Rogge |
21 november 2007 20:58 |
beste Olivier FDF
Beste Olivier FDF,
je hebt al meermaals laten blijken dat je Vlamingen dom vind. Wel, ik ben zo'n domme Vlaming. Dat zit zo: ik snap niet wat het FDF wil. Enerzijds spreken zij zich uit voor het voortbestaan van België, terwijl zij anderzijds zo hard mogelijk tegen de Vlaamse schenen lijken te willen schoppen. Zij lijken meer en meer op een Waals Belang, maar dan zonder dat ontbindingsstreven; zij zetten zich zwaar af tegenover de Vlamingen, maar toch willen zij eenheid. Is dat niet tegenstrijdig met elkaar? Mijn vraag valt in feite uiteen in 3 delen:
1. wat is de visie van het FDF op België? unitair of (con)federaal? Met welke verschuivingen van welke grenzen, en welke bevoegdheden van welke instantie op welke plaats? En wat is de plaats van de Vlamingen in het Belgische FDF-ideaal?
2. Hoe wil het FDF daartoe komen, vanuit de huidige situatie?
3. Hoe kunnen de recente provocaties tegenover de Vlamingen daarin gepast worden? (by the way, ik probeer hier geen veroordeling uit te spreken, langs beide zijden worden wel al eens straffe dingen gedaan of gezegd, maar daar wil ik het hier dus niet over hebben). U weet wel wat ik met 'provocaties' bedoel: de gemeenteraden in het frans en die toestanden.
ik richt mij tot jou, beste olivier, omdat jij de enige FDF-er bent die ik in mijn korte carrière op dit forum al tegengekomen ben. Ik ben mij ervan bewust dat jouw persoonlijke mening en die van de partij soms wat zal verschillen, maar ik veronderstel dat die in elk geval niet ver uiteen zullen liggen.
groeten van uw (juridische) landgenoot.
|