Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Franse jongeren bestoken politie met benzinebommen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98501)

Jantje 26 november 2007 08:34

Franse jongeren bestoken politie met benzinebommen

Citaat:

Franse jongeren bestoken politie met benzinebommen

Tientallen jongeren hebben in de Parijse voorstad Sarcelles een politiebureau met molotovcocktails bestookt nadat twee tieners op een brommer waren omgekomen bij een ongeluk waarbij een politiewagen betrokken was.

Er werd ook op de agenten in het bureau geschoten. Eén agent raakte ernstig gewond aan zijn gezicht toen hij probeerde de menigte jongeren tot kalmte te manen. Verschillende auto's en vuilcontainers werden in brand gestoken.

Het dodelijke ongeluk gebeurde in Villiers-le-Bel, niet ver van Sarcelles. Twee jongens van 15 en 16 op een mini-motor reden volgens de politie zonder helm toen ze tegen de politiewagen knalden. Al snel deed het gerucht de ronde dat de bestuurder van de politiewagen verantwoordelijk was voor de dood van de tieners.

In 2005 leidde een incident waarbij twee jongens op de vlucht voor de politie omkwamen in een elektriciteitshuisje tot wekenlange rellen in veel Franse voorsteden. Vele duizenden auto's gingen in vlammen op.
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt1

Krijgen we een herhaling van 2005, nu het niet om vluchtende jongeren gaat, maar over verkeersovertreders?

Bhairav 26 november 2007 10:36

"Wanneer gaat men nu eindelijk eens blablablabla..."

Johan217 26 november 2007 10:50

Tijd om deze nog eens boven te halen :twisted:

Bhairav 26 november 2007 10:52

Dan wel om te blussen. :lol:

Johan217 26 november 2007 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3099646)

Prachtig toch, altijd wel bruikbaar zo'n ding :)

Bhairav 26 november 2007 10:59

Ja.
Dat vuur is ook prachtig. Levert héle mooie foto's op.

An Arkos 26 november 2007 12:09

Het wordt een warme winter

Bhairav 26 november 2007 13:56

Hier ook hoop ik.
De kou vind ik maar kut...
"Tot ze UW auto in de fik steken zeker?:lol:"
Ik heb geen auto.

andev 26 november 2007 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3099525)

Krijgen we een herhaling van 2005, nu het niet om vluchtende jongeren gaat, maar over verkeersovertreders?

Die "verkeersovertreders" zijn ook dieven (zie artikel in DS) want het ging om een gestolen voertuig! Uiteraard komen er weer een bende vreemde rioolratten uit alle straathoeken aangelopen om te vernielen, te bedreigen, in brand te steken enz want aan hun soort mag niet geraakt worden, daar mag alleen maar hopen geld aan gegeven worden om ze verder te kweken en van hun heldendaden te genieten...
Volgens sommige commentaren zal het weer de moeite niet zijn om dat zelfs maar te vermelden, hun afkomst is niet van belang en zo...
Wanneer zal Sarkozy zijn beloofde hogedrukspuit bovenhalen en een paar wijken weer wat leefbaarder maken? Maar hij moet ze niet in onze richting spuiten, er lopen hier ook al genoeg verrijkende individuen...
En vooral niet vergeten te vermelden: het gaat niet om de duizenden immigranten die zich gewoon menselijk gedragen en werken aan een beter leven maar om een bepaalde soort vreemde rioolratten die niets om handen hebben en dag en nacht klaar staan om keet en meer dan dat te schoppen! De soort die best uit de maatschappij verwijderd worden waar ze niet thuishoren. Voor sommigen zijn dat naar het schijnt aldaar "Fransen", alhier "Belgen" enz maar what's in a word...

forumspook 26 november 2007 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3099646)

Met wie zit u zo te lachen? Met de politie die met vuurbommen bestookt word, met de agent die ernstig gewond werd, of met die 2 allochtonen-snotapen, die zich dood reden ? Want als u met de politie lacht, bewijst dat dat u gevoel voor humor hebt, maar opgepast! Als u met de dode allochtonen lacht, bent u racist!

