Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De Stangers en het Vlaams Blok (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98429)

De rechtvaardige rechter 23 november 2007 23:16

De Stangers en het Vlaams Blok

Ik heb onlangs geruchten opgevangen dat De Strangers vroeger is een keer voor het Vlaams Blok hebben opgetreden. Daarna hebben ze die mannen geboycot voor elk optreden op radio of TV. Als dat waar is vind ik dit een schande. Als het VB die mensen daar voor betaald om hun congres een beetje afwisseling te bezorgen is dat toch hun goed recht. Ik hoop dat ik ongelijk heb.

Starkan 23 november 2007 23:20

Nergens zó goedkoop: http://vlaamsbelang.be/40/
Hoewel ik me toch eens vragen zou stellen bij dat 'leefbaar'...

Herr Oberst 24 november 2007 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter (Bericht 3094573)
Ik heb onlangs geruchten opgevangen dat De Strangers vroeger is een keer voor het Vlaams Blok hebben opgetreden. Daarna hebben ze die mannen geboycot voor elk optreden op radio of TV. Als dat waar is vind ik dit een schande. Als het VB die mensen daar voor betaald om hun congres een beetje afwisseling te bezorgen is dat toch hun goed recht. Ik hoop dat ik ongelijk heb.

Dat hebt u jammer genoeg niet.

Hashiwokakero 24 november 2007 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 3094578)
Hoewel ik me toch eens vragen zou stellen bij dat 'leefbaar'...

Aan het overwegen om... :lol:

Internaut 24 november 2007 01:53

Nadat de Strangers op 24 november 1992 op een bijeenkomst van het Vlaams Blok hadden opgetreden is hun repertoire geboycot op de meeste Vlaamse radio- en televisiestations. Deze boycot laat zich tot op heden nog gelden, er wordt nog weinig van dit culturele erfgoed op radio uitgezonden.

Inderdaad dit staat zelfs op Wikipedia

Marlboro 24 november 2007 03:40

Citaat:

Dat zijn waargebeurde feiten.

groene flamingant 24 november 2007 03:46

Citaat:

De Strangers hebben ooit voor het VB opgetreden (Gewoon tegen betaling. Naar eigen zeggen hadden zij geen affiniteit met de partij). Nadien heeft men hen dat inderdaad zeer zwaar aangerekend maar enkele jaren terug zijn zij terug in ere hersteld (met een uitnodiging op het stadhuis in Antwerpen dacht ik).

Pontus 24 november 2007 06:52

Tja die zelfverklaarde verdraagzamen zijn nog erger dan de ergste facisten, dan krijg je zo'n situaties.

Travis66 24 november 2007 09:30

Ik vond het ook zonde dat de Strangers hier het slachtoffer zijn geworden. Maar het was niet alleen omdat ze voor het VB optraden. Het kwamook voor een groot stuk door hun rascistische teksten. Stel u voor dat je op een VB congres liedjes staat te zingen als "de gastarbeider" "Bleke algerijn" en "de ziekenkas".
Uiteraard zijn die teksten geschreven toen politiek correct nog niet belangrijk was en rascisme geen issue.
Maar in de hoogdagen van het cordon was dat "not done".

Maar ik blijf het zonde vinden, want ik vond hen fantastisch, en hun lichtelijk rascistische humor was in de eerste plaats humor, geen rascisme.

Brugge Veilig en Leefbaar 24 november 2007 10:16

Iedereen heeft het recht in zijn leven eens dom te zijn. En alleen steenezels beseffen dit niet. :lol:

Distel 24 november 2007 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3095224)
Iedereen heeft het recht in zijn leven eens dom te zijn. En alleen steenezels beseffen dit niet. :lol:

Een interessante paradox: van jezelf beseffen dat je dat niet beseft.

De schoofzak 24 november 2007 11:33

Dat kordon sanitair rond de Strangers heeft me ook altijd erg gestoord. Dat was Vlaanderen op zijn smalste kant.

