Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Islamhater? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98422)

Bolsjewiek 23 november 2007 20:09

Islamhater?

Recht waar het op aan komt: haat jij de Islam?

slobodan 23 november 2007 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek (Bericht 3094203)

JA! En ik kan u daar dozijnen redenen voor geven waarvan er GEEN ENKELE met racisme te maken heeft.

ElFlamencoLoco 23 november 2007 20:22

Neen, ik haat de islam niet. Het is alleen niet mijn ding. En bepaalde (vnl. fundamentalistische) stromingen erbinnen gaan me ronduit tegen.

Maar islamhaat draagt geenszins bij tot wederzijds begrip. Het doet meer kwaad dan goed. Ik geloof niet in de stelling van sommigen dat islamhaat ons de ogen moet doen opengaan. De mijne zijn open, en ik sta als mens (en als gelovige) sterk genoeg zonder dat ik daarvoor haatgevoelens tegen iets (of iemand) moet gaan cultiveren.

lomeanor 23 november 2007 22:27

Ik heb zeer veel respect voor de Islam omdat het erg vrome mensen zijn, en omdat hun cultuur de religie niet verstoten heeft zoals bij ons.

Anderzijds moet ik eerlijk toegeven dat ik bang ben voor de Islam, bang dat ze het katholicisme in Europa zullen verdringen.

filosoof 23 november 2007 22:31

Néé dus: ik heb uiteraard wél mijn bedenkingen bij excessen "in naam van" vanwege individuen

Pies Descalzos 23 november 2007 22:33

Ik laat het mezelf niet toe om de Islam te haten.
Wel moet ik zeggen dat de Islam mij angst begint in te boezemen, met alle verworvenheden waar onze voorouders zo lang voor moeten hebben vechten in het achterhoofd.
Als er ooit een meerderheid van moslims komt in België, dan kunnen die hun stem serieus laten doorwegen denk ik. Vandaar dat ik enorm hoop op een matiging van de ingesteldheid van moslims in onze contreien.
Ik zou het enorm appreciëren als ze uit hun 'ghetto' komen en ophouden met allemaal samen te kruipen in dezelfde straten.
Hier in Gent in en rond de Bevrijdingslaan bvb ga ik elke zomer eens op vakantie naar Turkije. Ik snap wel dat hun geloof zegt dat ze samen moeten blijven en zoveel mogelijk contact moeten vermijden met ongelovigen. Maar dat is echt geen oplossing voor het probleem dat zich nu stelt, nl. de vervreemding tussen Islamieten en de rest. Het probleem is er altijd geweest, maar nu ze zo een grote groep van de bevolking beginnen uit te maken, vind ik het wel storend.
Ik zou meer op mijn gemak zijn als ze gewoon eens een knikje zouden geven als je ze op straat passeert, in plaats van de agressieve uitdrukking met bijbehorende lichaamstaal die ik zo vaak waarneem.

sn00py 23 november 2007 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3094512)
Ik laat het mezelf niet toe om de Islam te haten.
Wel moet ik zeggen dat de Islam mij angst begint in te boezemen, met alle verworvenheden waar onze voorouders zo lang voor moeten hebben vechten in het achterhoofd.

ik laat het mezelf wel toe. En ik begin ook een bange blanke man te worden...

Starkan 23 november 2007 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 3094513)
ik laat het mezelf wel toe. En ik begin ook een bange blanke man te worden...

Het BBM syndroom...
Ik ben dus voorstander voor een erkenning van deze geestelijke aandoening.

Pies Descalzos 23 november 2007 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 3094540)
Het BBM syndroom...
Ik ben dus voorstander voor een erkenning van deze geestelijke aandoening.

We zijn te braaf, en te bang om iets te doen dat politiek niet correct is.

Diego Raga 23 november 2007 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek (Bericht 3094203)

Niet voor ik door kreeg dat de islam in haar diepste fundament, niet-islamieten haat.
Geen racisme dus, eerder een gezonde afkeer van selectieve 'onderwerping', recht waar het op aan komt.

Flippend Rund 23 november 2007 23:09

Op een dag gaan die moslims ontdekken dat ze gewoon eens luid "boe" moeten roepen om jullie allemaal weg te jagen.

praha 23 november 2007 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3094501)
Ik heb zeer veel respect voor de Islam omdat het erg vrome mensen zijn, en omdat hun cultuur de religie niet verstoten heeft zoals bij ons.

