Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Chantage op oudere werklozen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98307)

eno2 21 november 2007 12:51

Chantage op oudere werklozen

Oudere werklozen worden op alle mogelijke manieren door de overheid gechanteerd, om ze toch maar van de werkvloer weg te houden. Alsof de haast perfect sluitende uitsluiting door de bazen al niet genoeg was.
Er wordt hun een panoplie van faciliteiten en snoepjes aangeboden, en voorstellen waar ze niet nee kunnen tegen zeggen, dat laatste duidelijk een praktijk afgekeken van de mafia.

Een paar treffende voorbeelden:

Ze worden totaal vrijgesteld van de arbeidsmarkt.

Ze worden totaal vrijgesteld van ook maar enige vorm van overheidscontrole.

Ze moeten zelfs hun familiaal statuut niet meer gaan declareren, het wordt automatisch verlengd, zonder expliciet tegenbericht.

Ze worden allemaal zonder pardon uit de werkloosheidsstatistieken verwijderd.

En om de pil te vergulden krijgen ze een ruime anciënniteitsuitkering als ze nog maar twintig jaar gewerkt hebben.

Allemaal voorstellen waar je één voor een niet nee kan tegen zeggen...

Wie riskeert in die omstandigheden een job te gaan zoeken die hij wellicht nooit zal vinden?

Bovendien dreigt de komende regering nu met een ultieme chantage: het welvaarstvast maken van de uitkeringen!!!!!

Nou, de mafia heeft er vergelijkenderwijze niets aan...

duveltje382 21 november 2007 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3088182)
Oudere werklozen worden op alle mogelijke manieren door de overheid gechanteerd, om ze toch maar van de werkvloer weg te houden. Alsof de haast perfect sluitende uitsluiting door de bazen al niet genoeg was.
Er wordt hun een panoplie van faciliteiten en snoepjes aangeboden, en voorstellen waar ze niet nee kunnen tegen zeggen, dat laatste duidelijk een praktijk afgekeken van de mafia.

Een paar treffende voorbeelden:

Ze worden totaal vrijgesteld van de arbeidsmarkt.

Ze worden totaal vrijgesteld van ook maar enige vorm van overheidscontrole.

Ze moeten zelfs hun familiaal statuut niet meer gaan declareren, het wordt automatisch verlengd, zonder expliciet tegenbericht.

Ze worden allemaal zonder pardon uit de werkloosheidsstatistieken verwijderd.

En om de pil te vergulden krijgen ze een ruime anciënniteitsuitkering als ze nog maar twintig jaar gewerkt hebben.

Allemaal voorstellen waar je één voor een niet nee kan tegen zeggen...

Wie riskeert in die omstandigheden een job te gaan zoeken die hij wellicht nooit zal vinden?

Bovendien dreigt de komende regering nu met een ultieme chantage: het welvaarstvast maken van de uitkeringen!!!!!

Ik ben een oudere tewerk gestelde zonder probleem,en Uw " panoplie " wat dat ook moge zeggen kan mij en zorg weze...

eno2 21 november 2007 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3088198)
Ik ben een oudere tewerk gestelde zonder probleem,en Uw " panoplie " wat dat ook moge zeggen kan mij en zorg weze...

Verdiende jij niet zo weinig dat je met geen nagel aan je gat kon krabben? Wat mij tenslotte ook geen zorg kan wezen...Je kan je belerend vingertje gebruiken vanuit je vermeende meerderwaardigheidscomplex.

Maar ja, we weten het al: werken is de oplossing voor alle armoedeproblemen...

lantjes 21 november 2007 13:02

Heeft onze ex-eerste minister daar met zijn omstreden generatiepact geen stokje voor proberen steken? Op niet zo lange termijn zal de aktieve bevolking werken tot ze (bijna) doodvallen. Of werkgevers zitten te wachten op wat ouden-van-dagen om hun boeltje draaiende te houden is weer wat anders. Oudere werknemers verdienen meestal een stuk meer dan jongere en zijn productief een stuk minder, werkgevers zijn ze liever kwijt dan rijk.

eno2 21 november 2007 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 3088210)
Heeft onze ex-eerste minister daar met zijn omstreden generatiepact geen stokje voor proberen steken? Op niet zo lange termijn zal de aktieve bevolking werken tot ze (bijna) doodvallen. Of werkgevers zitten te wachten op wat ouden-van-dagen om hun boeltje draaiende te houden is weer wat anders. Oudere werknemers verdienen meestal een stuk meer dan jongere en zijn productief een stuk minder, werkgevers zijn ze liever kwijt dan rijk.

Geen probleem, de meesten hebben hun aandeeltjes binnen, eigen huisje met tuintje etc...Droogje en natje.
En ach, die overige vijf procent, losers en sukkels heb je overal.

lantjes 21 november 2007 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3088215)
Geen probleem, de meesten hebben hun aandeeltjes binnen, eigen huisje met tuintje etc...Droogje en natje.
En ach, die overige vijf procent, losers en sukkels heb je overal.

En daar hebben een behoorlijk vangnet voor, jammer dat het misbruikt wordt door wie het niet echt nodig heeft waardoor er voor de rest minder te verdelen valt.

Savatage 21 november 2007 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3088182)

Ochottekes toch, hoe erg! :lol:

Wat mij betreft pakken ze die uitkeringen definitief af van al die langdurig werklozen. Zo kunnen ze tenminste toch voor 1 keer voor zichzelf zorgen in hun leven.

eno2 21 november 2007 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3088244)
Ochottekes toch, hoe erg! :lol:

Wat mij betreft pakken ze die uitkeringen definitief af van al die langdurig werklozen. Zo kunnen ze tenminste toch voor 1 keer voor zichzelf zorgen in hun leven.