forumspook 26 november 2007 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 3100196)
Die "verkeersovertreders" zijn ook dieven (zie artikel in DS) want het ging om een gestolen voertuig! Uiteraard komen er weer een bende vreemde rioolratten uit alle straathoeken aangelopen om te vernielen, te bedreigen, in brand te steken enz want aan hun soort mag niet geraakt worden, daar mag alleen maar hopen geld aan gegeven worden om ze verder te kweken en van hun heldendaden te genieten...
Volgens sommige commentaren zal het weer de moeite niet zijn om dat zelfs maar te vermelden, hun afkomst is niet van belang en zo...
Citaat:

Wanneer zal Sarkozy zijn beloofde hogedrukspuit bovenhalen en een paar wijken weer wat leefbaarder maken?
Maar hij moet ze niet in onze richting spuiten, er lopen hier ook al genoeg verrijkende individuen...
En vooral niet vergeten te vermelden: het gaat niet om de duizenden immigranten die zich gewoon menselijk gedragen en werken aan een beter leven maar om een bepaalde soort vreemde rioolratten die niets om handen hebben en dag en nacht klaar staan om keet en meer dan dat te schoppen! De soort die best uit de maatschappij verwijderd worden waar ze niet thuishoren. Voor sommigen zijn dat naar het schijnt aldaar "Fransen", alhier "Belgen" enz maar what's in a word...

Reken niet teveel op Sarkozy voor de grote kuis...Hij is reeds verkozen nu. Beloftes binden immers enkel degenen die er in geloven...

Herr Oberst 26 november 2007 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3099634)
"Wanneer gaat men nu eindelijk eens blablablabla..."

Tja, vervelend hé, dat we dat altijd opnieuw moeten zeggen? Hoe zou dat toch komen?

Ik zal het u zeggen: we hebben er meer en meer reden toe. Diegenen die nu nog altijd in de multiculturele heilstaat geloven, zijn, om het beleefd te stellen, randdebielen.

Sfax 26 november 2007 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3099940)
Hier ook hoop ik.
De kou vind ik maar kut...
"Tot ze UW auto in de fik steken zeker?:lol:"
Ik heb geen auto.

Tot ze jou in de fik steken dan :lol:

Den Ardennees 26 november 2007 17:43

let weer op het taalgebruik op het VRT-nieuws en de krant: het zijn jongeren.

Dat die relschoppende jongeren altijd dezelfde afkomst hebben, doet natuurlijk niets terzake.... Ik noem dit maskerende berichtgeving!

Kay_ 26 november 2007 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3099525)

Laat ons hopen van niet, belachelijk dit soort 'vergeldingsacties' :roll:

Bhairav 26 november 2007 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 3100392)
Tot ze jou in de fik steken dan :lol:

Nou daar heb ik weer een koekje van eigen deeg.
Wat komt dat toch steeds zo hard aan...

hurricane 26 november 2007 19:18

Kent er iemand de afkomst van die 'jongeren ?
In alle geval : blijven knuffelen. Je ziet écht dat het helpt. :roll:

alberto 26 november 2007 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 3100663)
Kent er iemand de afkomst van die 'jongeren ?
In alle geval : blijven knuffelen. Je ziet écht dat het helpt. :roll:

De afkomst ken ik niet, maar ik denk dat het op dit moment hoog zomer is in Parijs, het waren er allemaal met een bruin getint kleurtje. ;-)

duveltje382 26 november 2007 20:19

Marokkaanse/Turkse kutjongeren :evil:

Mitgard 26 november 2007 20:20

hogedrukspuit sarkozy mag al meteen zijn woorden in daden omzetten en komaf maken met het racaille.
de jongens zijn in voor een duelletje.
goed opletten, we gaan kijken hoe rechts zoiets oplost.
ik neem alvast chips en nootjes bij de hand.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be