar wie ben ik?
|
bier
|
![]() |
De puntige stok
|
euhm...wc papier :o
|
vrouwen
nu nog de bijsluiter terugvinden |
Het buskruit
|
Het manipuleerbaar maken van electriciteit is ongetwijfeld een (weliswaar recente) grote stap geweest. Net als de ontwikkeling van kunststoffen (denk alle plastic eens weg...).
Langer geleden waren natuurlijk het winnen van metaal, het vuur en het wiel van groot belang. De laatste twee grote ontwikkelingen zijn dan weer de televisie en het internet. Speciale vermelding voor degenen die voor het eerst bier en wijn maakten. |
Als de problemen rondom ITER worden opgelost en het werkt, dan maken ze kans op de titel voor deze eeuw.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
penicilline
|
Men zegt dat gesloten riolering één van de belangrijkste uitvindingen is. Ik kan daar wel mee instemmen.
|
Citaat:
|
de auto
het vliegtuig de telefoon de radio de tv allemaal uitvindingen die ervoor gezorgd hebben dat de wereld zo klein geworden is. |
de transistor
duh ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be