Jaani_Dushman |
26 november 2007 22:48 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
(Bericht 3101256)
Omdat overheidsdiensten geen politieke discussieplatforms zijn
|
ALLES is een politiek discussieplatform. De hele samenleving is politiek. Het is een gevaarlijk precendent wanneer men de politiek wil scheiden van de samenleving. Dan krijg je een junta van technocraten die regeren zonder inbreng van het volk.
Citaat:
(Bericht 3101256)
waar de luidste roeperd zijn gelijk haalt.
|
Wie is de luidste roeper? Iemand die een lapje textiel rond haar hoofd draagt? Of iemand die eist dat men bij iedere uiting van religie direct in de diepste kerker van het gravensteen geworpen wordt?
Citaat:
(Bericht 3101256)
Elke burger heeft recht op continuïteit, behoorlijk bestuur én een gelijke behandeling.
|
Wordt ik dan beter geholpen door een moslima zonder hoofddoek, dan één met hoofddoek?
Citaat:
(Bericht 3101256)
Niet enkel in de feiten, maar vooral ook in de manier waarop de overheid zich aan hem/haar presenteert.
|
Dus het gaat hier louter om perceptie? De bange blanke man die zich gerust voelt als iedere vorm van individuele expressie bij wet verboden wordt?
Citaat:
(Bericht 3101256)
Persoonlijke statements van ambtenaren horen daar niet bij.
|
Scheld mij uit voor libertariër, als je wil, maar ik verkies dan toch nog persoonlijke statements boven staatsstatements. Vandaag wordt iedereen die voor stad Gent werkt, en in contact komt met de overheid, verplicht zich fysiek te uiten als atheïst. Als je de scheiding van kerk en staat propageert, dan kan je niet anders dan ook te pleiten voor een scheiding van atheïsme en staat.
|