![]() |
Chantage op oudere werklozen
Oudere werklozen worden op alle mogelijke manieren door de overheid gechanteerd, om ze toch maar van de werkvloer weg te houden. Alsof de haast perfect sluitende uitsluiting door de bazen al niet genoeg was.
Er wordt hun een panoplie van faciliteiten en snoepjes aangeboden, en voorstellen waar ze niet nee kunnen tegen zeggen, dat laatste duidelijk een praktijk afgekeken van de mafia. Een paar treffende voorbeelden: Ze worden totaal vrijgesteld van de arbeidsmarkt. Ze worden totaal vrijgesteld van ook maar enige vorm van overheidscontrole. Ze moeten zelfs hun familiaal statuut niet meer gaan declareren, het wordt automatisch verlengd, zonder expliciet tegenbericht. Ze worden allemaal zonder pardon uit de werkloosheidsstatistieken verwijderd. En om de pil te vergulden krijgen ze een ruime anciënniteitsuitkering als ze nog maar twintig jaar gewerkt hebben. Allemaal voorstellen waar je één voor een niet nee kan tegen zeggen... Wie riskeert in die omstandigheden een job te gaan zoeken die hij wellicht nooit zal vinden? Bovendien dreigt de komende regering nu met een ultieme chantage: het welvaarstvast maken van de uitkeringen!!!!! Nou, de mafia heeft er vergelijkenderwijze niets aan... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja, we weten het al: werken is de oplossing voor alle armoedeproblemen... |
Heeft onze ex-eerste minister daar met zijn omstreden generatiepact geen stokje voor proberen steken? Op niet zo lange termijn zal de aktieve bevolking werken tot ze (bijna) doodvallen. Of werkgevers zitten te wachten op wat ouden-van-dagen om hun boeltje draaiende te houden is weer wat anders. Oudere werknemers verdienen meestal een stuk meer dan jongere en zijn productief een stuk minder, werkgevers zijn ze liever kwijt dan rijk.
|
Citaat:
En ach, die overige vijf procent, losers en sukkels heb je overal. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat mij betreft pakken ze die uitkeringen definitief af van al die langdurig werklozen. Zo kunnen ze tenminste toch voor 1 keer voor zichzelf zorgen in hun leven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Schaam u, u beledigt iedere oudere werkloze die wel moeite doet werk te vinden waar ik mezelf toe reken!
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar te oordelen aan de hoeveelheid door jouw op forum geformuleerde klachten over je armoede, moet het wél zeer doen... Onderbetaalde jobs zullen de armoede oplossen? Bedenk eens iets anders... |
Citaat:
|
Wie zegt dat ik geen moeite deed? Ik ben zelfs gaan werken! Verschillende keren zelfs!
Ik ben zelfs van bediendenstatus naar arbeider afgedaald. Ik ben zelfs in het buitenland gaan werken. Maar ja, ik word nu eenmaal altijd afgedankt, al verdien ik achtduizend frank te weinig om te overleven per maand! Er zijn nog bazen met een hart, die niet kunnen aanzien, dat je werkend verhongert, dus danken ze genadiglijk af! |
Citaat:
|
Citaat:
Jij bent een echte moraalridder, zo een die zijn panoplie aantrekt en er op losstormt als een don Quichotte op zijn windmolens: Zo hoog zouden de lonen moeten zijn, dat ze de werkende armen geschiedenis maken, zo laag zouden de belastingen moeten zijn, dat de werkende armen niet naar het stenen tijdperk terug belasten!! Moraalridder!!! |
Citaat:
Ik vraag gewoon om belasingsvrije sommen van 12.000€ per jaar Is toch heel duidelijk en simpel hé,wel op werkelijk verdiende inkomens hé ;) Dus niet op stempelgeld bv |
Tja... ;-)
|
[quote]
Citaat:
En op uitkeringen ook niet. Het feit dat je terecht hogere belastingsvrije sommen eist, bewijst voldoende dat je met te werken alleen niet automatisch uit de armoede komt. Wat moest bewezen worden. |
Citaat:
Als de meer begoede klassen niet in alles kunnen meegraaien, zijn ze ook niet meer bereid de algemene solidariteit te steunen, ze onttrekken er zich dan aan en dekken zich overal privé in, waardoor het hele solidariteitsstelsel gaat wankelen en zinken. Velen zijn sowieso al niet meer bereid, al graaien ze wél mee. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be