Hihihi

duveltje382 21 november 2007 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3088208)
Verdiende jij niet zo weinig dat je met geen nagel aan je gat kon krabben? Wat mij tenslotte ook geen zorg kan wezen...Je kan je belerend vingertje gebruiken vanuit je vermeende meerderwaardigheidscomplex.

Maar ja, we weten het al: werken is de oplossing voor alle armoedeproblemen...

Nee aanmoedigen om niet te werken zal de armoede oplossen,nee hoor ik werk liever voor een appel en een ei ;-)

alice 21 november 2007 13:27

Schaam u, u beledigt iedere oudere werkloze die wel moeite doet werk te vinden waar ik mezelf toe reken!

duveltje382 21 november 2007 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3088266)
Schaam u, u beledigt iedere oudere werkloze die wel moeite doet werk te vinden waar ik mezelf toe reken!

Ik schaam mij voor de werkloze die oproepen tot het niet werken,en uitbaten van de samenleving,hoe noem je dat alice :roll:

eno2 21 november 2007 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3088261)
Nee aanmoedigen om niet te werken zal de armoede oplossen,nee hoor ik werk liever voor een appel en een ei ;-)

Zot zijn doet geen zeer, zei mijn grootje altijd.

Maar te oordelen aan de hoeveelheid door jouw op forum geformuleerde klachten over je armoede, moet het wél zeer doen...

Onderbetaalde jobs zullen de armoede oplossen?

Bedenk eens iets anders...

eno2 21 november 2007 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3088266)

Honnie soit qui mal y pense.

eno2 21 november 2007 13:31

Wie zegt dat ik geen moeite deed? Ik ben zelfs gaan werken! Verschillende keren zelfs!
Ik ben zelfs van bediendenstatus naar arbeider afgedaald. Ik ben zelfs in het buitenland gaan werken.

Maar ja, ik word nu eenmaal altijd afgedankt, al verdien ik achtduizend frank te weinig om te overleven per maand!

Er zijn nog bazen met een hart, die niet kunnen aanzien, dat je werkend verhongert, dus danken ze genadiglijk af!

duveltje382 21 november 2007 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3088272)
Zot zijn doet geen zeer, zei mijn grootje altijd.

Maar te oordelen aan de hoeveelheid door jouw op forum geformuleerde klachten over je armoede, moet het wél zeer doen...

Onderbetaalde jobs zullen de armoede oplossen?

Bedenk eens iets anders...

Nee armoede is op te lossen met te werken,niet meer en niet minder,enkel zouden de miniumuum lonen niet zo belast moeten worden,dat is het enige wat ik vraag !!

eno2 21 november 2007 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3088282)
Nee armoede is op te lossen met te werken,niet meer en niet minder,enkel zouden de miniumuum lonen niet zo belast moeten worden,dat is het enige wat ik vraag !!

Wat vraag je me nu?

Jij bent een echte moraalridder, zo een die zijn panoplie aantrekt en er op losstormt als een don Quichotte op zijn windmolens: Zo hoog zouden de lonen moeten zijn, dat ze de werkende armen geschiedenis maken, zo laag zouden de belastingen moeten zijn, dat de werkende armen niet naar het stenen tijdperk terug belasten!!

Moraalridder!!!

duveltje382 21 november 2007 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3088299)
Wat vraag je me nu?

Jij bent een echte moraalridder, zo een die zijn panoplie aantrekt en er op losstormt als een don Quichotte op zijn windmolens: Zo hoog zouden de lonen moeten zijn, dat ze de werkende armen geschiedenis maken, zo laag zouden de belastingen moeten zijn, dat de werkende armen niet naar het stenen tijdperk terug belasten!!

Moraalridder!!!

Kijk ik zal het Uw met gewone woorden zeggen,want ik heb geen dure woorden nodig !!
Ik vraag gewoon om belasingsvrije sommen van 12.000€ per jaar
Is toch heel duidelijk en simpel hé,wel op werkelijk verdiende inkomens hé ;)
Dus niet op stempelgeld bv

Chipie 21 november 2007 14:25

Tja... ;-)

eno2 21 november 2007 14:29

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3088363)
Kijk ik zal het Uw met gewone woorden zeggen,want ik heb geen dure woorden nodig !!
Ik vraag gewoon om belasingsvrije sommen van 12.000€ per jaar
Is toch heel duidelijk en simpel hé,wel op werkelijk verdiende inkomens hé ;)

Dure woorden zijn het enige wat ik aan duurs heb, dus laat ze mij maar heel toepasselijk gebruiken, er is trouwens geen belasting op.
En op uitkeringen ook niet.

Het feit dat je terecht hogere belastingsvrije sommen eist, bewijst voldoende dat je met te werken alleen niet automatisch uit de armoede komt.

Wat moest bewezen worden.

eno2 21 november 2007 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 3088238)
En daar hebben een behoorlijk vangnet voor, jammer dat het misbruikt wordt door wie het niet echt nodig heeft waardoor er voor de rest minder te verdelen valt.

Zeer gevaarlijke uitspraak.
Als de meer begoede klassen niet in alles kunnen meegraaien, zijn ze ook niet meer bereid de algemene solidariteit te steunen, ze onttrekken er zich dan aan en dekken zich overal privé in, waardoor het hele solidariteitsstelsel gaat wankelen en zinken.
Velen zijn sowieso al niet meer bereid, al graaien ze wél mee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be