Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vrienden dood pesten op het werk mag nu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98301)

duveltje382 21 november 2007 11:54

Vrienden dood pesten op het werk mag nu

Citaat:

VRIJSPRAAK IN ZAAK GEPESTE POSTBODE
In de zaak van de gepeste postbode die
in 2000 zelfmoord pleegde, zijn alle
veroordeelden in beroep vrijgesproken.

*knip*
Gelieve een link naar de oorspronkelijke tekst te voorzien ipv een c/p.
Bron/VRT Teletekst

Wat een schande is dat nu zeg,pesten mag nu gerust zonder dat ze er voor gestraft worden :evil::evil::evil:

Beauris 21 november 2007 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3088075)
Bron/VRT Teletekst

Wat een schande is dat nu zeg,pesten mag nu gerust zonder dat ze er voor gestraft worden :evil::evil::evil:

Dat is natuurlijk helemaal niet wat deze uitspraak betekent. Dit betekent alleen dat het oorzakelijk verband tussen de pesterijen en de zelfmoord volgens de rechter in beroep onvoldoende aangetoond zijn. Wat pesterijen op het werk betreft, zijn er sinds 2000 heel wat maatregelen genomen om pesterijen te bestraffen en om de slachtoffers te beschermen.

vlijmscherp 21 november 2007 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beauris (Bericht 3088083)
Dat is natuurlijk helemaal niet wat deze uitspraak betekent. Dit betekent alleen dat het oorzakelijk verband tussen de pesterijen en de zelfmoord volgens de rechter in beroep onvoldoende aangetoond zijn. Wat pesterijen op het werk betreft, zijn er sinds 2000 heel wat maatregelen genomen om pesterijen te bestraffen en om de slachtoffers te beschermen.

die maatregelen worden nu dus totaal weggeveegd door dit vonnis.

duveltje382 21 november 2007 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beauris (Bericht 3088083)

duidelijk iemand die nog nooit gepest is geweest,en zeker niet op het werk.
Ik blijf het een schande vinden eerder wat die uitspraak is van de rechtbank,aluwel het woordje RECHTbank hier wel wat misplaatst is vind ik :?

Beauris 21 november 2007 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3088091)
die maatregelen worden nu dus totaal weggeveegd door dit vonnis.

Bijlange niet. Een uitspraak van een rechter geldt immers niet erga omnes.

vlijmscherp 21 november 2007 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beauris (Bericht 3088138)
Bijlange niet. Een uitspraak van een rechter geldt immers niet erga omnes.

pesters gaan zich gesteund voelen, gepesten gaan nog minder moed hebben om het aan te klagen. dit vonnis is moordend.

duveltje382 21 november 2007 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3088154)
pesters gaan zich gesteund voelen, gepesten gaan nog minder moed hebben om het aan te klagen. dit vonnis is moordend.

Vind ik ook,laat zien wat voor een klote maatschappij wij wel leven,moord mag mits je het maar goed plant,pesten is totaal wetteloos nu :evil:

de limburgse leeuw 21 november 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3088075)
Bron/VRT Teletekst

kun jij wel van meespreken he :twisted:

duveltje382 21 november 2007 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 3088712)
kun jij wel van meespreken he :twisted:

Dit aanzie ik als een persoonlijke aanval :evil:

de limburgse leeuw 21 november 2007 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3088718)
Dit aanzie ik als een persoonlijke aanval :evil:

goed zo...kunt misschien klacht indienen. :twisted:

Pies Descalzos 21 november 2007 17:07

Je hebt over het algemeen drie uitkomsten als je gepest wordt:
1) Je gaat er onderdoor.
2) Je wordt er sterker van.
3) Je gaat er tijdelijk onderdoor en wordt er daarna sterker van.

Ik vind dat mensen die pestgedrag ondervinden een gratis cursus weerbaarheid moeten kunnen krijgen. Een assertiviteitscursus zeg maar.
De ingesteldheid en uitstraling van de gepeste veranderd op zo'n manier dat de pesters geen voedingsbodem meer hebben voor hun pestgedrag.

duveltje382 21 november 2007 17:10

Pesten door de limburgse leeuw op dit forum mag dus,want mijnheer is echt heilig hoor :roll:

de limburgse leeuw 21 november 2007 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3088748)
Pesten door de limburgse leeuw op dit forum mag dus,want mijnheer is echt heilig hoor :roll:

zie hierboven:

Ik vind dat mensen die pestgedrag ondervinden een gratis cursus weerbaarheid moeten kunnen krijgen. Een assertiviteitscursus zeg maar.
De ingesteldheid en uitstraling van de gepeste veranderd op zo'n manier dat de pesters geen voedingsbodem meer hebben voor hun pestgedrag.

en het zou ook helpen als je eens iets nuttigs zou ondernemen;-)

Pies Descalzos 21 november 2007 17:19

Uiteraard, maar of dat voldoende is?

de limburgse leeuw 21 november 2007 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3088763)
Uiteraard, maar of dat voldoende is?

In het geval van sommigen valt het inderdaad te betwijfelen :-D

Savatage 21 november 2007 17:20

Ik had ook niet verwacht dat die mannen effectief veroordeeld zouden worden. Die link tussen zelfmoord en dat pestgedrag is er volgens mij ongetwijfeld geweest, maar probeer dat maar eens te bewijzen.

Savatage 21 november 2007 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 3088756)
zie hierboven:

Daar ben ik voorstander van. Het pestgedrag bestrijden op de werkvloer of in een klaslokaal is eigenlijk maar een tijdelijke oplossingen. Als zulke mensen die gepest worden gewoon wat assertiever zijn, dan lost het probleem zich definitief op.

duveltje382 21 november 2007 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 3088756)
zie hierboven:

Niet ieder wezen is een leeuw hoor,en jij mag zomaar geen mensen opzettelijk kwetsen:evil:

de limburgse leeuw 21 november 2007 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3088772)
Niet ieder wezen is een leeuw hoor,en jij mag zomaar geen mensen opzettelijk kwetsen:evil:

Niet ieder wezen is een leeuw nee.

poets wederom poets he :twisted:

duveltje382 21 november 2007 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 3088786)
Niet ieder wezen is een leeuw nee.

poets wederom poets he :twisted:

Weet wel waar je over praat nu hé,ik kan ook geen bergen verzetten hoor :evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be