Anderzijds moet ik eerlijk toegeven dat ik bang ben voor de Islam, bang dat ze het katholicisme in Europa zullen verdringen.

???
hoe kan je nu nog iets verdringen wat we zelf al lang hebben verstoten ?

Diego Raga 23 november 2007 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 3094569)
Op een dag gaan die moslims ontdekken dat ze gewoon eens luid "boe" moeten roepen om jullie allemaal weg te jagen.

Hopelijk hou jij dan stand, maar als het ook jou te warm onder hoeven word, mag je nog altijd mee achterop m'n fiets, die aan de koffer van m'n wagen hangt. ;-)

Sante 23 november 2007 23:34

Haten is een groot woord. Ik heb er wel degelijk een hekel aan. Even groot als het aan het christelijke geloof en de rest van dat achterlijke gebazel. t'word tijd dat we de stukken die we kunnen gebruiken voor de toekomst meenemen en de rest schrappen, te beginnen met "ge sult sleghts eenen god vereeren".

praha 23 november 2007 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3094545)
We zijn te braaf, en te bang om iets te doen dat politiek niet correct is.

't hangt ervan af wat je politiek incorrect noemt en wat politiek correct...de termen lijken vandaag door elkaar te lopen

als politiek correct hetzelfde is als 'hielenlikken' en politiek incorrect het strikt bewaken van het seculiere karakter dan zeg ik gelijk ja op dat laatste

de enige en gegronde angst is net die vervaging
dat strikt bewaren houdt dan noodgedwongen wel in dat godsdienstvrijheid absoluut moet bewaard blijven... dat klinkt opeens al heel wat minder politiel incorrect

praha 23 november 2007 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sante (Bericht 3094594)
Haten is een groot woord. Ik heb er wel degelijk een hekel aan. Even groot als het aan het christelijke geloof en de rest van dat achterlijke gebazel. t'word tijd dat we de stukken die we kunnen gebruiken voor de toekomst meenemen en de rest schrappen, te beginnen met "ge sult sleghts eenen god vereeren".

dat 'schrappen' zal dan toch vanuit de gelovigen moeten komen, niet ?
of ga je dat opleggen ?

Hashiwokakero 24 november 2007 00:05

Ik ben veel te nuchter om dingen te haten maar dat wil niet zeggen dat ik er een grondige hekel kan aan hebben.

Sante 24 november 2007 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3094629)
dat 'schrappen' zal dan toch vanuit de gelovigen moeten komen, niet ?
of ga je dat opleggen ?

Natuurlijk, ik zou het hen niet opleggen zelfs al zou ik het kunnen.Ik blijf in mensen geloven. Je kan er wat moe van worden als je ze vol overgave van het slachtveld naar het offerblok ziet sukkelen, maar ik geloof dat als de wereld beter of slechter word het zal gebeuren door wat mensen doen.

Pies Descalzos 24 november 2007 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3094623)
't hangt ervan af wat je politiek incorrect noemt en wat politiek correct...de termen lijken vandaag door elkaar te lopen

als politiek correct hetzelfde is als 'hielenlikken' en politiek incorrect het strikt bewaken van het seculiere karakter dan zeg ik gelijk ja op dat laatste

de enige en gegronde angst is net die vervaging
dat strikt bewaren houdt dan noodgedwongen wel in dat godsdienstvrijheid absoluut moet bewaard blijven... dat klinkt opeens al heel wat minder politiel incorrect

Met politiek incorrect bedoel ik maatregelen die een bepaalde tak van de bevolking viseren en die door sommigen als rascistisch beschouwd worden.
Een extreem voorbeeld is de vermenging van allochtonen met onzelf. Lait Russe zeg maar. :lol:
En ik zeg rascistisch omdat je die bevolkingsgroep viseert.

The Paulus Experience 24 november 2007 00:39

ik haat alles waar de kiem van totalitarisme in aanwezig is.
De mensheid dient zichzelf dringend te 'ontvoogden' en dient zich klaar te maken om echt mens te worden in plaats van naar de maan te staan huilen.
en ik moet opletten of ik word zelf slaaf van die gedachte ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be