Heb ik daar van de week niet gehoord dat de Strangers een dvd uitbrengen met een overzicht van heel hun repertwaar?
Wel, ik ga dat kopen, ik hoor ze graag, en ik gun hen dit "eerherstel", in het volle besef dat mijn bijdrage nog geen rimpeltje van een golfje is op een woelige Noordzee, maar ja, meer kan ik ook niet doen.

kunstenaar 24 november 2007 11:45

Zo'n situaties krijg je als de politiek zich met de kunsten (in de ruimste betekenis van het woord) gaat moeien.

VB-ers moeten hier echter niet te hoog van de toren blazen. Ze hebben in het recente verleden ook al op verwerpelijke wijze getoond hoe zij kunstenaars afdreigen als die hun artistieke vrijheid wensen te beoefenen.

Radicaal links of radicaal rechts, allemaal in hetzelfde bedje ziek als het er echt op aankomt.

Cynicus 24 november 2007 11:56

Het is een ware schande dat we op de VRT heden vaker van dat arabische gemiauw en van die negermuziek horen, en dat die Vlaamse volksliedjes van de Strangers nauwelijks nog aan bod komen.

Eddy B 24 november 2007 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3095224)

Jij misbruikt dat recht nogal veel eigenlijk :roll:

Eddy B 24 november 2007 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar (Bericht 3095332)
Zo'n situaties krijg je als de politiek zich met de kunsten (in de ruimste betekenis van het woord) gaat moeien.

VB-ers moeten hier echter niet te hoog van de toren blazen. Ze hebben in het recente verleden ook al op verwerpelijke wijze getoond hoe zij kunstenaars afdreigen als die hun artistieke vrijheid wensen te beoefenen.

Radicaal links of radicaal rechts, allemaal in hetzelfde bedje ziek als het er echt op aankomt.

Kunstenaars? Een beetje sexscenes spelen in het theater is KUNST?

Ni lullen hé!:evil:

Eddy B 24 november 2007 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 3095350)
Het is een ware schande dat we op de VRT heden vaker van dat arabische gemiauw en van die negermuziek horen, en dat die Vlaamse volksliedjes van de Strangers nauwelijks nog aan bod komen.

Stel je voor dat meer mensen gaan beseffen dat we eigenlijk zelf ook een cultuur hebben... NOG meer "racisten" en separatisten! Da komt ni goe he! ;)

Raf 24 november 2007 12:40

Citaat:

Die imbecielen werden sedertdien terecht geweerd van radio en televisie, maar volgens mij heeft dat veel meer te maken met goede smaak dan met hun optreden voor een racistische en fascistische partij. Dat optreden was gewoon een goed excuus op die platvloerse pulp te weren. Ik juich die beslissing nog steeds toe.

Jazeker 24 november 2007 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 3094578)

http://www.n-va.be/partij/lidworden/doemee.asp
http://www.s-p-a.be/nationaal/mensen...rden/index.asp
http://www.vld.be/page?&orl=1&ssn=&lng=1&pge=24

Waarom moeten commies toch altijd zo liegen?

kunstenaar 24 november 2007 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3095418)
Kunstenaars? Een beetje sexscenes spelen in het theater is KUNST?

Ni lullen hé!:evil:

Ben je al eens in het theater geweest?
Ben je dat soort stukken al gaan bekijken? Of heb je het ook allemaal van horen zeggen?

Je opmerking verschilt in niks van de reacties van analfabete islamisten die Salman Rushdie dood willen omdat hij volgens de een of andere mullah de Islam beledigd heeft in zijn Duivelsverzen.

Ik had trouwens niet eens de achterlijke opmerkingen van het VB over de theaterkunst in het achterhoofd toen ik reageerde.

Ik dacht eerder aan de fysieke aanval op Willem Vermandere op de Brusselse Grote Markt en aan de inhoud van de brieven die het VB meende te moeten sturen aan Vlaamse zangers n.a.v. hun optreden op concerten rond verdraagzaamheid.

De kunsten hebben altijd al de samenleving een spiegel voorgehouden. Dat die samenleving niet altijd opgezet is met wat ze in die spiegel ziet is ook van alle tijden. Kunst heeft in die zin altijd al een sociopolitieke rol gespeeld.

Als politiek de kunsten begint te dicteren dan loopt het mis. Leer uw geschiedenis.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be